iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

طراحی پایدار

طراحی هوشمند می‌تواند خطر نقایص سطحی را کاهش دهد

حتی در مرحله‌ی طراحی، امکان کاهش خطر ایجاد نواقص سطحی در پروفایل‌های آلومینیومی وجود دارد. این موضوعیست که باید آن را در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری در

حتی در مرحله‌ی طراحی، امکان کاهش خطر ایجاد نواقص سطحی در پروفایل‌های آلومینیومی وجود دارد. این موضوعیست که باید آن را در نظر بگیرید.

احتمالش هست که تغییرات شدید بین قسمت‌های ضخیم و نازک ماده، علی الخصوص بعد از آنودایزکردن روی “سطح نهایی” تاثیرگذار باشند. استفاده از شعاع‌ها، نوارها و برآمدگی‌های تزئینی زیاد نیز به طور کُلی باعث بهبود نمای ظاهری سطح می‌شود.

کیفیتِ سطح یک پروفایل آلومینیوم اکسترود شده به شرایط قالب، طراحی پروفایل، شرایط تولید و آلیاژ انتخابی بستگی دارد.

هنگامی که پروفایل از قالب بیرون می‌آید، انواع مختلفی از نواقص، همچون خطوط مربوط به پروسه اکستروژن ، شناسایی می‌شوند و به وقوع می‌پیوندند. همیشه باید انتظار چنین نواقصی را داشت.

‌ ‌

از الزامات کیفیتِ سطح در محصول نهایی مطلع باشید

اطلاعات مربوط به سطوحِ قابل مشاهده‌ی یک پروفایل آلومینیوم مهم هستند. این اطلاعات به غیر از ارزیابی سطح، برای ساختنِ قالب‌ها، و آماده سازی پروفایل‌ها برای آنودایزکردن یا رنگ کردن نیز استفاده می‌شود.

‌ ‌

آنودایز کردن منجر به بهبود کُلی کیفیتِ سطح می‌شود.

توجه داشته باشید که نمونه‌های پروفیل، حاوی اطلاعات صحیحی راجع به سطح و خواص ماده نیستند. از آن‌ها باید صرفاً برای کنترلِ ابعاد و موارد مشابه استفاده کرد.

‌‌‌ ‌

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره طراحی پروفیل برای تولید محصولات آلومینیومی‌ اطلاعات بیشتری کسب کنید.