iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

آلومینیوم پلاس

چرا بررسی شاخص های آلومینیوم مهم است؟

حوزه آلومینیوم یکی از صنایع معدنی پرکاربرد و مهم در ایران و جهان است. این عنصر شگفت‌انگیز پس از استخراج به صورت مستقیم قابل استفاده نیست و باید پس از فراوری با مواد اولیه ترکیب شده تا محصولاتی چون شمش، اسلب، بیلت و … تبدیل شود. این فلز در صنایع مختلفی از اتومبیل سازی گرفته تا صنایع غذایی و ……

اشتراک گذاری در

حوزه آلومینیوم یکی از صنایع معدنی پرکاربرد و مهم در ایران و جهان است. این عنصر شگفت‌انگیز پس از استخراج به صورت مستقیم قابل استفاده نیست و باید پس از فراوری با مواد اولیه ترکیب شده تا محصولاتی چون شمش، اسلب، بیلت و … تبدیل شود. این فلز در صنایع مختلفی از اتومبیل سازی گرفته تا صنایع غذایی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخاطر اینکه این فلز گرانبها می‌تواند به آلیاژهای مختلف تبدیل شود و همچنین قابل بازیافت است، کاربردهای بی‌شماری دارد. از طرفی در شهر اراک، در دهه چهل شمسی اولین کارخانه تولید آلومینیوم احداث شد و باعث شد ایران به عنوان اولین تولیدکننده آلومینیوم در خاور میانه شناخته شود.

وجود صنایع بزرگ تولید کننده آلومینیوم و کاربرد فراوان آن در صنعت باعث شد این شرکت‌ها سهام آلومینیوم را در بورس ارائه دهند. بررسی میزان عرضه و تقاضا و همچنین تغییرات بازار جهانی بر قیمت و نوسان قیمت آلومینیوم تاثیر گذار است.

به‌علاوه شرکت‌های مختلف برای متعادل کردن میزان نقدینگی خود، برقراری توازن بین عرضه و تقاضا و همچنین حذف واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده، سهام خود را در بورس ارائه می‌دهند تا از رکود بازار جلوگیری کنند.

با ورود آلومینیوم به بورس کالا، می‌توان مزایای زیادی را در نظر گرفت مثلا:

  • تسهیل ارتباط بین خریدار و فروشنده
  • بهره برداری بهینه از سرمایه‌های سرگردان
  • مدیریت ریسک‌های حاصل از نوسانات قیمت
  • تنظیم عرضه و تقاضا در بازار
  • وسعت بخشیدن به بازار
  • ارائه اطلاعات شفاف
  • آسان سازی و دسترس پذیری مبادلات کالای فیزیکی
    ‍‌‎

بنابر این آگاهی لحظه‌ای از شاخص‌های موثر بر قیمت آلومینیوم و بررسی روند بازار می‌تواند به شما جهت سرمایه گذاری و استفاده از این کالای پرمصرف کمک کند. همچنین در تصمیم گیری‌های خرد و کلان و به موقع، این اطلاعات ضروری می‌تواند به شما در خرید، فروش و پیش بینی قیمت آلومینیوم یاری رساند.

‍‌‎

‍‌‎