iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
آلومینیوم و فناوری
افزایش استفاده از آلومینیوم در تولید خودرو ها

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک، در حالی که صنعت خودرو به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کند، میزان استفاده از آلومینیوم در خودروها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به تازگی یک تحقیق توسط شرکت اروپایی آلومینیوم و با همکاری Ducker Carlisle صورت گرفته است که نشان می‌دهد میانگین مقدار آلومینیوم مورد استفاده در خودروهای اروپایی از سال 2019…

اشتراک گذاری در
افزایش استفاده از آلومینیوم در تولید خودرو ها

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک، در حالی که صنعت خودرو به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کند، میزان استفاده از آلومینیوم در خودروها به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به تازگی یک تحقیق توسط شرکت اروپایی آلومینیوم و با همکاری Ducker Carlisle صورت گرفته است که نشان می‌دهد میانگین مقدار آلومینیوم مورد استفاده در خودروهای اروپایی از سال 2019 به میزان 18٪ افزایش یافته است و از 174 کیلوگرم در سال 2019 به 205 کیلوگرم در سال 2022 افزایش یافته است. بر اساس این تحقیق، پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه پیدا کند و میانگین مصرف آلومینیوم تا سال 2026 از 205 کیلوگرم به 237 کیلوگرم (+15.6٪) و در سال 2030 به 256 کیلوگرم در هر خودرو (+24.9٪) افزایش پیدا کند.

بر اساس مطالعه، روند کاهش وزن و الکتریفیکاسیون در صنعت خودرو، منجر به افزایش قابل توجهی در مصرف آلومینیوم می‌شود. خودروهای الکتریکی به ویژه در این رشد نقش مهمی ایفا می‌کنند، به طوری که میانگین مصرف آلومینیوم در یک خودروی الکتریکی (BEV) تولید شده در اروپا در سال ۲۰۲۲ به طور میانگین ۲۸۳ کیلوگرم است در مقابل ۱۶۹ کیلوگرم در خودروهای بنزینی یا دیزلی است. متوسط مصرف آلومینیوم در یک خودروی الکتریکی با افزایش ۹.۵٪، به ۳۱۰ کیلوگرم، بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ افزایش خواهد یافت. این رشد قابل توجه در استفاده از آلومینیوم در خودروهای الکتریکی بیشتر به استفاده از آن در قسمت‌هایی مانند محفظه e-drive، محفظه باتری، حفاظت بالیستیکی باتری و صفحات سرمایشی برمی‌گردد. علاوه بر این، آلومینیوم نقش حیاتی در زیرساخت‌های الکترموبیلیته دارد، از جمله کابل‌های برق و ایستگاه‌های شارژ. قابلیت بازیافت منحصر به فرد آلومینیوم همچنین تضمین می‌کند که موادی که امروزه در خودروها استفاده می‌شوند، پس از پایان عمر خودرو، آماده استفاده مجدد خواهند بود.

هلن واگنیس، مدیر ارشد شرکت داکر کارلایل، اظهار می‌کند: «بررسی‌های اخیر ما نقش بحرانی آلومینیوم در فرایند کاهش وزن خودروها را تأیید می‌کند. با شتاب گیری در الکتریفایشن، که با هر به‌روزرسانی جدید پیش‌بینی تولید خودروها سرعت آن افزایش می‌یابد، نیاز به کاهش وزن به منظور تعادل وزن باتری به شکل چشم‌گیری افزایش یافته و همراه با آن، محتوای آلومینیوم در خودروها نیز افزایش یافته است. علاوه بر اجزای ویژه خودروهای الکتریکی، استفاده از ریختگری‌های بزرگ و عظیم در ساختار بدنه خودرو نیز به طرز قابل توجهی به افزایش چگالی آلومینیوم کمک خواهد کرد. با تعیین هدف جسورانه یک کاهش 55 درصدی از انتشارات CO2 در خودروها توسط اتحادیه اروپا تا سال 2030، آلومینیوم به عنوان یک عنصر بحرانی در ترکیب مواد سازندگان خودرو برای دستیابی به اهداف پایداری مهم خواهد بود و در تمامی اشکال محصولات، شامل استخراج، ورق‌ها، ریختگری و همچنین فورج، رشد خواهد کرد.»

فلوریان اشتادلر، مدیر عامل شرکت آماگ رولینگ و رئیس هیئت خودروسازی و حمل‌ونقل اروپایی آلومینیوم، با توجه به افزایش تقاضا، به ضرورت فوری حمایت مناسب سازندگان سیاست اتحادیه اروپا از صنعت آلومینیوم اروپایی، که در حال حاضر با کاهش فزاینده تولید، به ویژه در زمینه تولید اولیه به دلیل بحران انرژی مداوم و عدم برابری شرایط رقابت جهانی روبرو است، تأکید می‌کند.

فلوریان می‌گوید: «تقاضای آلومینیوم به سرعت در حال افزایش است زیرا صنعت خودروسازی به سمت سبک‌سازی و الکتریفای شدن پیش می‌رود. برای پاسخ به این تقاضای رو به رشد، سازندگان سیاست باید اقدام کنند تا اطمینان حاصل کنند که آلومینیوم پایدار با کمترین اثر گلخانه‌ای، که در اروپا تولید یا بازیافت می‌شود، به راحتی در دسترس سازندگان خودرو قرار دارد. با این کار، می‌توانیم وابستگی خود را به واردات کاهش دهیم، اشتغال را در اروپا افزایش دهیم و اهداف پایداری خود را برآورده کنیم. وقت آن رسیده است که حرکتی بکنیم و اروپا را به سوی آینده‌ای تمیزتر و سبزتر هدایت کنیم.»

‍‌‎

‍‌‎‏

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.