iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
بزرگان صنعت آلومینیوم جهان
معرفی بزرگان صنعت آلومینیوم:ایرالکو IRALCO

ایرالکو به عنوان اولین تولید کننده شمش های آلومینیوم در ایران ، در زمینی به مساحت ۲۳۲هکتار در کیلومتر ۵ جاده اراک تهران واقع گردیده است. موضوع تأسیس کارخانه ایرالکو (کارخانه آلومینیوم سازی ایران)در سال ۱۳۴۶ به تصویب هیأت دولت رسید و اقدامات مربوط به نصب تأسیسات و ساختمان از سال ۱۳۴۷آغاز گردید و در سال ۱۳۵۱ با دو خط…

اشتراک گذاری در
ایرالکو
شرکت ایرالکو
شرکت ایرالکو

ایرالکو به عنوان اولین تولید کننده شمش های آلومینیوم در ایران ، در زمینی به مساحت ۲۳۲هکتار در کیلومتر ۵ جاده اراک تهران واقع گردیده است. موضوع تأسیس کارخانه ایرالکو (کارخانه آلومینیوم سازی ایران)در سال ۱۳۴۶ به تصویب هیأت دولت رسید و اقدامات مربوط به نصب تأسیسات و ساختمان از سال ۱۳۴۷آغاز گردید و در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولید و ظرفیت ۴۵۰۰۰ تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افزودن سه خط دیگر به پروسه تولید ، ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه به ۱۲۰۰۰۰تن در سال رسید که شامل انواع شمشها به صورت تی بار ، هزار پوندی ، آلیاژهای ریخته گری ، بیلت ، اسلب و… می باشد. متعاقبا و به منظور رعایت مسائل زیست محیطی کلنگ احداث کارخانه تولید آلومینیوم با تکنولوژی ۲۰۰ کیلو آمپر در سال ۱۳۸۱ به زمین زده شد و در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید .ظرفیت تولید شرکت آلومینیوم ایران در حال حاضر و با احتساب خروج خطوط ۱ و ۲ کارگاه قدیم به ۱۷۵۰۰۰ تن در سال بالغ گردیده است .حدودا ۱۱۰۰۰ کارخانه و کارگاه با بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر در صنایع وابسته به آلومینیوم اشتغال دارند

در ادامه با ما در اتاق خبر ایراک همراه باشید تا با بخش های مهم و کلیدی شرکت آلومینیوم سازی ایران-ایرالکو(IRALCO) به عنوان اولین تولید کننده آلومینیوم در خاورمیانه بیشتر آشنا شویم.

 

کارگاه ریخت:

آلومینیوم مذاب تولید شده در کارگاههای احیا جدید و قدیم بعد از تخلیه دیگ ها به کارگاه ریخت منتقل و در این کارگاهها با استفاده از انواع کوره های نگه دارنده و یکنواخت کننده و دستگاههای  D.cعمودی و افقی و پیک ماشین به انواع آلیاژهای ریختگی و کار پذیر آلومینیوم در استانداردهای مختلف DIN,ISO,GB,AAو…تبدیل می گردد.
۱-محصولات کارپذیر در اشکال  Slab,billetبا روش تبرید مستقیمD.C

۲-محصولات ریختگی در اشکال تی بارو۱۰۰۰پوندی و ۵۰پوندی
کارگاه آند سازی:
آند به عنوان الکترد یا قطب مثبت در فرایند تولید آلومینیوم و در سلول های احیاء(Electroiytic Cells)وظیفه انتقال جریان الکتریسته و ترکیب با اکسیژن موجود در اکسید آلومینیوم را بر عهده دارد. آندهای مورد نیاز سلولهای احیاء و مواد کربنی جهت آستر کاری  دیگهای احیاء در کارگاه اند سازی تهیه می گردد.
 این کارگاه به دو بخش ساخت و پخت آند تقسیم می شود:

الف) کارگاه ساخت آند: Green Mill

مواد اولیه شامل (کک، قیر،H.S.ETو باتس برگشتی) جهت ساخت آند خام Green Mill به کار می رود، بعد از کنترل میزان مواد، دانه بندی و مخلوط آنها توسط میکسر (Mixer)خمیره آماده شده جهت پرس شدن و تبدیل به بلوکهای مکعبی به cm۳۴۰*۵۰*۴۰ توسط نقاله به دستگاههای پرس ارسال می گردد. میانگین تقریبی زمان اختلاط در مخلوط کن ها ۵۵-۸۰ دقیقه و درجه حرارت روغن  HTM بین ۲۲۰-۲۴۰ درجه سانتی گراد می باشد و درجه حرارت خمیر خروجی از میکسر حدود c۱۵۰ است.

ب)کارگاه پخت آند:Anode Bake

این کارگاه شامل دو بخش (رو باز و بسته) می باشد.به منظور افزایش هدایت الکتریکی آند های ساخته شده، این آند ها به کارگاه های پخت آند ارسال می گردند، این کارگاه شامل دو بخش پخت قدیم(روباز)و پخت جدید (رو بسته) می باشد.عملیات پخت آند بین ۲۳_۲۵ روز به طول می انجامد، که طی یک فرایند ، عملیات حرارتی آندها تا۱۲۵ حرارت داده شده و سپس تا دمای محیط خنک می گردند.

کارگاه پخت آند رو باز:

در این کارگاه ۶۰ سکشن (section)وجود دارد که هر کدام شامل ۵ پیت (pit) می باشد. آندها در ۶ ردیف ۱۲ تایی در هر پیت چیده می شوند. اندازه گیری درجه حرارت پیت ها توسط حرارت سنج انجام می گیرد.

کارگاه پخت آند رو بسته:

دراین کارگاه ۶۰سکشن وجود دارد که هر سکشن دارای ۵ پیت و هر پیت دارای ظرفیت ۱۴۰ تا ۱۵۴ بلوک می باشد و عملیات پخت آند ها بصورت اتوماتیک انجام می گردد.

کارگاه آند سازی خطوط ۲۰۰ کیلو آمپر: این کارگاه به منظور تامین آندهای احیا جدید به ابعاد ۶۰*۸۰*۱۵۰ cm با تکنولوژی پیشرفته دارای گواهینامه سلامت و مجهز به سیستم کنترل آلاینده از شرکت ها ی معتبر اروپایی در خارج از شهر اراک احداث خواهد گردید. کلیه اسناد ، تعهدات و … شرکت آلومینیوم ایران مبنی بر رعایت ضوابط زیست محیطی و ایمنی به سازمانهای مرنبط از جمله زیست ارئه گردیده است.

کارگاه میله گذاری:

در کارگاه میله گذاری آند های پخته شده با قرار دادن استاپ های فولادی در حفره های ایجاد شده در آند و ریختن مذاب چدن خاکستری اطراف استاپ ، استاپ فولادی را به آند کربنی متصل می نمایند. سپس استاپ
 فولادی را با پیچ و مهره به دسته راد الومینیوم متصل نموده و آند اماده جهت ارسال به کارگاه احیاء تهیه می گردد.

کنترل کیفیت:

مسئولیت این بخش، نظارت و کنترل مواد اولیه، فرآیند تولید محصولات، عملیات اجرایی کارگاههای تولیدی و همچنین تامین رضایت مشتری بوده و شمال واحد های ذیل می باشد.

۱-کنترل کیفیت کارگاهای ریخت

۲-کنترل کیفیت کارگاه احیاء

۳-کنترل کیفیت کارگاه اند سازی

۴-کنترل کیفیت مواد اولیه

۵-کنترل کیفیت آماری

۶-واحد توزین

محیط زیست Environment

۱-مجری بزرگترین طرح زیست محیطی کشور با فناوری ۲۰۰کیلو آمپری و مجهز به سیستم کنترل آلودگی (F.T.P)

۲-دارای سیستم مدیریت یکپارچه I.M.S

۳-اصلاح و بهبود |(Improvement & Automation) خطوط قدیم

۴-توسعه ۱۲۰ هکتار فضای سبز و آبیاری تحت فشار قطره ای .

۵-تجهیز کارگاه های تولیدی به سیستم کنترل آلودگی (Dry Scrubber,E.S.P ,Dust Collector)

۶-جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت گازوئیل در کارگاه ریخت

۷-کاهش میزان مصرف ۱۸۰ کیلو واتی مصرف برق به ازای تولید هر تن آلومینیوم

۸-احداث بزرگترین دریاچه مصنوعی استان و پارک خانواده در شرکت

۹-کنترل و پایش online خروجی دود کشهای شرکت و گاز HF

۱۰-دریافت لوح و تندیس حمایت از محیط زیست

۱۱نصب سیستمهای هارمونیک تریتمنت در جهت بهینه سازی مصرف انرژی

۱۲-اجرایپروژه Densephaseدر جهت کاهش هدر رفت مواد اولیه

واحد توزیع برق احیاء ۷۰کیلو آمپر:

تولید فلز آلومینیوم تنها به روش تجزیه الکتریکی و نسبت به سایر فلزات از مصرف انرژی بالاتری برخوردار می باشد، به همین منظور ایرالکو از تاسیسات و تجهیزات پیشرفته و گسترده ای جهت تامین انرزی سلولهای الکترولیز برخوردار است.

توزیع انرژی ایرالکو در احیاء قدیم به دو بخش تقسیم می شود:

۱-پست ۲۳۰ کیلو وات
۲-رکتی فایر (یکسو کننده)

محصولات تولیدی شرکت ایرالکو

شمش 50 پوندی شرکت ایرالکو
شمش ۵۰ پوندی شرکت ایرالکو
این شمش ها بیشتر به صورت آلومینیوم آلیاژی و در صنایع خودروسازی و تولید قطعات ریختگی مورد استفاده قرار می گیرند.
در موارد خاص و بنا به درخواست مشتریان این تولیدات بصورت خالص ۹۹/۸۵ انجام می شود.
شمش تی بار شرکت ایرالکو
شمش تی بار شرکت ایرالکو
این محصول بر حسب نیاز کارخانجات مصرف کننده در انواع آلیاژ E.C و (AA – ۱۳۵۰) و خالص تولید می گردد و بیشتر جهت مصارف هدایت کننده های الکتریکی ، کابلها، وسایل خانگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.
اسلب یا تختال شرکت ایرالکو
اسلب یا تختال شرکت ایرالکو

این تولیدات در صنایع نورد و تولید انواع ورق، کویل ، تسمه و … مورد استفاده قرار می گیرند

شمش هزار پوندی شرکت ایرالکو
شمش هزار پوندی شرکت ایرالکو
این شمش ها اغلب به صورت آلومینیوم خالص تولید می شوند و در صنایع تولید کابل و قطعات الکترونیکی و انواع فویل و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
درجه خلوص این تولیدات ۹۹/۸۵ درصد می باشد و اغلب در صنایع ذوب مجدد کاربرد دارند.
بیلت شرکت ایرالکو
بیلت شرکت ایرالکو

این شمش ها اغلب در صنایع اکستروژن کاربرد دارد و بر اساس سفارش مشتریان،انواع آلیاژها طبق استاندارد بین المللی AA و در قطرهای مختلف از ۵۱/۸ تا ۳/۴ ۱۴ اینچ و طولهای ۲۴ تا ۳۴ اینچ تولید می شوند.

 

گواهینامه ها و استانداردهای اخذ شده

گواهی نامه مصرف انرژی

استاندارد OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ (سیستم مدیریت کیفیت)

[aparat id=”NVs9B”]

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.