iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,150,000
شمش آلیاژ AS9U3 الماس آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,130,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,140,000
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,060,000
اقتصاد ایران
چرا تحریم آلومینیوم و سایر فلزات ایران نمی تواند موثر باشد

رییس جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی، اقدام به تحریم تجارت سنگ آهن، فولاد و آلومینیم و مس ایران کرد تا 10% صادرات ایران را با چالش مواجه سازد. در ادامه با اتاق خبر ایراک همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اینکه چرا اثربخشی تحریم آلومینیوم و سایر فلزات ایران نمی تواند مانند سایر تحریم های آمریکا ضد ایران…

اشتراک گذاری در

رییس جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی، اقدام به تحریم تجارت سنگ آهن، فولاد و آلومینیم و مس ایران کرد تا 10% صادرات ایران را با چالش مواجه سازد.


در ادامه با اتاق خبر ایراک همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به اینکه چرا اثربخشی تحریم آلومینیوم و سایر فلزات ایران نمی تواند مانند سایر تحریم های آمریکا ضد ایران باشد
– بر خلاف نفت که مشتریان آن محدود به دولتها و شرکتهای بزرگ میباشند، مشتریان فولاد و مس بعضا تجار و شرکتهای بازرگانی با مقیاس متوسط/کوچک بوده و تعداد آن بسیار بالا است
– عمده شرکتهای تولیدی این حوزه خصوصی سازی شده و از انعطاف پذیری مطلوبی در تصمیم گیری های مرتبط با امور تجاری و اداره بنگاه برخوردارند.
– زنجیره تجارت خارجی این حوزه به بیش از 2500 کارت بازرگانی و شرکت تجاری داخلی متصل بوده و بر خلاف نفت ، کاملا غیر متمرکز است که اعمال محدودیت صادرات را محدود میکند.
– سیستم بانکی بین المللی از زمان خروج برجام از آمریکا عملا از ارایه سرویس به بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنایع آهن و فولاد و آلومینیم و مس خودداری کرده است و این تحریم، عملا پیش خور شده است.
-عمده بازارهای صادراتی صنایع آهن و فولاد و فلزات اساسی ایران، منطقه ای و شامل کشورهایی است که دارای مرز زمینی با ایران هستند
– در حال حاضر و افق 6 ماه آینده، صادرات آلومینیم و سرب ایران بدلیل محدودیت تولید و تقاضای بالای داخل کشور، محدود شده و بعضا مجوز صادرات برای آن صادر نمیشود.
-عمده شرکتهای خارجی بزرگ ارایه کننده خدمات به حوزه معدن و صنایع معدنی ایران 12 ماه قبل و همزمان با دور اول تحریمها، از ایران خارج شده اند.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.