iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,150,000
شمش آلیاژ AS9U3 الماس آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,130,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,060,000
اقتصاد سیاسی
توقف تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد

روسای‌جمهوری ایران و فرانسه در تماس تلفنی درباره مسائل دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. به گفته مکرون اتحادیه اروپا خواهان حفظ برجام است و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است. روحانی در پاسخ به مکرون گفت که توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد. به گزارش اتاق…

اشتراک گذاری در
گفتگوی تلفنی روحانی و مکرون-توقف تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد

روسای‌جمهوری ایران و فرانسه در تماس تلفنی درباره مسائل دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. به گفته مکرون اتحادیه اروپا خواهان حفظ برجام است و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است. روحانی در پاسخ به مکرون گفت که توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد.


به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی و امانوئل مکرون در تماس تلفنی درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه، برجام، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

روحانی، رئیس‌جمهوری در این تماس ضمن اشاره به تأکید همتای فرانسوی خود برای حفظ برجام گفت که ایران طی ۱۴ ماه گذشته و به‌رغم همه فشارها و تحریم‌های آمریکا کوشیده است در چارچوب یک صبر راهبردی، این توافق را حفظ کند.

رئیس‌جمهور تحریم‌ها و فشارها اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را یک حرکتی تروریستی و جنگ اقتصادی تمام‌عیار دانست و تأکید کرد: تداوم این جنگ اقتصادی می‌تواند به تهدیدات دیگری در منطقه و جهان منجر شود.

روحانی اقدامات اخیر ایران را کاملاً در چارچوب برجام و برای حفظ آن برشمرد و از اتحادیه اروپا خواست تا به مسئولیت‌های خود در برابر معاهدات بین‌المللی و قطعنامه سازمان ملل متحد عمل کند و با دست زدن به اقداماتی، بیش‌ازپیش برای حفظ برجام تلاش کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشنهاد همتای فرانسوی خود، گفت که توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد.

مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم در این تماس تلفنی بابیان اینکه اتحادیه اروپا از ابتدای خروج آمریکا از برجام با این اقدام شدیداً مخالفت کرده است، گفت: اتحادیه اروپا خواهان حفظ برجام است و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است.

مکرون تصریح کرد: می‌پذیریم که اقدامات اروپا برای جبران تحریم‌های آمریکا موفق و کارآمد نبوده است اما همه تلاش خود را برای جبران این موضوع بکار می‌گیریم.

او بابیان اینکه باید اوضاع را تحت کنترل گرفته و برنامه و اقدامات جدیدی برای حفظ برجام انجام داد، گفت: پایان برجام به معنای اقرار به شکست دسته‌جمعی و اقدامی تأسف‌بار خواهد بود. بنابراین مسیر دوم را باید انتخاب کرد تا برجام حفظ و به تنش‌زدایی کمک شود و فرانسه آماده است در این مسیر تلاش‌هایش را به‌ویژه در مسیر خواست ایران که آتش‌بس در این جنگ اقتصادی است، دوچندان کند.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.