iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

صنایع کشاورزی و گلخانه

استفاده از پروفیل آلومینیوم در صنعت گلخانه

امروزه استفاده از پروفیل و مقاطع آلومینیومی، به دلیل ویژگی‌ها فنی و فراهم ساختن یک محیط استاندارد برای رشد و پوشش انواع گل و گیاهان به‌ویژه در زمستان، برای ساخت انواع گلخانه‌ها به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است.

اشتراک گذاری در

مانند ساخت تجهیزات و ابزارآلات صنایع کشاورزی، پروفیل آلومینیوم با آلیاژ سری6xxx در ساخت گلخانه‌ها به‌ویژه گلخانه‌های مدرن کاربرد گسترده‌ای دارد.

طراحی و ساخت گلخانه با پروفیل آلومینیوم باید توسط کارشناسان این حوزه انجام گیرد. زیرا برای مونتاژ شیشه با پروفیل آلومینیوم و ساخت اجزای گلخانه باید حتماً از نقشه‌های استاندارد مطابق با نوع پروفیل مصرفی، استفاده کرد.

چندین گزینه برای ساخت گلخانه‌ها با پروفیل آلومینیوم وجود دارد، با این‌حال دستورالعمل و نقشه ساخت آن‌ها براساس نوع پروفیل و مقاطع آلومینیومی باید از مراحل اولیه مشخص شود.

برای تولید پروفیل‌ آلومینیوم مخصوص گلخانه، پس از اندازه‌گیری سطح و ابعاد مورد نیاز و همچنین مشخص شدن طرح و شکل آن، در نرم‌افزارهای مهندسی، طراحی قالب اکستروژن و ساخت قالب انجام می‌گیرد. پس از اتمام مرحله‌ قالب‌سازی، مرحله تولید پروفیل آلومینیوم آغاز می‌شود و پس از پایان مراحل تولید، رنگ‌آمیزی و پوشش‎‌دهی سطح پروفیل انجام گرفته و محصول برای استفاده آماده است.

معمولاً در ساخت سازه یا اجزای گلخانه، از پروفیل‌های پیشرفته و اختصاصی استفاده می‌شود، با این‌حال پروفیل آلومینیومی توخالی با ضخامت 5/1 میلی‌متر و پروفیل‌ آلومینیوم T شکل نیز در ساخت گلخانه و اجزای آن کاربرد دارد. همچنین برخی از تولیدکنندگان برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل سازه استفاده از پروفیل آلومینیوم مدل U یا H را نیز توصیه می‌کنند.

برای مونتاژ اجزای گلخانه از پروفیل‌ آلومینیوم مدل T که دارای شیارهای پهن یا باریک که سازگاری با شیشه‌های دو یا سه جداره دارند، استفاده می‌شود.

برخی از سازندگان گلخانه برای ساخت سقف، بدنه و ساختار گلخانه از پروفیل آلومینیوم کرکره‌ای یا متحرک استفاده می‌کنند. با این‌حال براساس ویژگی‌ و مدل گلخانه‌، پروفیل آلومینیوم در ابعاد و شکل‌های مختلف به‌طور اختصاصی و پیشرفته، طراحی و تولید شود.