iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
ارسال 40 هزار تن آلومینیوم روسی به انبارهای LME در کره جنوبی

طبق گفته‌ی برخی منابع گلنکور 40 هزار تن آلومینیوم روسیه را به انبارهای LME در کره جنوبی تحویل داده است.

اشتراک گذاری در
ارسال 40 هزار تن آلومینیوم روسی به انبارهای LME در کره جنوبی

به گزارش اتاق خبر ایراک ،منابع ناشناس در طول تماسشان با رویترز ادعا کرده‌اند که این هفته، گلنکور 40 هزار تن آلومینیوم از روسیه به انبارهای بورس فلزات لندن در جمهوری کره ارسال کرده است.

دو منبعی که به شرط ناشناس ماندن با خبرگزاری رویترز صحبت کردند، گفتند که گلنکور بسیار بیشتر از چیزی که می‌تواند به انبارهای LME تحویل دهد، آلومینیوم روسی در اختیار دارد. به گفته این منابع، 40 هزار تن آلومینیوم در انبارهای ISTIM UK در گوانگ یانگ ذخیره شده است.

این منابع می‌گویند گلنکور قبلاً مقداری آلومینیوم روسی را در همان انبارها در ماه اکتبر سپرده‌گذاری کرده اما مقدار آن اعلام نشده بود. آن‌ها می‌گویند آلومینیوم روسی بدون ضمانت یا سند مالکیت در انبارهای LME نگهداری می‌شود.
«وضعیت گلنکور در کره‌ی جنوبی به حد کافی تضمین شده است. و ممکن است مقادیر بیشتری هم در راه باشد.»
بر اساس داده‌های بورس فلزات لندن، در ماه نوامبر بیش از ۸۰ هزار تن آلومینیوم بدون گارانتی در انبارهای گوانگ یانگ ذخیره شده است.
LME پس از تهاجم سال پیش روسیه به اوکراین، طرح ممنوعیت واردات آلومینیوم روسیه را در سیستم خود مورد بررسی قرار داد، اما در نهایت تصمیم گرفت به معامله با آلومینیوم روسیه ادامه دهد زیرا انتظار می‌رفت که بخش عمده‌ی بازار جهانی آلومینیوم امسال آلومینیوم روسیه را خریداری کنند. در نتیجه‌ به همکاری با  آلومینیوم روسیه ادامه دادند.

LME گفت که انتظار دارد که مقادیر بیشتری از آلومینیوم روسیه به انبارهای LME راه پیدا کند.

گلنکور در بحبوحه قرارداد بلندمدتی برای خرید آلومینیوم از UC Rusal است که سالانه حدود 1.6 میلیون تن در طی سال‌های 2021 تا 2024 تحویل بگیرد. گلنکور تصمیم دارد در مورد این وضعیت اظهار نظری نکند، در حالی که Rusal به رویترز اعلام کرد که هیچ مقداری از آلومینیوم آن به انبارهای بورس فلزات لندن ارسال نشده است!

در حال حاضر آلومینیوم روسیه حدود 6 درصد از عرضه جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص می‌دهد. آلومینیوم روسیه در حال حاضر تحت تحریم نیست و علیرغم اینکه برخی خریداران از آلومینیوم روسیه دوری امتناع می کنند، اکثر خریداران دیگر به خرید از روسال ادامه می‌دهند.

‍‌‎‏

‍‌‎‏

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.