iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

آلومینیوم پلاس

چگونه شاخص های موثر برقیمت آلومینیوم را بررسی و تحلیل کنیم؟

قیمت آلومینیوم و سایر محصولات به دست آمده از آن، به شدت تحت تاثیر بازارهای جهانی است. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها، قراردادهای شمش آلومینیوم در بورس فلزات لندن، کومکس و شانگهای است. در ایران، علاوه بر اینکه قیمت آلومینیوم به بازار جهانی وابسته است، نرخ دلار هم دومین عامل مهم تاثیرگذاری است که باید به آن توجه…

اشتراک گذاری در

قیمت آلومینیوم و سایر محصولات به دست آمده از آن، به شدت تحت تاثیر بازارهای جهانی است. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها، قراردادهای شمش آلومینیوم در بورس فلزات لندن، کومکس و شانگهای است. در ایران، علاوه بر اینکه قیمت آلومینیوم به بازار جهانی وابسته است، نرخ دلار هم دومین عامل مهم تاثیرگذاری است که باید به آن توجه شود. این عوامل برای اینکه بتوانیم قیمت آلومینیوم را به خوبی و به درستی پیش‌بینی کنیم، بسیار مهم هستند.

همچنین بررسی نسبت عرضه و تقاضا، می‌تواند به ما در پیش‌بینی قیمت آلومینیوم، این فلز پر کاربرد در صنعت، کمک کند. برای تعیین نرخ قیمت‌ها، بورس کالا و اطلاع از روند قیمت گذاری تولیدکننده‌ها بهترین نقاط دسترسی به اطلاعات هستند. پس بایستی برای تعیین کالایی همچون شمش آلومینیوم روند تغییرات قیمت در نرخ جهانی، عرضه و تقاضا، اخبار مهم همچون تاثیر ویروس کرونا در جهان و نیز اخبار اقتصادی، به صورت موشکافانه بررسی و تحلیل شوند.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه، عوامل موثر بر قیمت آلومینیوم را بررسی کنیم می‌توانیم یک مثلث را در نظر بگیریم که هر سه راس آن در تعیین قیمت‌های آلومینیوم موثر عمل می‌کنند. در راس بالای آن، بازار جهانی است. قیمت‌ها، اتفاقات و اخبار اقتصادی می‌تواند در تعیین نرخ آلومینیوم به عنوان عامل کلیدی مهم در نظر گرفته شود. پس باید محرک‌های بازار جهانی شناخته شده و به صورت منظم بررسی گردند.

راس دوم این مثلث در ایران، نوسانات نرخ ارز است. این عامل علاوه بر تاثیر پذیرفتن از بازارهای جهانی، به رویدادهای داخلی نیز وابسته است. پس باید دلایل تغییرات و عوامل موثر بر آن موشکافانه بررسی شود.

سومین راس مثلث به میزان عرضه و تقاضا وابسته است. با درک طرف عرضه و تقاضا می‌توان به سناریوی تحلیلی رسید و با جمع‌بندی داده‌ها و تحلیل آن‌ها، در این بازار به درستی و با ریسک کمتر پیش رفت.

هر چه اطلاعات به دست آمده از مسائل بنیادین دقیق‌تر، جامع‌تر و شفاف‌تر باشد، درصد خطای تصمیم گیری کاهش یافته و ریسک آن به حداقل خواهد رسید و درجه اطمینان سرمایه گذار بالاتر می‌رود.