iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
آلومینیوم به مدار 2 هزار تن بازگشت

معاملات آلومینیوم پس از یک دوره یک ساله که به‌ندرت از یک هزار و ۵۰۰ تن بیشتر می‌شد، سرانجام به مدار ۲ هزار تنی بازگشت و این می‌تواند خبر خوبی برای معامله‌گران آلومینیوم باشد؛ چرا که مدت‌ها بود بازار آلومینیوم چنین معاملاتی را به خود ندیده بود. بنابراین این فرصت می‌تواند بازار آلومینیوم کشور را متحول کند. البته در بورس…

اشتراک گذاری در

معاملات آلومینیوم پس از یک دوره یک ساله که به‌ندرت از یک هزار و ۵۰۰ تن بیشتر می‌شد، سرانجام به مدار ۲ هزار تنی بازگشت و این می‌تواند خبر خوبی برای معامله‌گران آلومینیوم باشد؛ چرا که مدت‌ها بود بازار آلومینیوم چنین معاملاتی را به خود ندیده بود. بنابراین این فرصت می‌تواند بازار آلومینیوم کشور را متحول کند. البته در بورس کالا تنها شرکت آلومینیوم ایران به عرضه می‌پردازد که این موضوع باعث شده است تا میزان معاملات این شرکت افزایش یابد.

 

به‌‌گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات، ۲ شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال، تنها تولیدکنندگان شمش اولیه آلومینیوم در کشور هستند و تا پیش از خصوصی‌سازی شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال، هر ۲ شرکت به‌طور منظم در بورس کالا محصولات خود را عرضه می‌کردند. این در حالی است که پس از خصوصی‌سازی، روند عرضه شمش آلومینیوم توسط این شرکت در بورس کالای ایران رو به کاهش رفت و در حال حاضر بیش از ۲ ماه است که شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه نمی‌کند.

در ابتدای امر و پس از کنار رفتن این شرکت از بورس کالا، شرکت ایرالکو به‌تنهایی به عرضه محصولات خود می‌پرداخت و به‌خاطر رکود نسبی بازار آلومینیوم در ایران، در انجام معاملات توفیق چندانی نداشت؛ به‌طوری که در هفته‌های اول، میزان معاملات این شرکت به‌زحمت به ۵۰۰ تن می‌رسید. اما میزان معاملات این شرکت با توجه به نوع عرضه و نیز استقبال مصرف‌کنندگان از محصولات، رفته رفته افزایش یافت و به بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن در هفته رسید. این در حالی است که شرکت ایرالکو در سال گذشته به‌زحمت یک هزار و ۵۰۰ تن در هفته معامله می‌کرد؛ در حالی که در سال جاری و به‌ویژه یک ماه اخیر میزان معاملات در بسیاری از هفته‌ها از یک هزار و ۵۰۰ تن بیشتر شد.

باید توجه داشت که در سال گذشته و پس از تعیین فرمول جدید قیمت آلومینیوم، مصرف‌کنندگان گلایه‌های فراوانی از شفاف نبودن عرضه داشتند. اما به‌‎نظر می‌رسد که شرکت ایرالکو با شناخت صحیح از بازار آلومینیوم کشور، نیاز مصرف‌کنندگان و احتمال اینکه قیمت سایر تولیدکنندگان رقابتی‌تر از این شرکت باشد، نوع عرضه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که بتواند هر هفته میزان معاملات خود را افزایش دهد.

طی هفته آخر خرداد ماه سال ۱۳۹۶ یعنی از ۲۷ تا پایان این ماه، حدود ۴ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات آلومینیوم در بورس کالا توسط شرکت ایرالکو عرضه شد که در مقابل آن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا وجود داشت. با این حال ۲ هزار تن از محصولات عرضه شده مورد معامله قرار گرفت و به فروش رفت. بدین ترتیب پس از مدت‌ها معاملات هفتگی آلومینیوم به مدار ۲ هزار تن بازگشت تا نوید افزایش تدریجی رونق را به آلومینیوم‌سازان و مصرف‌کنندگان بدهد. در عین حال ۳ هزار و ۴۰۰ تن از عرضه آلومینیوم به شمش اولیه تعلق داشت. نکته مهم در مورد نوع عرضه این محصول در این هفته این است که پس از مدت‌ها به‌یکباره و در یک نوبت ۲ هزار و ۴۰۰ تن آلومینیوم عرضه شد. با این وجود این محصول تقاضای یک هزار و ۲۶۰ تنی به خود دید و یک هزار و ۲۰۰ تن معامله نیز ثبت شد. بیلت نیز دیگر محصول آلومینیومی بود که به میزان ۸۰۰ تن در بورس کالا عرضه شد و با توجه به تقاضای یک هزار تنی، تمامی آن معامله شد و به فروش رفت.

منبع:اخبار فلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.