iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
اقتصاد ایران
رونق تولید با شیوه‌های رایج گذشته محقق نمی‌شود

تحقق رونق تولید با شیوه‌های رایج گذشته یعنی تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسانه لازم، جز اتلاف منابع ثمر دیگری ندارد. به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد به نام‌گذاری سال 1398 به نام سال رونق…

اشتراک گذاری در

تحقق رونق تولید با شیوه‌های رایج گذشته یعنی تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسانه لازم، جز اتلاف منابع ثمر دیگری ندارد.


به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد به نام‌گذاری سال 1398 به نام سال رونق تولید اشاره و بیان کرد: نگرانیم که برای تحقق رونق تولید همان شیوه‌های رایج گذشته یعنی تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسانه لازم صورت گیرد که جز اتلاف منابع ثمر دیگری ندارد.
وی ادامه داد: وقتی در کشور همه برنامه‌ریزی‌ها به سمتی پیش می‌رود که نظام انگیزشی و پاداشی به کارهای واسطه‌گری و دلالی اختصاص می‌یابد چگونه تولید رونق می‌گیرد؟ اگر به تغییر ساختار در بخش تولید توجه صورت نگیرد هرقدر هم منابع به آن تزریق شود تولید رونق نمی‌گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سودآوری کارهای غیرمولد در کشور تضمین‌شده و فعالیت در این حوزه بدون خطرپذیری و چندین برابر سودآوری بخش مولد است لذا ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه فکری اساسی کنند زیرا تولید با این ساختار معیوب اقتصادی رونق نمی‌گیرد.
وی پیشنهاد کرد که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خراسان رضوی طی مدت یک ماه بسته‌ای پیشنهادی را برای رونق تولید تهیه و به اتاق ایران ارائه دهد.
وی مشکلات اقتصادی کشور را ریشه‌ای توصیف و بیان کرد: نمی‌توان از یک استاندار انتظار داشت همه مشکلات را حل کند. به‌عنوان‌مثال هم‌اینک در مهم‌ترین مؤلفه در حوزه رونق تولید بهبود فضای کسب‌وکار است که مجلس شورای اسلامی نیز قانون خوبی در این زمینه تصویب کرده اما از یک‌سو برخی دستگاه‌های اقتصادی قانون‌زدایی می‌کنند و از سوی دیگر خود مجلس نیز گاها قوانینی تصویب می‌کند که دست و پای فعالان اقتصادی را می‌بندد.
شافعی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور قوانین متناقض است؛ به‌گونه‌ای که گاه مشاهده می‌شود برای یک موضوع واحد دو قانون ر وجود دارد که یکی دیگری را نقض می‌کند.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.