iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

دانش و کاربرد مواد

بیلت آلومینیوم 6063

جهت اکسترود کردن و تولید پروفیل آلومینیوم ، نیاز به بیلت آلیاژ ریزی شده آلومینیوم می باشد .  بین آلیاژ های استاندارد ، سری آلومینیوم های گروه ۶۰۰۰ بیشترین کاربرد را به واسطه خصوصیات اقتصادی و تکنیکی دارند . این خصوصیات عبارتند از : قابلیت اکسترود پروفیل های پیچیده و تو خالی سهولت عملیات حرارتی هدایت الکتریکی بالا خواص مکانیکی…

اشتراک گذاری در

جهت اکسترود کردن و تولید پروفیل آلومینیوم ، نیاز به بیلت آلیاژ ریزی شده آلومینیوم می باشد .  بین آلیاژ های استاندارد ، سری آلومینیوم های گروه ۶۰۰۰ بیشترین کاربرد را به واسطه خصوصیات اقتصادی و تکنیکی دارند . این خصوصیات عبارتند از :

  • قابلیت اکسترود پروفیل های پیچیده و تو خالی
  • سهولت عملیات حرارتی
  • هدایت الکتریکی بالا
  • خواص مکانیکی مطلوب
  • کیفیت سطحی مناسب
  • مقاومت به خوردگی بالا
  • قابلیت جوش پذیری

که این خصوصیات برای کاربردهای مختلف متقاوت می باشد. کاربرد های آلیاژ سری ۶۰۰۰ شامل قاب های درب های کرکره ای،در و پنجره، قطعات تزئینی اتومبیل ، سازه های ساختمانی و تاسیساتی ، مبدل های حرارتی  و غیره می باشد.

برای کاربردهای سازه ای و نیمه سازه ای آلیاژ هایی مانند ۶۰۶۱ با خواص مکانیکی و چقرمگی بالا استفاده بالا تری دارد. این آلیاژ بعد از عملیات حرارتی و کوئنچ سختی نسبتا بالایی گرفته و در نواحی جوش داده شده نیز خواص مطلوبی دارند.

آلیاژ ۶۰۶۳ دارای نرخ اکسترود پذیری بالاتری هستند که امکان تولید اشکال خیلی پیچیده را ایجاد می کنند. اکسترود پذیری عامل بسیار مهمی است که با ماکزیمم سرعت اکستروژن تعیین می شود و بر هزینه ها و بازدهی فرایند اکستروژن تاثیر دارد.

قابلیت جوشکاری خوب ، مقاومت به خوردگی و  جلوه آنودایز بسیار خوب و قابلیت ماشین کاری متوسط از خصوصیات این آلیاژ است .

به صورت مفتول ، میله ، لوله ، نرده ، مقاطع اکسترودی و پروفیل در ساخت در و پنجره ، قطعات ساختمانی ، لوازم آشپزخانه ، لوله های آبیاری ، ورق های آجدار برای پوشش سقف ها ، قطعات معماری اکسترود شده و سقف های کاذب ، کف کامیون و تریلر استفاده می شود.