iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری

صنایع کشاورزی و گلخانه

انواع پروفیل‌ آلومینیوم در صنایع کشاورزی و گلخانه

در صنایع کشاورزی و گلخانه به‌ویژه گلخانه‌های صنعتی، از انواع پروفیل در اشکال مختلف استفاده می‌شود. که برخی از آن‌ها عبارتند از: – پروفیل گالوانیزه گلخانه: این پروفیل بیشتر در ساخت سازه گلخانه، محل اتصال پوشش گلخانه و پنجره‌ها بیشترین کاربرد را دارد. پروفیل گالوانیزه در اشکال C، M، U، H، نیم دایره و… در طول‌های 5 و 6 متر…

اشتراک گذاری در

در صنایع کشاورزی و گلخانه به‌ویژه گلخانه‌های صنعتی، از انواع پروفیل در اشکال مختلف استفاده می‌شود. که برخی از آن‌ها عبارتند از:

– پروفیل گالوانیزه گلخانه: این پروفیل بیشتر در ساخت سازه گلخانه، محل اتصال پوشش گلخانه و پنجره‌ها بیشترین کاربرد را دارد. پروفیل گالوانیزه در اشکال C، M، U، H، نیم دایره و… در طول‌های 5 و 6 متر با ضخامت 1، 5/1، 8/2 و 3 میلی‌متر برای اجزای مختلف سازه گلخانه طراحی و تولید می‌شوند. جنس پروفیل گلخانه ترکیبی از انواع پروفیل های آلومینیومی و فولاد گالوانیزه ST37 و گالوانیزه Z275 است.

– پروفیل آلومینیوم سبک هوشمند: سالیان زیادی است که در صنعت باغبانی از لوله‌های گرم‌کننده پروفیل آلومینیومی برای گرمایش استفاده می‌شود. این مدل نسبت به لوله‌های فولادی گرد، مزایای قابل توجهی دارند. آن‌ها علاوه بر این‌که سبک هستند، می‌توانند گرما را نیز هدایت کنند.

 

پروفیل آلومینیوم آبرو یا گاتر

– پروفیل آلومینیوم آبرو یا گاتر؛ این نوع پروفیل مخصوص هدایت آب و جمع‌آوری آن است. براساس نوع کاربردی پروفیل گاتر به انواع مختلفی از جمله لندنی، جعبه‌ای، فیتیله‌ای و… تقسیم می‌شوند.

بیشترین کاربرد پروفیل گاتر یا ناودانی، در سقف و کف گلخانه است و باید دارای وزنی سبکی باشد تا با قرار گیری در سطح شیب‌دار بتواند وزن آب هدایتی را تحمل کند. به‌همین خاطر این نوع پروفیل باید روی ساندویج‌ پانل‌های سقفی نصب شود. معمولاً جنس پروفیل آبرو از ورق گالوانیزه ساده یا رنگی با صخامت و طول متناسب با اجزای گلخانه طراحی و تولید می‌شود.

– پروفیل آلومینیوم نبشی پخ؛ کاربرد این پروفیل بیشتر برای ایجاد کردن فضای صاف به‌ویژه در نبش و کنج‌ها استفاده می‌شود. بزرگترین ویژگی این نوع پروفیل قابلیت استفاده در زاویه‌های مختلف از 90 تا 135 درجه است.

– پروفیل آلومینیوم دو کنج؛ پروفیل دو کنج دارای دو عملکرد متفاوت است. در حقیقت از این نوع پروفیل می‌توان هم در کنج و نبشی داخلی و بیرونی استفاده کرد. بزرگترین ویژگی این نوع پروفیل کاهش هزینه‌های مصرفی است زیرا می‌توان از آن در لبه‌های شکست استفاده کرد.

– پروفیل مبلی؛ این نوع پروفیل به روش نورد سرد و با ضخامت 7/0 تا 8/1 میلی‌متر در اشکال سه‌گوش، دایره‌ای، چهارگوش، مربع و… طراحی و تولید می‌شود. پروفیل مبلی که به پروفیل سبک نیز معروف است در ساخت کانکس و کانتیتر باغبانی و کشاورزی کاربرد دارد.

– پروفیل آلومینیوم Z؛ این نوع پروفیل به شکل حرف زد و معمولاً در سایزهای 16، 18، 20 و 22 با ضخامت 2، 5/2 و 3 میلی‌متر و در طول‌های بلند از جمله 4، 6، 7 و… طراحی و تولید می‌شود. این پروفیل در ساخت سازه‌های فلزی، سوله و… کاربرد دارد.

– پروفیل آلومینیوم درز انبساط؛ این نوع پروفیل بسیار پرکاربرد است و معمولاً به‌صورت توکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که از نام این پروفیل مشخص است به‌صورت V و برای حد دو فاصل دو مقطع به‌کار می‌رود. از این پروفیل بیشتر برای کف استفاده می‌شود.

– پروفیل استیل؛ جنس این پروفیل از استیل و فولاد ضدزنگ است که بیشترین کاربرد آن اتصال دو قطعه با یکدیگر یا مرز بین دو وسیله است. پروفیل استیل در دو نوع باز و بسته طراحی و تولید می‌شوند که به‌دلیل ضدزنگ بودن و صخامت 1 تا 2 میلی‌متر در صنایع کشاورزی، نرده‌کشی و… کاربرد دارد.