iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

طراحی پایدار

چگونه روش “اجزای محدود” می‌تواند در زمان و هزینه‌ها با طراحی آلومینیومی شما صرفه‌جویی کند

این روشی است که ما در ایراک و در قالب راهکارهای اختصاصی صنعت آلومینیوم برای کمک به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه در طراحی پروفیل آلومینیوم خود استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری در

روش “اجزای محدود” یک روش دیجیتالی برای حل مسائل فیزیک است. این روشی است که ما در ایراک و در قالب راهکارهای اختصاصی صنعت آلومینیوم برای کمک به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه در طراحی پروفیل آلومینیوم خود استفاده می‌کنیم. بگذارید توضیح دهیم که چگونه این موضوع به کاهش هزینه‌های نهایی محصولات شما کمک کند.

طراحی پروفیل آلومینیوم مستلزم هزینه و صرف زمان است. شما طرحی را ارائه می‌کنید، از ایراک می‌خواهید یک نمونه اولیه بسازد، که به سرعت آزمایش می‌شود، و سپس ممکن است متوجه شویم که برخی تغییرات مهندسی باید انجام شوند. و ما این روند را تکرار می‌کنیم.

همچنین می‌توان تصور کرد که قسمت طراحی شده بزرگ است. بهینه‌سازی پروفیل نه‌تنها باعث افزایش مواد خواهد شد، بلکه می‌تواند منجر به ساده‌سازی و افزایش تولید نیز شود.

روش عنصر محدود (FEM) شما را قادر می‌سازد تا زمان و هزینه‌ای را که صرف این فرآیندها می‌کنید کاهش دهید.

FEM برای نمونه‌های آزمایشی

FEM شامل تقسیم دامنه مورد مطالعه به عناصر کوچک است که مش نیز نامیده می‌شود، و سپس یافتن یک فرمول ساده از مسئله برای هر عنصر. اتصالات پنجره می‌تواند یک مثال مناسب باشد.

“مجموع” تمام واکنش‌های فردی رفتار کلی سیستم یا بخشی را که به طور خاص درمعرض تنش‌های مکانیکی یا حرارتی است، را ارائه خواهد داد.

این مدل‌سازی کامپیوتری به تولید نمونه‌های اولیه مجازی واقعی درطول طراحی یک سیستم به‌منظور تسهیل بهینه‌سازی آن کمک می‌کند. در آن مرحله، ما می‌توانیم آن را به‌عنوان یک نمونه اولیه آزمایش شده واقعی راه‌اندازی کنیم.

هنگامی که توسط افراد با تجربه انجام می‌شود، همبستگی بین نتایج محاسبه شده و نتایج آزمون‌ها بسیار خوب است، و این نشان‌دهنده صرفه‌جویی در زمان و هزینه درطول مطالعه است.

‌ ‌

محاسبات عنصر محدود فقط یک بار

دراینجا یک مثال با تصاویر آورده شده است. تصویر اول (چپ) اولین نگاه به مدل دیجیتال سه بعدی قطعه‌ای را که تیم توسعه طراحی کرده است به ما می‌دهد.

اکنون، در تصویر بعدی (راست) همان مدل مش‌بندی شده را می‌بینیم که یک ماده به آن اختصاص داده شده است، جایی که حرکت آن در فضا محدود است، و در آن بارگذاری اعمال شده است (دو نیروی عمودی بر دو بازوی قطعه). مش‌بندی مرحله بسیار مهمی است که بر زمان و دقت محاسبه تأثیر می‌گذارد.

در تصویر سوم (چپ)، می‌توانیم نتیجه محاسبات را با استفاده از نواحی رنگی، با توزیع تنش‌ها در قسمت تغییر شکل‌یافته مشاهده کنیم. براساس تحلیل تغییر شکل‌ها و تنش‌ها، می‌توانیم قطعه را همانطور که هست بپذیریم یا اصلاحاتی انجام دهیم.

آخرین تصویر (راست) نتیجه آزمایش را در قسمت واقعی به ما نشان می‌دهد، همانطور که توسط محاسبه تعریف شده است. این امر اعتبار نهایی طرح را فراهم می‌کند. باز هم، به لطف محاسبات عنصر محدود، طراحی در اولین بار خوب است. این از تعریف مجدد قطعه، روانه بازار کردن یک نمونه اولیه جدید و تکرار آزمایش، درصورتی که نتیجه خوب نبود، جلوگیری می‌کند. دراینجا، یک صرفه‌جویی در زمان و هزینه واقعی وجود دارد.

‌ ‌

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.