iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

تولید موثر

لوله‌های آلومینیومی‌ برای کارخانه‌های نمک زدایی با تقطیر چند اثره (MED)

کارخانه‌های نمک زدایی آب دریا (تصفیه آب) در حال رشد هستند و روز به روز بهتر و مدرن تر می‌شوند. امروزه ما شاهد استفاده بیشتری از لوله‌های آلومینیومی‌ در این کارخانه‌ها هستیم.

اشتراک گذاری در

کارخانه‌های نمک زدایی آب دریا (تصفیه آب) در حال رشد هستند و روز به روز بهتر و مدرن تر می‌شوند. امروزه ما شاهد استفاده بیشتری از لوله‌های آلومینیومی‌ در این کارخانه‌ها هستیم.

راه‌های زیادی برای حذف نمک از آب دریا و تولید آب شیرین وجود دارد. یکی از رایج‌ترین روش‌های مورد استفاده برای نمک زدایی آب دریا، تقطیر چند اثره (MED) است.

آلیاژ آلومینیوم مناسب می‌تواند یک راه حل اقتصادی و زیست محیطی به عنوان یک ماده لوله سازی برای تبخیرکننده‌ها و کندانسورهای مورد استفاده در کارخانه‌های MED باشد.

کارخانه‌های MED به طور متداول از لوله‌های تیتانیوم برای تبخیرکننده‌ها و کندانسورها استفاده می‌کنند. اما انتخاب آلومینیوم برای جایگزینی تیتانیوم – یا سایر فلزات، مانند آلیاژهای مس – باعث صرفه جویی در هزینه‌های نصب و راه اندازی شده و عملکرد را از نظر عمر مفید منطبق می‌کند. سایر مزایا:

  • رسانایی گرمایی خوب
  • مقاومت خوب در برابر خوردگی ناشی از آب دریا
  • دیواره‌های نازک
  • ساخت آسان و سطح هزینه خوب

ظرفیت نمک زدایی بیشتری مورد نیاز است

حدود 1 درصد از جمعیت جهان به آب شیرین شده وابسته هستند. سازمان ملل پیش بینی می‌کند این رقم تا سال 2025 به 14 درصد افزایش یابد.

در سال 2016، کارخانه‌های تولید آب شیرین در سراسر جهان روزانه 88.6 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تولید می‌کردند. بزرگترین کارخانه آب شیرین به روش تقطیر چند اثره در چین –  Tianjin SDIC، در نزدیکی پکن – روزانه 200000 متر مکعب آب (و مقدار زیادی نمک خوراکی به عنوان محصول جانبی) تولید می‌کند.

آلیاژ آلومینیوم 5052 در نمک زدایی به روش تقطیر چنداثره

لوله‌های آلومینیومی‌ یک از پرکاربردترین پروفیل‌ها و محصولات آلومینیومی هستند که می توان با موفقیت در تبخیرکننده‌ها، کندانسورها و لوله‌های پیش گرمکن در کارخانه‌های نمک زدایی تقطیر چند اثره استفاده کرد. ما آلیاژ 5052 را برای این کار توصیه می‌کنم. این آلیاژ سبک‌تر و ارزان‌تر از آلومینیوم برنج، مس-نیکل و تیتانیوم است. با استفاده از این آلیاژ، همچنین از مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن نیز جلوگیری می‌کنید.

تبخیرکننده مجموعه‌ای از لوله‌های ‌افقی از جنس آلیاژ آلومینیوم است که توسط ورقه‌های لوله‌ای در دو انتهای جلو و عقب با استفاده از گرومت‌های لاستیکی مهر و موم شده‌اند. این کار را می‌توان انجام داد زیرا تفاوت فشار قابل توجهی بین مراحل یا اثرات مختلف وجود ندارد.

نصب و نگهداری لوله‌های آلومینیومی آسان است. مزایای آن اثرات حرارتی، عایق الکتریکی و جلوگیری از خوردگی گالوانیکی هستند، و دیواره‌های نازک‌تر در لوله‌ها به طور کلی کارایی را بهبود می‌بخشد. اما گفتم که هزینه کمتری هم نسبت به گزینه‌های جایگزین‌ دارند؟

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.