iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

تولید موثر

چگونه آلومینیوم به طور موثر در برابر آتش مقاومت می‌کند

آلومینیوم می‌تواند محافظ موثری در برابر آتش باشد. این موضوع آن را به ماده‌ای جالب برای استفاده در تاسیسات دریایی، مانند سکوهای نفتی، تبدیل می‌کند.

اشتراک گذاری در

آلومینیوم می‌تواند محافظ موثری در برابر آتش باشد. این موضوع آن را به ماده‌ای جالب برای استفاده در تاسیسات دریایی، مانند سکوهای نفتی، تبدیل می‌کند. خواص مواد آلومینیوم به خوبی مستند شده‌اند. آلومینیوم در مقایسه با فولاد باعث کاهش وزن سازه می‌شود و در نصب و نگهداری صرفه جویی می‌کند. این ماده غیر قابل احتراق است و دمای ذوب حدود 660 درجه سانتیگراد دارد.

آلومینیوم در دماهای بالا و قبل از فولاد استحکام خود را از دست می‌دهد، اما برخی از خواص آن در واقع می‌توانند در هنگام آتش سوزی مزیت داشته باشند.

رسانایی حرارتی بالا و خواص بازتابی آلومینیوم به کاهش تأثیر گرما بر سازه کمک می‌کند. گرمای کمتری جذب می‌شود و وقتی جذب شد، گرما خیلی سریع‌تر از منبع گرما دور می‌شود. علاوه بر این، تابش آلومینیوم 7 تا 9 برابر کمتر از فولاد است. در نتیجه محیط اطراف کمتر گرم می‌شود.

آلومینیوم در سازه‌های ساحلی مقاوم در برابر آتش

در یک محیط ساحلی (یا در هر تاسیساتی) باید بهترین محافظت از جان انسان‌ها را در صورت آتش سوزی تضمین کنید. تمام مصالح به کار رفته در سازه باید تا حد امکان در برابر آتش مقاومت کنند تا امکان تخلیه ایمن فراهم شود.

عناصر ساختاری مدرن و سبک وزن چنین محافظتی را ارائه می‌دهند. طراحی هوشمند پروفیل آلومینیومی ‌و استفاده از محافظ آتش منفعل مناسب، امکان داشتن سازه‌های مقاوم به آتش و سبک وزن را فراهم می‌سازد.

راه حل‌ها شامل استفاده از پنل‌های ساندویچ ساخته شده با مواد مقاوم در برابر آتش یا مقاوم در برابر شعله هستند. چنین موادی معمولاً سبک هستند، بنابراین تأثیر آنها بر وزن کل محدود است.

جایگزینی فولاد با یک محلول آلومینیومی ‌نیز از نظر اقتصادی مناسب است. هزینه‌های اضافی نصب مواد عایق بسیار کمتر از پولی است که با یک سازه سبک‎تر که نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارد، برایتان پس انداز خواهد شد.

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.