iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

طراحی پایدار

عوامل موثر بر طراحی پروفیل‌های آلومینیوم

طراحی خلاقانه‌ی پروفیل‌های آلومینیوم می‌تواند بر هزینه‌های نهایی تولید محصولات آلومینیومی بسیار موثر و تاثیرگذار باشد. دراینجا عواملی هستند که باید درنظر بگیرید.

اشتراک گذاری در

طراحی خلاقانه‌ی پروفیل‌های آلومینیومی می‌تواند بر هزینه‌های نهایی تولید محصولات آلومینیومی بسیار موثر و تاثیرگذار باشد. دراینجا عواملی هستند که باید درنظر بگیرید.

آلیاژ آلومینیوم

شما باید آلیاژ آلومینیوم مناسبی را برای یک محصول اکسترود شده انتخاب کنید. اما قبل از انتخاب، باید نیازهای محصول واقعی را درنظر بگیرید. این‌ها شامل استحکام، کیفیت سطح، مقاومت دربرابر خوردگی، توانایی ماشین‌کاری، جوش‌پذیری و عوامل اقتصادی است.

گریدهای آلومینیومی با آلیاژ بالا هم گران‌تر هستند و هم اکسترود کردن آن‌ها دشوارتر است. بنابراین، باید از انتخاب آلیاژی قوی‌تر از حد مورد نیاز خودداری کنید. گاهی اوقات افزایش ابعاد و اکسترود کردن پروفیل در یک آلیاژ که کمی نرم‌تر، اما راحت‌تر اکسترود می‌شود، مقرون به صرفه‌تر است.

‌ ‌

طراحی و مهندسی

شما باید از پتانسیل آلومینیوم برای ادغام عملکردها و ساده‌سازی پروفیل تا حد امکان استفاده کنید.

‌ ‌

وزن در هر متر طول

طراحی با دقت انجام شده می‌تواند وزن هر متر را کاهش دهد، که اغلب هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

گاهی اوقات افزایش ابعاد و اکسترود کردن پروفیل با ضخامت دیواره کمی بیشتر مقرون به صرفه‌تر است، زیرا تلورانس بهتری دارد، و اکسترود کردن آن آسان‌تر است.

طبقه سطح

انتخاب طبقه سطح روی قیمت تاثیر می‌گذارد. هرچه سطح ریزتر باشد، هزینه تولید بالاتر است. به دقت فکر کنید که کدام سطوح واقعاً باید به‌عنوان قابل رویت طبقه‌بندی شوند.

‌ ‌

تلورانس‌ها

تلورانس‌های سخت باعث کاهش بهره‌وری می‌شود که منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شود. بنابراین فقط در مواردی که برای عملکرد پروفیل ضروری هستند از تلرانس‌های بالا استفاده کنید.

عملیات سطحی

انتخاب نوع عملیات مناسب سطحی بر روی ظاهر، عملکرد و دوام تاثیر دارد. در ماشینکاری پروفیل آلومینیوم در مرحله طراحی، طراحی پروفیل به گونه‌ای مهم است که به حداقل ماشین‌کاری بعدی نیاز داشته باشد. اکستروژن امکانات زیادی را برای ادغام عملکردها در پروفیل فراهم می‌کند.

انتخاب دقیق ماشینکاری نیز بر قیمت نهایی محصولات آلومینیوم تاثیر دارد. بسته به نیاز سطح محصول نهایی، فاکتورها شامل تلورانس‌ها، برشکاری و ماشینکاری قبل یا بعد از عملیات سطحی هستند.

بازیافت

بازیافت آلومینیوم انرژی نسبتا کمی مصرف می‌کند. همچنین باید به یاد داشته باشید که اتصالات پیچ و مهره‌ای، و سایر محلول‌هایی که از موادی غیر از آلومینیوم استفاده می‌کنند، می‌توانند بازیافت را پیچیده کنند.

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.