iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,150,000
شمش آلیاژ AS9U3 الماس آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,130,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,060,000
صنعت آلومینیوم ایران
پنجمین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران

پنجمین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران (iran international aluminium conference) با حضور دکتر سعدمحمدی عضو هیئت مدیره ایمیدرو و دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد. مهدی کرباسیان در آستانه برگزاری این رویداد بین المللی افزود: مطابق با سند چشم‌انداز توسعه و افق ۱۴۰۴ مبنی بر جذب سرمایه‌گذار خارجی، ایجاد ارزش افزوده بالا در صنعت آلومینیوم و لزوم تحقق…

اشتراک گذاری در
IIAC2018

پنجمین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران (iran international aluminium conference) با حضور دکتر سعدمحمدی عضو هیئت مدیره ایمیدرو و دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد.

مهدی کرباسیان در آستانه برگزاری این رویداد بین المللی افزود: مطابق با سند چشم‌انداز توسعه و افق ۱۴۰۴ مبنی بر جذب سرمایه‌گذار خارجی، ایجاد ارزش افزوده بالا در صنعت آلومینیوم و لزوم تحقق اهداف ایمیدرو، این رویداد در عین حال بستر مناسبی نیز برای شرکت‌‌ها و تولیدکنندگان بزرگ خارجی فراهم آورده تا بتوانند سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: با توجه به تمدید قرارداد بهره‌برداری از معدن بوکسیت در گینه و وجود زمینه مناسب برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی و بهره‌برداری از این ظرفیت، کنفرانس آلومینیوم محفل مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و مشارکت با نهادها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی را فراهم آورده است.

کرباسیان اضافه کرد: همچنین شرکت‌کنندگان زیادی از کارخانه ها و مراکز صنعتی، دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در این کنفرانس به ارائه مقالات خواهند پرداخت که زمینه‌ساز غنای علمی این رویداد خواهند بود.

وی همچنین افزود: این مهم که فلز آلومینیوم به عنوان یک فلز سبک پرکاربرد از یک کنفرانس و نمایشگاه تخصصی در سطح استانداردهای بین‌المللی برخوردار است، مایه خرسندی است که می‌تواند در راستای توسعه صنایع مرتبط با این فلز نقش پررنگی را ایفا کند. البته جای تاسف باقی است که این صنعت نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در صنایع بنیادین کشور یافته و مسیر توسعه را مطابق انتظارات و اهداف بپیماید که امید است با برگزاری این رویدادها بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ضمن ابراز امیدواری جهت برگزاری این رویدادها و رسیدگی به مسائل مرتبط و نیز ارائه آخرین دستاوردهای این صنعت، در راستای توسعه صنایع زیربنایی و روبنایی کشور، خبر داد: مجتمع آلومینیوم جنوب نیز در اردیبهشت‌ماه سال آینده با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال آغاز به کار خواهد کرد که این مهم منجر به افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به مقدار دو برابر خواهد شد و گام مهمی در جهت تحقق اهداف اسناد توسعه بالادستی خواهد بود.

در حاشیه پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم ایران، دوره‌های آموزشی متعددی از طرف استادان برجسته بین‌المللی تدارک دیده شده‌است.

این رویداد به همت مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران وابسته به دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری ایمیدرو، هر دو سال یک بار با مشارکت گسترده صنعتگران و دانشگاهیان داخلی و خارجی برگزار می‌شود. حضور بزرگان صنعت آلومینیوم داخلی در زمینه‌های مختلف اعم از انواع شمش‌ها، ورق، سیم و کابل، پروفیل و صنایع پایین‌دستی آن‌ها، موجبات رونق بیش از پیش نمایشگاه و کنفرانس را فراهم آورده است.

پنل‌های تخصصی کنفرانس نیز با محوریت مشکلات و معضلات بنیادین صنعت آلومینیوم و با همکاری ایمیدرو تنظیم شده است که با حضور چهره‌های صنعتی و مدیریتی به این چالش‌ها پرداخته شده و بحث و تبادل نظر متخصصان و شرکت‌کنندگان می‌تواند به دستاوردهایی در راستای حل این مشکلات منتهی شود.

دکتر سعد محمدی در افتتاحیه کنفرانس IIAC به مسائل متعددی در حوزه آلومینیوم اشاره کردند :

آلومینیوم با خواص فیزیکی و شیمایی جذابی که دارد در صنعت معدن نیز مورد استفاده قرار میگیرد. مورد استفاده از این فلز برای پوکه های چاشنی انفجاری در معادن است

اتحادیه اروپا طی کنفرانسی در استرالیا ۱۰ عنصر استراتژیک را معرفی نمود که یکی از این عناصر آلومینیوم است

میزان تولید آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ در دنیا ۵۸ میلیون تن بوده و پیش بینی میشود در سال ۲۰۱۷-۱۸ به ۶۸ میلیون تن رسیده و در سال ۲۰۲۵ به ۸۸ میلیون تن برسد

بر اساس پیش بینی USGS میزان مصرف سرانه هر نفر برای سال ۲۰۲۵ به ۱۰ کیلو ارتقا می یابد یعنی مصرف آلومینیوم ایران در سال ۲۰۲۵ به ۹۴۰ هزار تن خواهد رسید

در کشور ما همواره تاکید بر تاسیس کارخانه فرآوری کنار معادن برای کاهش هزینه های جانبی و حمل و نقل است در حالیکه به عقیده ما باید کارخانه موادی مانند بوکسیت در مکانی باشد که انرژی ارزان در دسترس است

در دهه ۱۸۰۰ بیش از ۵۹ تا ۶۰ درصد تولید آلومینا از منابع برق آبی بود در حالیکه این رقم در سال ۱۹۹۵ به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت و این نشان دهنده تغییر رویه استفاده از انرژی برق و روآوردن به انرژی گاز است

استراتژی ایران برای افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم همگام با دیگر کشورها در دنیاست

در سال ۹۶ تولید آلومینیوم شرکت ایرالکو ۱۷۰ هزارتن ، هرمزال ۱۰۵ هزار تن و المهدی ۶۱ هزار تن بوده که روی هم رفته به تولید ۳۴۰ هزار تن دست یافتیم در حالیکه ظرفیت اسمی ما ۴۳۰ هزار تن است

جاجرم ۲۴۰ هزار تن پودر الومنیوم تولید کرد که بیش از ۸۶ درصد فروش داخلی داشت. ۱۷۶ هزار تن صادرات و ۲۲۰ هزار تن مصرف داخل

درصنعت آلومینیوم از ابتدای شروع فعالیت ۲٫۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری شد. ایمیدرو برای ارتقا این صنعت قصد سرمایه گذاری به میزان ۶ میلیارد دلار دارد.

در آلومینیوم جنوب با برنامه ریزی و پیشرفت ۴۸ درصدی و سرمایه گذاری ۱٫۲ میلیارد دلار قصد تولید ۳۰۰ هزار تن در فاز اول عملیاتی را دارد . در اوایل ۹۸ فاز اول تولید به بهره برداری خواهد رسید. شرکت NFC چین که از اسپانسرهای کنفرانس آلومینیوم IIAC نیز است ، مسئولیت برنامه ریزی ، طراحی و عملیاتی ساختن این پروژه را بر عهده دارد.

طی یک الی دوسال آینده برنامه داریم به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن برسیم و برنامه کلی رسیدن به ظرفیت ۱٫۵ میلیون تن است.

آلومینیوم جنوب ظرفیت تولید یک میلیون تن از این برنامه ۱٫۵ میلیون تنی را دارد . ۲ خط ۳۰۰ هزار تنی در حال احداث و راه اندازی می باشند.

مناقصه های حال حاضر ایمیدرو در زمینه آلومینیوم که نیاز به سرمایه گذار دارند : کارخانه پودر آلومینا با ظرفیت ۸۰۰ هزار تنی و سرمایه مورد نیاز ۶۰۰ میلیون یورواست.

مناقصه بعد کارخانه تولید آلومینیوم پایین دستی و تخت با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن است

کارخانه تولید پترولیوم کک که سرمایه مورد نیاز آن ۸۵۳ میلیون یورو است و اگر بنا باشد به ظرفیت ۱٫۵ میلیون تنی در سال ۱۴۰۴ دست یابیم نیاز به تولید ۶۰۰ هزار تن پترولیوم کک داریم

معدن بوکسیت گینه که اسناد آن متشر شده و بیش از ۳۰ شرکت در خواست داده اند و سرمایه مورد نیاز برای بوکسیت ۷۳۰ میلیون دلار است

در بحث نفلین سینیت تنها کشور وشرکتی که از این ماده آلومینا تولید میکند شرکت روسال روسیه است. نفلین سینت این کشور ۲۴ تا ۲۶ درصدی است و نفلین سینت در دسترس ما ۱۸ درصد است. همچنین برای تولید آلومینا از نفلین نیاز به سرمایه گذاری برای عملیاتی شدن و بررسی قابلیت اجرایی بودن پروژه داریم

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیوم طی روزهای ۴ و ۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود. نمایشگاه این دوره، در فضایی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع و با حضور بیش از ۵۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار سالن نمایشگاهی برپا خواهد شد.

 عناوین پنل‌های تخصصی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم IIAC2018

۱- پنل تخصصی در مورد چالش‌های زنجیره تامین صنعت آلومینیوم و راهکارها:

 محورهای گفتگو در پنل شماره ۱ :

 مواد اولیه (بوکسیت، آلومینا، پترولیوم کک و…)
فرصت ها و تهدیدهای سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت آلومینیوم

۲- بازار شمش آلومینیوم ایران:

محورهای گفتگو در پنل شماره ۲ :

چالش های بازار مصرف آلومینیوم و راهکارها
تامین شمش و بیلت برای صنایع پایین‌دستی
کیفیت محصولات پایین‌دستی تولیدی
تعامل صنایع پایین دستی و بالادستی
صادرات و واردات

۳- جایگاه آلومینیوم در صنعت خودرو

محورهای گفتگو در پنل شماره ۳ :

کاربرد آلومینیوم در تولید قطعات خودرو

سبک سازی خودرو و کاربرد آلومینیوم در بدنه خودرو
توانایی صنعت داخلی آلومینیوم در تامین نیاز صنایع خودروسازی

۴- پانل تکنولوژی، انرژی و محیط زیست در صنعت آلومینیوم

محورهای گفتگو در پنل شماره ۴:

مصرف انرژی
توسعه تکنولوژی
مشکلات زیست محیطی و چالش‌های پیش روی تکنولوژى‌های تولید و راه‌حل آن‌ها

این پنل‌ها با سخنرانی استادان برجسته دانشگاهی و نمایندگان شرکت‌های بزرگ و مطرح داخلی و مهمانان سرشناس خارجی آغاز خواهد شد و در ادامه با طرح پرسش و پاسخ‌های رو در رو ادامه پیدا خواهد کرد .

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.