iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,150,000
شمش آلیاژ AS9U3 الماس آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,130,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,060,000
صنعت آلومینیوم ایران
استاندار مرکزی:عرضه محصولات ایرالکو به صنایع پایین دستی

استاندار مرکزی گفت: ذحیره محصولات تولیدی ایرالکو باید برای رفع مشکلات نقدینگی به واحدهای صنعتی پایین‌دستی که به این مواد اولیه نیاز دارند، عرضه شود. به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از ایرنا، علی آقازاده استاندار مرکزی، در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: حدود 90 واحد صنعتی زیردستی استفاده‌کننده محصولات ایرالکو هستند که باید تولیدات این…

اشتراک گذاری در
آقازاده استاندار مرکزی-ایراک
استاندار مرکزی گفت: ذحیره محصولات تولیدی ایرالکو باید برای رفع مشکلات نقدینگی به واحدهای صنعتی پایین‌دستی که به این مواد اولیه نیاز دارند، عرضه شود.

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از ایرنا، علی آقازاده استاندار مرکزی، در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: حدود 90 واحد صنعتی زیردستی استفاده‌کننده محصولات ایرالکو هستند که باید تولیدات این شرکت با نظارت جدی بین آن‌ها عرضه شود.

وی بیان کرد: بیش از یک ماه است که محصولات تولیدی ایرالکو ذخیره شده و این شرکت با بحران نقدینگی مواجه است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این درشرایطی است که مجموعه واحدهای پایین دستی ایرالکو که از محصولات این شرکت مادر تخصصی به‌عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند نیز در شرف مشکلات تولید و کارگری قرار دارند.

آقازاده اظهار داشت: تلاش برای قطع واسطه‌ها به کار گرفته شده و اجازه سوء استفاده در این زمینه داده نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بررسی قیمت عرضه آلومینیوم به خارج از بورس نیازمند تشکیل کمیته‌ای متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره کل اطلاعات، دادگستری، دفتر امور اقتصادی استانداری و شرکت ایرالکو است.

سعید فرخی، افزود: گزارش‌های مربوط به احتکار و اختفا باید توسط تعزیرات حکومتی اعلام شود و زمانی که به قطعیت رسید اعلام عمومی شود.

مدیرعامل شرکت ایرالکو نیز در این نشست گفت: 20 روز است که دستورالعمل چگونگی عرضه کالا در بورس اعلام نشده است.

احمد مجیدی افزود: ایرالکو موظف به عرضه تولیدات خود در بورس است و باید از مجاری قانونی در خصوص دستوالعمل عرضه محصولات پیگیری شود.

مجیدی بیان کرد: مطالبات چهارماه گذشته این شرکت به 500 میلیارد ریال رسیده و اجازه ندادن ورود محصولات تولیدی ایرالکو به بورس تامین مواد اولیه و نقدینگی را برای این شرکت با مشکلات زیادی همراه کرده است.

مجیدی بیان کرد: یک کشتی مواد اولیه این شرکت از کشور چین روی آب است که به محض رسیدن بباید مبالغ آن پرداخت شود.

وی گفت: قراردادهایی برای تامین برخی دیگر از مایحتاج تولید این شرکت در ماه‌های آینده منعقد شده که باید نقدینگی آن‌ها تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 255 گزارش نظارتی در مردادماه پارسال در این استان صورت گرفته که این رقم در مردادماه امسال به 851 مورد رسیده است.

محمدرضا حاجی پور افزود: 60 انبار این استان در مردادماه امسال مورد بازرسی قرار گرفته که چندین پرونده تخلف نیز در این راستا تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.