iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
صنعت آلومینیوم ایران
بزرگان آلومینیوم در مسیر توسعه

سال گذشته نزدیک به ۵۹ میلیون تن آلومینیوم تولید شد که حدود ۲۳/۵ درصد آن تنها به ۳ شرکت برتر تعلق داشت. هونگچیائو، روسال و ریوتینتو ۳ شرکت برتر تولیدکننده آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ بودند.   به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات،سال گذشته، بنا به گزارش دفتر جهانی آمار فلزات (WBMS)، بازار آلومینیوم در حالی به…

اشتراک گذاری در

سال گذشته نزدیک به ۵۹ میلیون تن آلومینیوم تولید شد که حدود ۲۳/۵ درصد آن تنها به ۳ شرکت برتر تعلق داشت. هونگچیائو، روسال و ریوتینتو ۳ شرکت برتر تولیدکننده آلومینیوم در سال ۲۰۱۶ بودند.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات،سال گذشته، بنا به گزارش دفتر جهانی آمار فلزات (WBMS)، بازار آلومینیوم در حالی به پایان رسید که با کسری اندک ۹۷۰ هزار تنی از عرضه مواجه بود. این در حالی بود که در سال ۲۰۱۵، تراز عرضه و تقاضا، کسری عرضه تنها ۵۵۱ هزار تنی را نشان می‌داد. چین، همچون سال‌های پیش از آن، همچنان به‌واسطه بازار مصرف رو به رشد محصولات آلومینیومی، موتور اصلی برای رشد تقاضای آلومینیوم به‌شمار رفت. نمودار ۱، حجم تولید جهانی آلومینیوم اولیه را در سال‌های مختلف نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، حجم تولید جهانی آلومینیوم بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ در سطح تقریبا ۶/۳۸ میلیون تنی قرار داشت، ولی پس از آن، با نرخ سالانه در حدود ۶/۶ درصدی رشد داشت و در سال ۲۰۱۶ به سطحی نزدیک به ۵۹ میلیون تن رسید. گفتنی است که حجم تولید آلومینیوم چین در ابتدای دوره مورد بررسی حدود ۳۳ درصد کل تولید جهانی را شامل می‌شد که با رشد ۱۵۰ درصدی در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۱۰ سال گذشته آن، یعنی ۲۰۰۷، به حدود ۳۲ میلیون تن افزایش یافت و سهمی نزدیک به ۵۴ درصدی از کل تولید جهانی این فلز را به‌‌خود اختصاص داد.

در سال گذشته، حدود ۲۳/۵ درصد از آلومینیوم تولید شده به ۳ غول آلومینیم تعلق داشت. بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم اولیه، یعنی شرکت هونگچیائو (Hongqiao) که ظرفیت تولید آن به حدود ۳/۶۱ میلیون تن می‌رسید در طول ۲ سال ظرفیت تولید خود را حدود ۶۳ درصد توسعه داد و به حدود ۵/۸۹ میلیون تن رساند. این امر باعث شد تا این شرکت که پیشتر از رقبای اصلی شرکت روسال به‌شمار می‌رفت، به‌یکباره گوی سبقت را از روسال برباید و با اختلاف قابل توجهی در جایگاه نخست بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان قرار بگیرد. این شرکت همچنین برنامه‌هایی نیز برای توسعه ظرفیت تولید خود و افزایش آن به سطح ۶/۵ میلیون تنی در دست دارد. هونگچیائو با موفقیت در اجرایی کردن پروژه خط دیگ احیای آلومینیوم ۶۰۰ کیلوآمپری در سال ۲۰۱۵ که دارای مزیت بازدهی جریان بالا و مصرف انرژی بسیار پایینی است، از شرکت‌های پیشرو در تولید آلومینیوم با کمترین مصرف انرژی محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۶، پس از شرکت هونگچیائو، شرکت روسال با تولید حدود ۳/۶۸ میلیون تن آلومینیوم، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم بود. این شرکت که برای سال‌های متوالی رتبه نخست تولید آلومینیوم در جهان را از آن خود می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ تنها موفق به افزایش تولید ۱/۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ شد. گرچه روسال واحدهای متعدد ذوب آلومینیوم در اقصی نقاط جهان دارد، ولی باید توجه داشت که حدود ۹۴ درصد تولیدات آلومینیوم این شرکت از واحدهای ذوب منطقه سیبری (واقع در روسیه) انجام می‌شود.

پس از روسال، شرکت ریوتینتو با تولید ۳/۶۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۶، در جایگاه سوم برترین تولیدکنندگان آلومینیوم قرار گرفت که نسبت به سال ۲۰۱۵ شاهد رشد نزدیک به ۱۰ درصدی بود. عمده افزایش تولید آلومینیوم این شرکت مرهون مدرن کردن و توسعه ظرفیت تولید واحد ذوب کیتیمت بود.

منبع:اخبار فلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.