iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
اقتصاد ایران
اجرای مصوبه دولت برای عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام متوقف شد

به دنبال صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه دولت برای دریافت عوارض صادراتی از مواد خام و نیمه‌خام، بخشنامه گمرک برای توقف این امر ابلاغ شد.

اشتراک گذاری در
اجرای مصوبه دولت برای عوارض صادراتی مواد خام و نیمه‌خام متوقف شد

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران توقف اجرای تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص دستورالعمل بند ز تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام) را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۷۴/۱۴۰۲/۶۳۴۲۵۶ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۵ موضوع میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام (دستور العمل بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور) به پیوست ابلاغیه شماره ۱۴۰۲۲۲۰۰۰۵۶۴۲۸۵۲ مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۴ به انضمام دادنامه شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۱۳۱۲۴۸۲ مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۳ هیئت تخصصی صنایع و بازرگانی دیوان عدالت اداری مبنی بر دستور توقف اجرای مصوبه ضمیمه بخشنامه صدرالاشاره ارسال می‌گردد. دستور فرمائید در ارتباط با موضوع مطابق رأی ابلاغ شده اقدام لازم معمولدارند. بدیهی است با امعان نظر به مفاد رأی ابلاغ شده، تا تعیین تکلیف موضوع بند ۱ بخشنامه شماره ۵/۱۴۰۲/۱۳۶۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۹ ملاک عمل خواهد بود. لذا شایسته است ضمن اقدام لازم مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه نیز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.

البته لازم به اشاره است که به صورت پیش فرض از تمام محصولات عوارض نیم درصدی وصول خواهد شد، اما وصول عوارض قطعی بر مبنای حکم قانون بودجه که از دو هفته قبل اجرایی شده بود با دستور موقت دیوان عدالت اداری متوقف شده است.

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.