iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,150,000
شمش آلیاژ AS9U3 الماس آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,130,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,060,000
بورس
ایرالکو و یکهزارتن آلومینیوم بدون خریدار

در شرایطی که هفته سوم بهمن ماه معاملات خوبی در بازار آلومینیوم رقم خورد، اما در هفته چهارم باز هم شاهد مازاد عرضه این محصول در بورس کالا بودیم. هر چند که اغلب معاملات هفته سوم به شمش آلیاژی تعلق داشت، اما باقی ماندن آلومینیوم روی رینگ بدون متقاضی مطلوب زنجیره نیست و چاره‌ای جز صادرات را برای ایرالکو باقی…

اشتراک گذاری در
ایرالکو

در شرایطی که هفته سوم بهمن ماه معاملات خوبی در بازار آلومینیوم رقم خورد، اما در هفته چهارم باز هم شاهد مازاد عرضه این محصول در بورس کالا بودیم. هر چند که اغلب معاملات هفته سوم به شمش آلیاژی تعلق داشت، اما باقی ماندن آلومینیوم روی رینگ بدون متقاضی مطلوب زنجیره نیست و چاره‌ای جز صادرات را برای ایرالکو باقی نمی‌گذارد.

 به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات، روند سینوسی قیمت آلومینیوم در بازار داخلی و بازارهای بین‌المللی ادامه دارد و هر هفته شاهد رفت و برگشت‌های قیمت در بازار آلومینیوم هستیم. در بازارهای جهانی برای چندمین ماه متوالی قیمت آلومینیوم به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش یافت و بار دیگر به کمتر از آن سقوط کرد. در بازار داخلی نوسان بیشتر از بازار خارجی بود و نرخ ارز نیز بر این نوسان اثر زیادی گذاشت. چرا که طی دو ماه گذشته نرخ ارز بیش از ۲۰ درصد رشد داشت و به رشد قیمت بسیاری از فلزات اساسی در کشور ما دامن زد. البته این روند افزایش قیمت آلومینیوم در بازار داخلی متوقف شده و شاهد اندکی کاهش قیمت در بازار بودیم.

در بازار داخلی مشخص نیست که چه می‌گذرد به‌طوری که زمانی مصرف‌کنندگان از اینکه قیمت‌ها بالا است، گلایه می‌کردند و بازار آزاد را ترجیح می‌دادند و زمانی نیز با قیمت آلومینیوم در بازار آزاد مشکل داشتند و بورس کالا را برای انجام معاملات ترجیح می‌دادند. طی ماه‌های اخیر نیز عدم حضور شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال  در بورس کالا، باعث گلایه بسیاری از این مصرف‌کنندگان شده است. این در حالی است که روند معاملات آلومینیوم در بورس کالا مشخص نیست و در واقع بسیاری از موارد عرضه‌های آلومینیوم به فروش نمی‌رود. به‌عنوان نمونه بیلت آلومینیوم یکی از محصولات مهم آلومینیومی است که طی ماه‌های اخیر کمتر مورد معامله قرار گرفته است. اما در تابستان که روند عرضه این محصول با وقفه مواجه شده بود، باز هم شاهد اعتراضات در بورس کالا بودیم. متاسفانه مصرف‌کنندگان روند مشخصی را برای خرید طی نمی‌کنند و همین موضوع باعث سرگردانی عرضه‌های آلومینیوم در بورس کالا شده است.

میزان عرضه،تقاضا و معاملات آلومینیوم در بورس کالا
میزان عرضه،تقاضا و معاملات آلومینیوم در بورس کالا

نمودار ۱ حاکی از آن است که طی هفته گذشته یعنی از ۲۱ تا ۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۶، ۲ هزار و ۶۰۰ تن شمش و بیلت از سوی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در بورس کالای ایران عرضه شد که در مقابل آن بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت نیز تقریبا به میزان یک هزار و ۶۰۰ تن معامله صورت گرفت. در این میان شمش آلومینیوم با گرید ۹۹٫۸ به میزان ۲ هزار تن عرضه شد که در مقابل آن یک هزار و ۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت و به همین میزان نیز معامله صورت گرفت. بیلت نیز از سوی ایرالکو به میزان ۶۰۰ تن عرضه شد که در مقابل آن ۶۰ تن تقاضا وجود داشت که در نهایت نیز به میزان ۴۰ تن معامله صورت گرفت. در نتیجه بازار شاهد مازاد یک هزار تنی عرضه آلومینیوم بود.

منبع:اخبار فلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.