iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

طراحی پایدار

کاهش هزینه از طریق طراحی پروفیل آلومینیوم به هفت روش مجزا

عوامل زیادی در محاسبه بهای تمام شده پروفیل‌های آلومینیومی نقش دارند. این موارد می تواند شامل نوع و مقدار مواد بکار رفته، فرآیند ساخت، تعداد قطعات و سختی ساخت آن باشد. در مرحله طراحی با انتخاب متریال و طرح های مناسب می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد؛  

اشتراک گذاری در

اگر می‌خواهید بدون به خطر انداختن کیفیت پروفیل‌های آلومینیومی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید، باید این هفت نکته را هنگام طراحی آن برای ساخت و سر هم کردن قطعات در نظر بگیرید.

عوامل زیادی در محاسبه بهای تمام شده پروفیل‌های آلومینیومی نقش دارند. این موارد می تواند شامل نوع و مقدار مواد بکار رفته، فرآیند ساخت، تعداد قطعات و سختی ساخت آن باشد. در مرحله طراحی با انتخاب متریال و طرح های مناسب می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد؛  

در رابطه با فناوری اکستروژن، آلومینیوم گزینه‌های منحصر به فردی را به عنوان راه‌حل‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد که این هفت روش جزئی از آن است.

‌ ‌

1. کاهش وزن پروفیل‌ آلومینیوم

یک سازه سبک تر به انرژی و تجهیزات کمتری برای حرکت‌سازه یا اجزای آن در مراحل تولید یا استفاده نیاز دارد. صرفه جویی در وزن را می توان با چینش مواد در جاهای ضروری و حذف مواد و قطعات اضافه، به دست آورد. فن‌آوری اکستروژن آلومینیوم تولید فرم‌های مخصوص برای عملکرد مورد نظر و در نتیجه قرار دادن مواد کمتر در سازه را ممکن می سازد. آلومینیوم دارای خواص مقاومتی مطلوبی نیز هست، مشروط بر اینکه خواص مواد در مرحله طراحی در نظر گرفته شده باشد.

ترکیب دو عنصر در یک طراحی آلومینیومی هوشمند، صرفه‌جویی در مصرف مواد یا جایگزینی اجزای سنگین‌تر با اجزای سبک‌تر را بدون محدودیت عملکردی ممکن می‌سازد که باعث صرفه جویی در هزینه تجهیزات و انرژی نیز می‌شود.

‌ ‌

2. بالا بردن کیفیت نهایی

گام‌های دیگر مستلزم افزایش کیفیت محصول نهایی است. جنبه استراتژیکی برای جذب مشتری مانند اضافه کردن چفت، لولا و سایر اتصالات نه تنها استفاده از محصول نهایی را آسان تر می‌کند بلکه به آن بعد زیبایی شناختی نیز می‌دهد. پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده با طراحی هوشمندانه باعث صرفه جویی در مواد و افزایش ارزش محصول نهایی می شود.

‌ ‌

3. سرعت مونتاژ محصول را افزایش میدهد

اگر فرآیند سر هم کردن محصول(مونتاژ) زمان بر و فشرده باشد، می تواند تأثیر زیادی بر هزینه ها داشته باشد، مثلا، اگر به اقدامات زیاد یا بسیار دقیقی مانند  سفت کردن پیچ ها یا جوشکاری نیاز باشد. طراحی متفاوت می تواند منجر به طراحی اتصال به روش هوشمندی شود که به زمان یا کار کمتری برای سر هم کردن نیاز داشته باشد. گاهاً طراحی هوشمند حتی حذف کامل کانکتور را نیز ممکن می‌کند.

‌ ‌

4. بهینه‌سازی ساختار

اجزای استاندارد، راه حل‌های استانداردی را برای مشکلات عادی ارائه می دهند. بله، قطعات استاندارد هزینه کمتری دارند، اما با یک محصول منحصر به فرد، قطعات تنها یک راه حل محدود ارائه می دهند. این راه حل هم در طراحی و هم در فرآیند سر هم کردن، زمان بر است. فناوری اکستروژن آزادی قابل توجهی را ارائه می دهد که امکان ساخت فرم مناسب برای راه حل‌های ایده‌آل را فراهم می‌کند. به هر حال، یک محصول منحصر به فرد نیاز به یک راه حل منحصر به فرد دارد.

‌ ‌

5. کاهش تعداد قطعات

آیا امکان ادغام چندین عملکرد در یک قطعه وجود دارد؟ اگر چنین است، تعداد قطعات محصول را کاهش دهید، فرآیند لجستیک را ساده کنید، تعداد تامین کنندگان را محدود کنید که در نتیجه هزینه‌ها کاهش می‌یابد. یک محصول اغلب از چندین جزء تشکیل شده است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. آزادی عمل ارائه شده توسط فناوری اکستروژن، ترکیب چندین عملکرد را در طراحی اجزای کمتر ممکن می سازد.

‌ ‌

6.  حذف فرآیندهای اضافی

جوشکاری، پولیش و پانچ کردن تنها تعداد انگشت شماری از فرآیندهای جانبی برای تولید یک قطعه هستند. اما آیا آنها ضروری اند؟ آیا می‌توان با تغییر فرآیندها آنها را از بین برد؟

‌ ‌

7. اضافه کردن پیرایه‌‌‌های کاربردی

زیبایی محصول فقط تزئینات بیرون نیست. عیوب جزئی که در فرآیند اکستروژن اجتناب ناپذیر هستند که طی گام‌های متعددی حذف می شوند، می توانند با افزودن الگوهای تزئینی می‌توانند به بخشی از تزئینات پروفیل آلومینیومی تبدیل شوند. این احتمال بازگشت کالا و هزینه‌های تولید قطعه را کاهش می‌دهد. با استفاده از طراحی ظاهری مناسب و به نمایش گذاشتن نقاط قوت محصول در طراحی میتوان صرفه‌جویی قابل توجهی انجام داد.

راهکارهای اختصاصی ایراک در صنعت آلومینیوم نشان داده که ارائه روشی بر اساس این هفت گام اولیه، اغلب منجر به طراحی مقرون به صرفه شده و همانطور که در بالا ذکر شد مزایای زیادی خواهد داشت.

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره طراحی پروفیل‌های اختصاصی برای تولید محصولات آلومینیومی‌ اطلاعات بیشتری کسب کنید.