iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

تولید موثر

استفاده از پنل‌های آلومینیومی جوش داده شده برای پروژه کشتی‌سازی

آلومینیوم به دلیل چگالی کم، قوی اما سبک است. این به این معنی است که کشتی طراحی شده می‌تواند 35 تا 60 درصد در وزن خود درمقایسه با فولاد صرفه‌جویی کند.

اشتراک گذاری در

چگونه می‌توانید از پنل‌های آلومینیومی جوش داده شده اصطکاکی اغتشاشی برای پروژه کشتی‌سازی خود استفاده کنید؟

در یکی از پروژه‌های ما، کارخانه کشتی‌سازی می‌خواست ساختار را با استفاده از اکستروژن‌های آلومینیوم و پنل‌های جوش داده شده (اصطکاکی اغتشاشی) طراحی کند. این پروژه چندین مزیت را به همراه داشت که می‌تواند برای طرح‌های دریایی شما نیز جالب باشد.

آلومینیوم به دلیل چگالی کم، قوی اما سبک است. این به این معنی است که کشتی طراحی شده می‌تواند 35 تا 60 درصد در وزن خود درمقایسه با فولاد صرفه‌جویی کند. قایق‌های سبک‌تر همچنین نیاز به بالاست را کاهش داده و سرعت‌های بالاتری را امکان‌پذیر می‌کنند، که وقتی درحال ساخت کشتی‌های پرسرعت، کشتی‌های دفاعی، قایق‌های تفریحی یا حتی کشتی‌های پشتیبانی دریایی هستید، فوق‌العاده است.

وزن کمتر منجر به کاهش هزینه سوخت کشتی و انتشار آلاینده کمتر می‌شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که میزان بار را افزایش دهید.

این‌ها حقایقی است که مشتریان ما از قبل می‌دانستند. اما هرچه بیشتر صحبت می‌کردیم، بیشتر در مورد راه‌های دیگری صحبت می‌کردیم که راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم می‌تواند به پروژه آنها کمک کند. و برای من جالب بود که شما به عنوان یک مهندس دریایی نیز باید در مورد این‌ها بدانید.

مزایای جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی اجزای آلومینیومی برای کشتی‌های دریایی

جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی (FSW) یک فرآیند اتصال حالت جامد است که ما آن را برای پروژه‌های کشتی‌سازی کوچک و بزرگ توصیه می‌کنم، زیرا می‌تواند به شما در کاهش زمان مونتاژ – یا سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت و ساز، از هر جهت که به آن نگاه کنید، کمک کند.

  • با حذف ساعت‌های کاری انسانی مورد نیاز برای جوشکاری MIG سنتی، در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. همچنین کیفیت جوش را درمقایسه با جوشکاری MIG بهبود می‌بخشد، و درنتیجه دوباره کاری را حذف می‌کند.
  • درنهایت، استفاده از پنل‌های FSW به عنوان یک جزء تکمیل شده، فرآیند ساخت شما را ازطریق کاهش حجم اندازه‌گیری و برش که باید در کارخانه کشتی‌سازی انجام شود، ساده می‌کند.

متخصص آلومینیوم برای پروژه‌های کشتی‌سازی مهم است

هنگامی که می‌خواهید از آلومینیوم در پروژه کشتی‌سازی خود استفاده کنید، باید مطمئن شوید که با شریکی صحبت می‌کنید که تجارت شما را می‌شناسد. در مورد آنچه می‌خواهید صحبت کنید. شما می‌توانید مزایای زیادی را به دست آورید که ممکن است به آن فکر نکرده باشید.

متخصص تولید پروفیل آلومینیوم در شراکت با شما می‌تواند پروفیل آلومینیومی که نیاز دارید را به شکل فوق العاده‌ی بهینه سازی نموده و در هزینه ها صرفه جویی بالایی داشته باشید. گاهی بی توجهی به این مولفه‌های ارزشمند باعث شکست یک سرمایه‌گذاری عظیم می‌شود.

ما این مؤلفه ها در طرح‌های کشتی سازی لحاظ می‌کنیم:

  • استاندارد شده
  • قابل اتصال
  • آماده مصرف، مانند اتصال قسمت A به قسمت B، درنتیجه خطر «خطای انسانی» را کاهش می‌دهد.
  • استفاده از استانداردهایی که می‌تواند هزینه سرمایه‌گذاری شما را کاهش دهند
  • بهینه‌سازی شده با توجه به وزن، با استفاده از تجزیه و تحلیل عنصر محدود (FEA) برای شناسایی مکان‌هایی که می‌توان در وزن صرفه‌جویی، و کدام مناطق را باید تقویت کرد.

‌ ‌

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.