iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

تولید موثر

سه عامل موثر بر ماشینکاری آلومینیوم

آلومینیوم ماده‌ای نسبتا آسان برای ماشینکاری است. علاوه براین، یافتن مهارت در این کار نسبتا آسان است، اما در زمانی که شما سه عامل موثر بر قابلیت ماشینکاری فلز را به خوبی درک کنید

اشتراک گذاری در

اولین عامل، فرآیند ماشین­کاری واقعی است. این موضوع شامل نوع تجهیزات، ابزارهای برش، سرعت برش، نرخ تغذیه و روان­کننده­های مورد­استفاده است.

عامل دوم، خود فلز است. من در مورد آلیاژ خاص آلومینیوم ، ریزساختار و یکنواختی خواص مکانیکی آن صحبت می­کنم. این ویژگی­هاییست که در داخل فلز وجود دارد که در مورد ثبات در ماشین­کاری اهمیت زیادی دارد.

پردازش مواد، عامل سوم است. این بخش شامل دانستن ماهیت شیمی آلیاژ و عملیات حرارتی، کنترل فرآیند اکستروژن، نسبت احیا و طراحی قالب و پرس مورداستفاده برای اکستروژن آلومینیوم است.

ویژگی­های تراشکاری در رتبه بندی قابلیت ماشین­کاری آلومینیوم براساس ویژگی­های تراشکاری است و دانستن آن برای مشخص­کردن شکل ابزار ضروری­ است. به دلیل حجم تراشه­های ایجاد شده هنگام ماشین کاری آلومینیوم، شکل تراشه­ها باید موردتوجه قرار گیرد.

به طور کلی، هنگام ماشین­کاری آلومینیوم، باید تراشه های کوچک،کوتاه و محکمی تولید کنید که با ابزارها تداخل نداشته­باشند و به سطح قطعه آسیب نرسانند.

  • رده­ بندی A: تراشه‌­های بسیار کوچک، روکش سطحی عالی
  • رده­ بندی B: تراشه­‌های منحنی یا آن­هایی که به راحتی شکسته می­شوند، روکش سطحی خوب
  • رده­ بندی C: تراشه­‌های پیوسته، روکش سطح خوب
  • رده ­بندی D: تراشه‌­های پیوسته، نتیجه رضایت بخش
  • رده ­بندی E: تراشه­‌های بلند ، دشوار برای حفظ نتیجه نهایی

تراشه­‌های کوتاه­تر با آلیاژهای آلومینیوم سخت­‌تر و قوی­تر

به طور معمول، هرچه آلیاژ آلومینیوم سخت­تر و قوی­تر باشد، تراشه­ها کوتاه­تر هستند. این مسئله به این معنی است که آلومینیوم خالص و آلیاژهای نرم ساخته شده، تراشه­های بسیار طولانی تولید خواهند کرد. اگر قصد دارید چنین آلیاژهایی را ماشین­کاری کنید، باید اقدامات اصلاحی خاصی را از قبل انجام دهید؛مانند اضافه­کردن تراشه شکن به ابزارها.

آلیاژهای آلومینیوم که برای ماشین­کاری مناسب­تر هستند شامل عناصر آلیاژی با دمای ذوب پایین می­باشد. این کار به تشکیل تراشه­های بهتر و کوتاه­تر کمک می­کند.