iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
قیمت جهانی آلومینیوم در بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته قرار گرفت

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت جهانی آلومینیوم به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته یعنی از سال ۲۰۰۸ رسید چراکه بحران انرژی به عرضه تاثیر منفی وارد نموده.

اشتراک گذاری در
قیمت جهانی آلومینیوم در بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته قرار گرفت

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از کالا خبر، قیمت جهانی آلومینیوم به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ رسید زیرا بحران عمیق برق به عرضه فلزات انرژی بر که در همه چیز از قوطی های نوشیدنی گرفته تا گوشی های آیفون بکار برده می شود، فشار آورده است.

فعالین این صنعت به شوخی می گویند که آلومینیوم در اصل “برق جامد” است. تولید هر تن از این فلز حدود ۱۴ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که برای اداره خانه های بریتانیایی به طور متوسط برای بیش از سه سال کافی است.

اگر تولید صنعت آلومینیوم کشوری ۶۵ میلیون تن در سال باشد آن کشور به عنوان پنجمین مصرف کننده بزرگ برق در جهان رتبه بندی می شود. این بدان معناست که آلومینیوم یکی از اولین اهداف در تلاش های چین برای محدود کردن مصرف انرژی صنعتی است.

حتی فراتر از بحران فعلی برق، پکن محدودیت سختی را بر روی ظرفیت آتی قرار داده است که در نتیجه آن چشم انداز کسری عمیق جهانی افزایش می یابد.

افزایش هزینه های انرژی در سراسر آسیا و اروپا به این معنی است که خطر کاهش بیشتر عرضه وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران معتقدند که قیمت ها هنوز جای حرکت دارد.

آلومینیوم روز دوشنبه در بورس فلزات لندن تا ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۰۴۹ دلار در تن رسید که بالاترین میزان از جولای ۲۰۰۸ بود و باعث منفعت گسترده ای در بین فلزات اساسی شد.

برای سرمایه گذارانی که به دنبال افزایش قیمت در آینده هستند بورس فلزات لندن قراردادهای آپشن که روشی محبوب و کم خطر است را پیشنهاد می دهد.

‍‌‎

‍‌‎

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.