iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

طراحی پایدار

چرا آلومینیوم نقش مهمی‌ در ساخت نما دارد؟

خواص ویژه آلومینیوم باعث می‌شود که قلب معماران تندتر بزند و به همین دلیل است که فلز نقش مهمی‌در ساخت نما دارد. اجازه بدهید نظرمان را در مورد چگونگی توسعه بیشتر این نقش با شما به اشتراک بگذاریم.

اشتراک گذاری در

خواص ویژه آلومینیوم باعث می‌شود که قلب معماران تندتر بزند و به همین دلیل است که فلز نقش مهمی‌در ساخت نمای ساختمان‌ها دارد. اجازه بدهید نظرمان را در مورد چگونگی توسعه بیشتر این نقش با شما به اشتراک بگذاریم.

آلومینیوم ویژگی‌های کلیدی را برای طراحی نماها به ارمغان می‌آورد

هنگامی‌که به دنبال ماده اولیه مناسب برای ساختمان خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بین نماهای باربر و دیوارهای پرده تمایز قائل شوید.

نماهای باربر از بتن یا سنگ ساخته شده و در نتیجه سنگین‌تر به نظر می‌رسند. از طرف دیگر، دیوارهای پرده، گزینه‌های دیگری را برای طراحی ارائه می‌دهند و ظاهر بسیار سبک‌تری دارند.

استفاده از آلومینیوم در نما

در اینجا، آلومینیوم 100٪ گزینه مناسبی است و استفاده از آن باعث صرفه جویی باورنکردنی در فضا و وزن می‌شود.

علاوه بر این، آلومینیوم همیشه نو به نظر می‌رسد، زیرا سال‌ها شکل و رنگ خود را حفظ می‌کند.

آن را با نمای چوبی مقایسه کنید، که در آب و هوای مرطوب، هر 10 تا 15 سال یکبار نیاز به بازسازی دارد.

این موضوع از دیدگاه یک معمار مهم است، زیرا اینگونه می‌توانم مطمئن باشم که طراحی و ایده ما برای یک ساختمان برای مدت طولانی با استفاده از آلومینیوم به همین شکل باقی خواهد ماند.

جلوه‌های بصری جالب با آلومینیوم

در واقع، پرسش انتخاب ماده اولیه درست در ابتدای پروژه مطرح می‌شود. ما از همان اولین ضربه باید بدانیم از کدام ماده می‌خواهیم استفاده کنم. اگر در حال برنامه ریزی برای یک ساختمان عظیم باشیم، بتن یا مصالح دیگری را انتخاب خواهیم کرد. اگر بخواهم به ظاهری سبک‌تر و جلوه‌های جذاب بصری برسم، آن را با پروفیل و محصولات آلومینیومی بیان می‌کنیم.

البته یکسری جنبه‌های خاص به توجه ویژه‌ای نیاز دارند. مانند تمام مواد مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان‌ها، آلومینیوم نیز ویژگی‎‌های متمایز خود را دارد. مثلاً در مورد سیلو، هنگام طراحی نما با لولاها، باید بررسی می‌کردیم که آلومینیوم در هوای سرد چقدر منقبض می‌شود و در گرما چقدر منبسط می‌شود. اما اینها عواملی هستند که می‌توان به راحتی برنامه ریزی و بر آنها غلبه کرد.

ظاهر مدرن‌تر با آلومینیوم در مقایسه با سایر مواد

همانطور که اشاره کردیم، ظاهر یکی از جنبه‌هایی است که به آلومینیوم کمک می‌کند تا ماده‌ مناسبی برای ساختمان‌های آینده باشد. اما گزینه‌های دیگری هم هستند.

اول از همه، ما فکر می‌کنیم شما باید در نظر بگیرید که آلومینیوم چگونه می‌تواند از نظر صرفه جویی در فضا، از کار شما به عنوان یک معمار پشتیبانی کند. منظور ما این است که دیوارها را می‌توان بسیار نازک‌تر کرد، که به ما اجازه می‌دهد به حداکثر ابعاد از یک فضای داخلی برسم، حتی اگر اندازه محدودی داشته باشد. اینها جنبه‌های مهمی‌هستند که در ساخت و ساز خانه‌های مدرن نیز اعمال می‌شوند.

حیف است که تاکنون از آلومینیوم عمدتاً در طراحی و مهندسی ساختمان‌های صنعتی استفاده میشده است. ما فکر می‌کنیم که تولیدکنندگان و طراحان، خصوصا در حوزه صنعت آلومینیوم، در آینده با شجاعت بیشتری از محصولات آلومینیومی استفاده خواهند کرد

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.