iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

تولید موثر

چگونه می‌توانید ماشین‌کاری آلومینیوم را بهبود ببخشید

آلومینیوم یکی از مناسب ترین فلزات برای ماشینکاری است که می‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید ماشین‌کاری آن را با متالورژی افزایش دهید. ما پیشنهادات خاصی برای بهبود ماشینکاری آلومینیوم ارائه می‌کنیم.

اشتراک گذاری در

آلومینیوم یکی از مناسب ترین فلزات برای ماشینکاری است که می‌توانید پیدا کنید. شما می‌توانید ماشین‌کاری آن را با متالورژی افزایش دهید. ما پیشنهادات خاصی برای بهبود ماشینکاری آلومینیوم ارائه می‌کنیم.

فرآیند ماشین‌کاری آلومینیوم می‌توانند با متغیرها و چالش‌های زیادی روبرو شود، لذا پیش‌بینی ماشین‌کاری می‌تواند دشوار باشد. یکی وضعیت ماده و خواص فیزیکی آن است. در مورد آلومینیوم، ما در مورد عناصر آلیاژکننده، ریزساختار، سختی، استحکام تسلیم، استحکام کششی، و سخت شدن کار صحبت می‌کنیم.شما می‌توانید به این موضوع مانند سرآشپزهایی که درحال تهیه غذا هستند نگاه کنید، که برای آن‌ها مواد اولیه اهمیت دارد. داشتن مواد اولیه عالی، ماشین‌کاری آلومینیوم و درنتیجه محصول نهایی را بهبود خواهد ‌بخشید.

‌‌

سازندگان ماشین آلات صنعتی می‌توانند به بهبود ماشین‌کاری آلومینیوم کمک کنند

«گامی» یک اصطلاح عمومی است که معمولاً استفاده می‌شود و بسته به اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید می‌تواند معانی مختلفی را منتقل کند؛ تراشه‌های رشته‌ای، انباشته شدن برروی ابزارهای برش، سطوح ماشین‌کاری ناصاف. شناسایی مشکل ماشین‌کاری خاص اولین جایی است که در سفر برای یافتن بهترین راه‌حل شروع می‌شود. علاوه بر آلیاژهای آلومینیوم یا حالت‌های مختلف، راه‌های دیگری نیز برای بهبود ماشین‌کاری آلومینیوم وجود دارد(چیزهایی که می‌توانید روی آن‌ها تأثیر بگذاریی) که از، مراکز فروش ماشین‌آلات، ابزارهای برش، روان‌کننده‌ها و فرآیند ماشین‌کاری شروع می‌شود.

ما می‌دانیم که پروفیل های آلومینیومی را می‌توان با موفقیت با اکثر انواع ابزارهای برش ماشین‌کاری کرد؛ فولاد ابزار، فولاد پرسرعت، کاربیدهای سیمانی، پوشش‌های الماس. انواع خاصی از پوشش‌های رسوب بخار فیزیکی (PVD) و ابزارهای برش مبتنی بر سرامیک برای برش آلومینیوم به دلیل تمایل شیمیایی به آلومینیوم یا زبری پوشش که می‌تواند منجر به اتصال آلومینیوم به سطح ابزار برش شود، مناسب نیستند.

همچنین انواع مختلفی از مایعات برش دردسترس هستند، از محلول در آب گرفته تا پایه روغنی، ازجمله مایعات برش سنتزی خاصی که ممکن است حاوی مواد افزودنی معینی باشند که خورنده‌تر به آلومینیوم باشند.

‌‌‌

سایر ملاحظات برای بهبود ماشین‌کاری آلومینیوم

به‌محض انتخاب ابزارها و مایعات برش مناسب، دراینجا ملاحظات مهم دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به بهبود ماشین‌کاری پروفیل آلومینیوم کمک کنند:

  • ابزارها و جا ابزارها باید سفت و سخت باشند.
  • ابزارها باید دارای یک لبه بسیار ریز ساییده شده باشند تا ساخت به حداقل برسد.
  • لبه‌های برش باید همیشه تیز نگه داشته شوند.
  • تراشه‌ها باید به دور از قطعه کار هدایت شوند یا توسط تراشه‌شکن شکسته شوند تا از آسیب دیدن قطعه یا ابزار جلوگیری شود.
  • بهره‌وری را می‌توان با افزایش سرعت و در عین حال حفظ سرعت تغذیه و برش در اعماق متوسط بهبود بخشید. آلومینیوم عموما دوست دارد با سرعت‌های بالاتر بریده شود.
  • از فشار بیش از حد برش باید اجتناب شود، مگر اینکه قطعه کار به خوبی نگهداشته شود.
  • در قطعات جداره‌دار نازک باید از نرخ تغذیه کمتر استفاده کرد.
  • برای کاهش نیروهای برشی باید از زوایای چنگک توصیه شده استفاده کرد، بنابراین براده‌های نازک‌تر تولید می‌شود، و تجمع فلز کاهش می‌یابد. اکثر سازندگان ابزار اکنون ابزارهایی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای برش آلومینیوم با زاویه‌های چنگک طراحی شده‌اند.
  • مته‌های تغذیه مایع خنک‌کننده، هندسه فلوت.
  • سیستم‌های تغذیه خنک‌کننده با فشار بالا.
  • بسته به نوع تجهیزات ماشین‌کاری (مراکز ماشین‌کاری CNC، ماشین‌های پیچ چندگانه) که می‌توانند در محدوده وسیعی از RPM کار کنند، ابزارهای مختلف برش، روان‌کننده‌ها و پارامترهای ماشین باید درهنگام ماشین‌کاری آلومینیوم درنظر گرفته شوند.

توصیه ما این است که تامین‌کنندگان ابزار برش، روان‌کننده و تولید کننده پروفیل آلومینیوم خود را درگیر موضوع کنید تا با توصیه‌های دقیق به شما کمک کنند.

‌‌

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای نوین ماشینکاری پروفیل‌های آلومینیومی اطلاعات بیشتری کسب کنید.