خوشحالم که در روزهای ابتدایی سال۱۳۹۷ با ویرگول آشنا شدیم و این دوستی را به فال نیک میگیرم.
مجموعه ایراک در وب سایت رسمی خود یک بخش با عنوان وبلاگ ایراک دارد که مطالب متفاوت و روزمره را دربرمیگرد ولی طعم وبلاگ نویسی با ویرگول چیزی نیست که بشه به این راحتی ازش گذشت.پس ما با ویرگول دوست شدیم تا مطالبی که به نظرمون ممکنه برای مخاطبانمون جالب باشه را در ویرگول و هم در ایراک منتشر کنیم پس از این به بعد هم در ویرگول و هم در ایراک همراه ما باشید.
روز های زیادی از شکل گیری وبلاگ نویسی در ایران می گذرد(و باید یادی هم از اولین سرویس های ارائه وبلاگ ایرانی و ازجمله پرشین بلاگ بکنیم)ولی با این حال تغییر خاصی را شاهد نبودیم تا اینکه از حدود ۱۰سال پیش تعدادی از وبلاگ های حوزه تکنولوژی متولد شدند.بلاگ های که امروز متاسفانه از اغلب آنها خبری نیست.این بلاگ ها عمدتا در یک حوزه خاص متمرکز بودند و مخاطبان خاصی هم داشتند(البته مشکل دسترسی به اینترنت را هم در نظر داشته باشید) که این خاص بودن مطالب و مخاطب در کنار ضریب پایین نفوذ اینترنت، باعث کمرنگ بودن عرضه محتوا در حوزه وب فارسی بود.ولی امروز نه تنها حوزه مطالب و مخاطب،بلکه ابزار های عرضه نیز گسترش پیدا کرده است و ویرگول نسل جدیدی از همین ابزارهاست.
محتوا یک عنوان کلی برای هر چیزیست که ممکنه به درد کسی بخوره.
لزوما در حالت کلی معنی محتوا این نیست که شما صاحب دانش آکادمیک یا تخصصی باشید.انتشار یک مطلب در خصوص تجربه استفاده از یک دستگاه خاص یا تجربه یک خرید اینترنتی یا پوشیدن یک لباس و… نیز در حکم محتوای ارزشمندی است که در اختیار سایرین قرار میدهید.پس شما با ایجاد و انتشار محتوا میتوانید به دیگران در خصوص انتخاب های مشابه یا اشتراک گذاری تجربیات کمک کنید.هر چند که این موضوع در دنیای پیشرفته امروزی پا را از این حد فراتر گذاشته و به یک صنعت تبدیل شده است.
بستر شبکه های اجتماعی یا وب سایت؟
اینکه شما بر چه بستری محتوا و مطالب خود را منتشر کنید مهم است.چرا؟چون مخاطبان شما ممکن است از یک بستر خاص،مثلا شبکه های اجتماعی موبایل محور مانند تلگرام بیشتر استفاده کنند.ولی یک چیز واضح است و آنهم ضرورت حضور همیشگی در بستر وب سایت است.مطالب شما باید در دسترس همه باشد.و این اینجاست که باز هم باید بگوییم ویرگول،سلام 🙂
ایراک چرا محتوا تولید می کند؟
بله واقعا چرا ما به فکر تولید محتوا هستیم؟
ایراک یک شرکت تولیدی و صنعتی است که در حوزه صنعت آلومینیوم فعالیت دارد.کشور ما جزو اولین کشورهای منطقه است که در دهه ۴۰ خورشیدی به این صنعت ورود پیدا کرد.پس ما در این صنعت صاحب سبک هستیم.از کلان قضیه که بگذریم موضوع این است که ما کمتر مجموعه تولیدی در کشور داریم که به فکر انتقال تجربیات و یا تعامل با مخاطب باشد.برعکس سایر کشورها که هر شرکت یا سازمان به فکر ایجاد ارتباط بیشتر با مردم است و این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی میداند نه یک فرآیند تجاری.منظورم از مخاطب صرفا مشتری نیست،مخاطب ما از هر قشر یا حوزه ای میتواند باشد،و لزوما در حوزه فعالیت ما هم شاید نباشد.هدف ما ایجاد ارتباط بین صنعت و هر عضوی از جامعه است.
به همین علت ما سرویس ها و خدمات متفاوت و رایگانی راه اندازی کردیم که ممکن است برای هر کسی مفید باشد.ما قصد داریم ارتباطی دو سویه با اجزای مختلف جامعه داشته باشیم تا با دریافت بازخوردهای مختلف بتوانیم هم در کارمان و هم در ارتباط با شما موفق تر باشیم.

Loading...