iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

تولید موثر

آلومینیوم در مدیریت حرارتی وسایل نقلیه باتری-برقی

آلومینیوم یک عامل کلیدی برای مدیریت حرارتی عالی در خودروهای الکتریکی است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.

اشتراک گذاری در

آلومینیوم یک عامل کلیدی برای مدیریت حرارتی عالی در خودروهای الکتریکی است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.

اول، شما رسانایی حرارتی بالای آلومینیوم را در اختیار دارید. علاوه بر این، عملکرد ساختاری و وزن سبک فلز، و تکنولوژی‌های آلیاژسازی، ساخت و اتصال، آلومینیوم را برای این کاربرد مناسب می‌سازند.

در این عصر نوظهور و هیجان انگیز از حمل و نقل الکتریکی، سخت است که بگوییم کدام نوع خنک کننده یا جایگزین‌های سلول باتری در آینده دورتر انتخاب می‌شوند. در این مرحله هیچ کس واقعاً نمی‌داند آینده چه خواهد شد.

اما واضح است که ویژگی‌های شایسته آلومینیوم در آینده نیز در پیشرفت صنعت ارزشمند باقی خواهند ماند.

‌‌‌‌‌

چگونه می‌توانید هیت سینک‌های حرارتی آلومینیومی ‌بهتری برای بهبود عملکرد حرارتی طراحی کنید

بهبود عملکرد گرمایی یک هیت سینک حرارتی به طراحی محلول و تعداد انگشت شماری از عوامل دیگر بستگی دارد. این عوامل با هم تلفیق می‌شوند. اجازه دهید این عوامل را بررسی کنیم چون اینگونه می‎توانید طراحی هیت سینک حرارتی خود را بهبود بخشید و به عملکرد موردنیاز خود برسید.

طراحی هیت سینک حرارتی در مورد بهینه سازی مساحت سطح در تماس با مایع خنک کننده یا هوای اطراف آن است. این کار از نظر تئوری ساده به نظر می‌رسد و وقتی کارشناسانی در اختیار داشته باشید که در حوزه طراحی کار می‌کنند، کار کاملاً ساده‌تر می‌شود. این مسئله باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز خواهد شد.

چرا؟ زیرا مرحله طراحی مرحله‌ای است که در آن می‌توانید به طور قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهید. هنگامی‌ که طراحی انجام شد، مهم ترین امکانات برای صرفه جویی در هزینه‌ها را دیگر پشت سر گذاشته‌اید. پس توصیه من این است که بروید و تخصص مورد نیاز خود را پیدا کنید – تخصص در زمینه‌هایی مانند:

بله، شما می‌توانید نرم افزارهای پیچیده‌ای را در بازار برای انجام دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) پیدا کنید. این کار می‌تواند به شما در طراحی یک سینک حرارتی کمک کند. اما من متقاعد شده‌ام که به دست آوردن چیزی که نیاز دارید، مستلزم تلاش بیشتری است.

به کارگیری تخصص در مراحل اولیه به معنای دریافت گزینه‌های جایگزین برای انتخاب آلیاژ، دریافت مشاوره برای تیمار سطح و همچنین مشاوره درباره طراحی کلی است. به عنوان مثال، تلفیق قابلیت‌هایی مانند پورت‌های پیچ، کانال‌های کابل و ویژگی‌هایی برای چسباندن سایر قطعات که مجموعه ماشینکاری آلومینیوم را تشکیل می دهند، به هیت سینک حرارتی.

این افراد حرفه‌ای هستند که صنعت شما را درک می‌کنند و می‌دانند که بهبود عملکرد حرارتی با استفاده از اکستروژن‌ آلومینیوم، ‌منجر به وزن کمتر، راندمان بالاتر و هزینه کلی کمتر می‌شود.

به اطلاعات تخصصی بیشتری نیاز دارید؟
با ما تماس بگیرید تا درباره‌ی راهکارهای خلاقانه در صنعت آلومینیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.