iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

طراحی پایدار

آلومینیومی طراحی کنید!

یکی دیگر از مزایای طراحی با آلومینیوم این است که به خوبی با مواد دیگر، چه شیشه یا چوب (و هر چیز دیگری)، ترکیب می‌شود. این فلز تضاد هیجان انگیزی بین مواد نرم و سخت یا سطوح صاف و براق ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری در

این ماده جذاب، انعطاف پذیر، ارزان و سازگار با محیط زیست است. اگر قبلاً از آلومینیوم استفاده نکرده‌اید، اکنون وقتش رسیده که آن را امتحان کنید.

آلومینیوم را می‌توان به هر شکلی کار کرد و با روکش‌هایی مختلف پردازش کرد یا آندایز و رنگ کرد تا سطحی واقعاً زیبا داشته باشد. و برخلاف برخی مواد دیگر زنگ نمی‌زند، کدر نمی‌شود یا لک نمی‌شود.

ظاهر خوب

پروفیل‌های آلومینیومی ‌ظاهر خوبی دارند. این مسئله در صندلی‌ها، میزها، چراغ‌ها یا در هر طراحی که پروفیل در آن قابل مشاهده باشد، اهمیت دارد. من همیشه به هنرجوهایم می‌گویم که هیچ فرقی بین یک محصول خوب و یک محصول زیبا وجود ندارد. کامپیوتر اپل مثال خوبی از این موضوع است. این دستگاه از یک قطعه آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده است و ظاهر بسیار جذابی دارد و استیو جابز را «مردی که آلومینیوم را جذاب کرده است» می‌نامند.

یک محصول خوب طراحی شده نیز حس خوبی به آدم می‌دهد. تمام قطعاتی که روی محصولات Bang & Olufsen لمس می‌کنید از آلومینیوم ساخته شده‌اند، ماده ای که هنگام لمس کاملا صاف است.

یکی دیگر از مزایای طراحی با آلومینیوم این است که به خوبی با مواد دیگر، چه شیشه یا چوب (و هر چیز دیگری)، ترکیب می‌شود. این فلز تضاد هیجان انگیزی بین مواد نرم و سخت یا سطوح صاف و براق ارائه می‌دهد.

‌‎

سازگار با محیط زیست

آلومینیوم یکی از سازگارترین مواد با محیط زیست است که یک طراح می‌تواند با آن کار کند. می‌توان آلومینیوم را بازیافت و بارها و بارها استفاده کرد.

این فلز بسیار قوی اما سبک، مثلا در مقایسه با فولاد، باعث می‌شود خودروها بسیار از نظر سوختی مقرون به صرفه‌تر باشند. این روزها جگوار و سایر تولید کنندگان، تقریباً تمام وسایل نقلیه خود را از آلومینیوم می‌سازند. بیش از 75 درصد از تمام کامیون‌های جدید تولید شده در آمریکای شمالی تا سال 2025 دارای بدنه آلومینیومی ‌خواهند بود. این کار به سازندگان خودرو کمک می‌کند تا به اهداف بلندپروازانه خود برای کاهش انتشار دی اکسید کربن برسند و همچنین کاهش هزینه‌هایی عملیاتی برای مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.

‎‌

کجا نباید از آلومینیوم استفاده کنید

ما عاشق طراحی با آلومینیوم هستم، اما این بدان معنا نیست که این فلز برای هر کاری مناسب است. تیتانیوم به دلیل زیست سازگاری خود، قطعاً فلز منتخب برای ایمپلنت‌های پزشکی است و اگر چیزی را طراحی می‌کنید که می‌خواهید در آن از آهنربا استفاده کنید، استفاده از آلومینیوم خالص نتیجه بخش نخواهد بود. شما باید فولاد را به آن اضافه کنید.

‌‎

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.