iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
احتمال افزایش قیمت آلومینیوم تا نزدیکی 2.2 هزار دلار بر تن

در هفته گذشته، با وجود تعطیلی در بازار چین، میانگین هفتگی قیمت هر تن آلومینیوم حدود ۲ هزار و ۱۱۲ دلار بود که نسبت به هفته پیش از آن، تنها ۲ دلار اختلاف داشت. همچنین، موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در هفته گذشته، همچون هفته‌های قبل، تقلیل رفت و به سطح یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسید.   هفته…

اشتراک گذاری در
احتمال افزایش قیمت آلومینیوم تا نزدیکی 2.2 هزار دلار بر تن

در هفته گذشته، با وجود تعطیلی در بازار چین، میانگین هفتگی قیمت هر تن آلومینیوم حدود ۲ هزار و ۱۱۲ دلار بود که نسبت به هفته پیش از آن، تنها ۲ دلار اختلاف داشت. همچنین، موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در هفته گذشته، همچون هفته‌های قبل، تقلیل رفت و به سطح یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسید.

 

هفته گذشته که مصادف با تعطیلی ملی در چین بود و انتظار می‌رفت که سرمایه‌گذاران و خریداران چینی طی این عید ملی حضور کم‌رنگی در بازار داشته‌ باشند، قیمت بسیاری از فلزات پایه نسبت به هفته‌های پیش‌تر در سطوح قیمتی بالاتری قرار گرفتند. از این میان، آلومینیوم در بازار بورس فلزات لندن که به ۲٫۱ هزار دلار بر تن نزدیک شده بود، دوباره تا بالای ۲٫۱۲ هزار دلار بر تن افزایش یافت تا بسیاری از پیش‌بینی‌ها در مورد تثبیت قیمت آلومینیوم در بالای سطح ۲٫۱ هزار دلار بر تن را تحقق بخشد. این افزایش قیمت در حالی به وقوع پیوست که ارزش دلار آمریکا در هفته گذشته در سطوح بالاتری نسبت به هفته پیش‌تر قرار داشت.

تعطیلی یک هفته‌ای در چین بسیاری از بازارهای جهانی را متأثر ساخت به طوری که در مورد فلزات پایه، خصوصا آلومینیوم، تأثیر روانی این تعطیلی بر کاهش میزان معاملات باعث افت شدید قیمت آلومینیوم در اولین روز از این عید ملی، یعنی ۲ اکتبر شد. قیمت هر تن آلومینیوم در این روز با ۲٫۰۶ درصد افت، به زیر ۲٫۰۷ هزار دلار بر تن رسید. البته رشد ۰٫۵۲ درصدی ارزش دلار آمریکا در این روز نیز در این افت قیمت بی‌تأثیر نبود. اما در ادامه با توجه به احتمال زیاد وقوع کسری عرضه آلومینیوم تا پایان سال که از عوامل بالا نگه‌داشتن سطح قیمت آلومینیوم است، سبب شد تا قیمت هر تن آن در روز ۳ اکتبر جهش ۲٫۳۰ درصدی داشته باشد و به بالای ۲ هزار و ۱۱۴ دلار برسد. انتشار آمار صادرات برزیل، یازدهمین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم جهان در روز ۲ اکتبر، که کاهش ۲۵٫۵ درصدی را در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته نشان می‌داد به افزایش نگرانی کسری عرضه دامن زد.

تداوم همین تأثیر روانی در بازار سبب شد تا آلومینیوم در روز بعد نیز به رشد خود ادامه دهد و از مرز ۲ هزار و ۱۳۵ دلار به‌ازای هر تن نیز عبور کرد. البته ناگفته نماند که در این روز حدود ۰٫۱۲ درصد از ارزش دلار آمریکا کاسته شد که خود عاملی برای رشد قیمت بسیاری از فلزات پایه در این روز بود.

پس از ۳ اکتبر، قیمت آلومینیوم روندی نزولی، هر چند با شیب خیلی کمی، را طی کرد تا آخرین روز هفته گذشته را با قیمت ۲ هزار و ۱۲۲ دلار به‌ازای هر تن به پایان برساند. اصلی‌ترین عامل افت قیمت آلومینیوم طی این روزها را می‌توان به رشد ارزش دلار نسبت داد. شاخص ارزش دلار در روز ۴ اکتبر، به ۹۳٫۹۶۱ واحد رسید که بیشترین مقدار از اواخر جولای بود.

همان‌طور که در نمودار نیز مشخص است، موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در هفته گذشته، همچون هفته‌های قبل، تقلیل رفت و به سطح یک میلیون و ۲۴۷ هزار تن رسید. گفتنی است که موجودی آلومینیوم انبارهای بورس فلزات لندن طی ۴ هفته گذشته، روندی نزولی مطلق را داشته است.

احتمال افزایش قیمت آلومینیوم تا نزدیکی 2.2 هزار دلار بر تن
احتمال افزایش قیمت آلومینیوم تا نزدیکی ۲٫۲ هزار دلار بر تن

 

به‌طور کلی در هفته گذشته، میانگین هفتگی قیمت هر تن آلومینیوم حدود ۲ هزار و ۱۱۲ دلار بود که نسبت به هفته پیش از آن، تنها ۲ دلار اختلاف داشت. این امر تثبیت شدن قیمت آلومینیوم در سطح بالای ۲٫۱ هزار دلار بر تن را نشان می‌دهد. با این حال، بسیاری بر ادامه یافتن افزایش قیمت آلومینیوم انتظار دارند؛ به طوری که قیمت هر تن آلومینیوم به ۲٫۲ هزار دلار (۲،۱۹۶ دلار بر تن) نیز برسد.

منبع:metalsnews

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.