iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
افزایش قیمت آلومینیوم در سال آتی

قیمت هر تن آلومینیوم در سال آتی بالای سطح حمایتی یک هزار و ۸۶۵ دلار بر تن و پایین‌تر از سطح مقاومتی ۲ هزار و ۴۴۵ دلار به‌ازای هر تن قرار خواهد گرفت؛ بدین ترتیب می‌توان گفت قیمت آلومینیوم در سال آتی به‌طور میانگین تا حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دلار به‌ازای هر تن رشد خواهد کرد.   به گزارش…

اشتراک گذاری در
چین

قیمت هر تن آلومینیوم در سال آتی بالای سطح حمایتی یک هزار و ۸۶۵ دلار بر تن و پایین‌تر از سطح مقاومتی ۲ هزار و ۴۴۵ دلار به‌ازای هر تن قرار خواهد گرفت؛ بدین ترتیب می‌توان گفت قیمت آلومینیوم در سال آتی به‌طور میانگین تا حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دلار به‌ازای هر تن رشد خواهد کرد.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات، روند تغییرات قیمت نقدی آلومینیوم را در بورس فلزات لندن از سال ۲۰۱۰ با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است(نمودار ۱). همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود، قیمت معاملات نقدی آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی این دوره دستخوش تغییرات زیادی بوده است؛ به‌طوری که در سال ۲۰۱۱ به نزدیک ۲٫۸ هزار دلار بر تن نیز رسید، ولی پس از آن در اواخر سال ۲۰۱۵، به کمترین مقدار خود طی دوره مورد بررسی، یعنی حدود ۱٫۴ هزار دلار بر تن هم تنزل یافت. با این وجود قیمت هر تن آلومینیوم با آغاز سال ۲۰۱۶ در روندی صعودی قرار گرفت که تا به امروز تقریبا ادامه داشته است. هر چند که در ماه‌های آگوست و سپتامبر سال جاری، قیمت آلومینیوم با جهش نزدیک به ۲۰۰ دلار بر تنی مواجه شد و در بالای سطح ۲٫۱ هزار دلار بر تن تثبیت شد.

در نمودار ۱، براساس روندهای گذشته، محدوده تکنیکال قیمت آلومینیوم در سال ۲۰۱۸ نیز نشان داده شده است. همان‌طور که در این نمودار قابل مشاهده است، بنا به پیش‌بینی‌های تکنیکال، قیمت هر تن آلومینیوم در سال آتی بالای سطح حمایتی یک هزار و ۸۶۵ دلار بر تن و پایین‌تر از سطح مقاومتی ۲ هزار و ۴۴۵ دلار به‌ازای هر تن قرار خواهد گرفت؛ بدین ترتیب می‌توان گفت قیمت آلومینیوم در سال آتی به‌طور میانگین تا حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دلار به‌ازای هر تن رشد خواهد کرد.

طی سال جاری، شرایط بنیادی بازار آلومینیوم از مازاد عرضه تغییر کرد و با تعطیلی بخشی از ظرفیت آلومینیوم چین، موجب نگرانی از بروز کسری تا پایان سال شد. با این حال انتظار می‌رود که رشد ظرفیت آلومینیوم در چین همچنان ادامه یابد؛ هر چند در بلند مدت از سرعت آن کاسته خواهد شد. طبق داده‌های انجمن جهانی آلومینیوم، همچنان چین بیشترین سهم از بازار تولید آلومینیوم را در اختیار دارد.

روند تغییرات قیمتی آلومینیوم از ابتدای سال 2010
روند تغییرات قیمتی آلومینیوم از ابتدای سال ۲۰۱۰

 

براساس این پیش‌بینی، مهم‌ترین محرک‌ها برای رشد قیمت آلومینیوم تا رنج حدود ۲٫۲ هزار دلار بر تن، تولید چین و برنامه‌های کاهش ظرفیت این کشور خواهد بود. همان‌طور که اشاره شد، انتظار می‌رود از سرعت رشد تولید آلومینیوم در بلندمدت کاسته شود. در عین حال، بازرسی‌های زیست‌محیطی چین از واحدهای صنعتی از جمله واحدهای ذوب آلومینیوم که از ابتدای سال جاری به‌شکلی سخت‌گیرانه اجرا شد، منجر به تعطیلی نزدیک به ۳٫۳ میلیون تن از ظرفیت چین شد. این در حالی است که اجرای این قوانین باز با شدت بیشتری طی ماه‌های انتهایی سال و اوایل سال آتی ادامه خواهد داشت.

ازدیگر محرک‌های بازار آلومینیوم می‌توان به اقدامات پس از تحقیقات بخش ۲۳۲ ایالات متحده در خصوص تهدیدات امنیت ملی این کشور، متأثر از وضعیت بازار آلومینیوم، اشاره کرد. واردات آلومینیوم آمریکا در سال‌های گذشته منجر به تعطیلی برخی از واحدهای ذوب این کشور شده است. حتی واحدهایی که آلومینیوم مورد استفاده در صنایع نظامی را (که خلوص بسیار بالایی را دارند) تولید می‌کنند نیز در این لیست وجود دارد. این امر که می‌تواند امنیت ملی ایالات متحده را مورد تهدید قرار دهد، سبب سیاست‌گذاری‌های جدیدی، از اعمال تعرفه‌های گمرکی و اقدامات ضد دامپینگ تا استفاده از معاهده نفتا شده است. علاوه بر این عوامل، پیش‌بینی افزایش قیمت نفت و همچنین بالا رفتن تقاضای آلومینیوم در صنعت خودروسازی، از عوامل مهم دیگر در رشد قیمتی پیش‌بینی شده بودند.

منبع:metalsnews

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.