iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
افزایش ۴۰ درصدی تقاضای آلومینیوم تا سال ۲۰۳۰

موسسه‌ی بین‌المللی آلومینیوم (IAI) پیش بینی کرد تا سال 2030 شاهد افزایش 40 درصدی در میزان تقاضای اولیه‌ی این فلز خواهیم بود. این موسسه، طی گزارشی که در هفته‌ی جاری منتشر کرده، پیش‌بینی می‌کند میزان تقاضای آلومینوم، تا انتهای دهه‌ی میلادی حاضر، 40 درصد افزایش نشان دهد. در گزارش این موسسه آمده است که صنعت جهانی آلومینیوم باید بتواند میزان…

اشتراک گذاری در
افزایش ۴۰ درصدی تقاضای آلومینیوم تا سال ۲۰۳۰

گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک

به گزارش اتاق خبر ایراک، موسسه‌ی بین‌المللی آلومینیوم (International Aluminium Institute (IAI پیش بینی کرد تا سال 2030 شاهد افزایش 40 درصدی در میزان تقاضای اولیه‌ی این فلز خواهیم بود. این موسسه، طی گزارشی که در هفته‌ی جاری منتشر کرده، پیش‌بینی می‌کند میزان تقاضای آلومینیوم، تا انتهای دهه‌ی میلادی حاضر، 40 درصد افزایش نشان دهد. در گزارش این موسسه آمده است که صنعت جهانی آلومینیوم باید بتواند میزان تولید اولیه‌ی خود را تا 3/33 میلیون تن در سال  افزایش دهد تا قادر به پاسخ‌گویی به تقاضای بازار باشد.

این گزارش، که تحت عنوان «فرصت‌های موجود برای بازار آلومینیوم در اقتصاد پساکرونایی» منتشر شده، اعلام می‌دارد که بیشترین میزان تقاضا برای این فلز در بخش‌های حمل‌و‌نقل، ساخت‌و‌ساز، بسته‌بندی و الکترونیک مطرح خواهد شد. بنا بر این گزارش، این چهار بخش تقاضاکننده، در مجموع، 75 درصد از رشد تقاضای آلومینیوم دهه‌ی حاضر را رقم خواهند زد.

پیش‌بینی می‌شود جمهوری خلق چین، با تقاضای سالانه‌ی 3/12 میلیون تن،  قریب به دو‌سوم این افزایش را به خود اختصاص دهد، و سایر کشورهای آسیایی نیز سالانه به 6/8 میلیون تن آلومینیوم اولیه نیاز داشته باشند. این میزان تقاضا، برای آمریکای شمالی و اروپا نیز، به‌ترتیب، 1/5 و 8/4 میلیون تن در سال خواهد بود.

میلز پروسر (Miles Prosser) دبیرکل موسسه‌ی بین‌المللی آلومینیوم (IAI)، در گفتگویی مطبوعاتی، اعلام کرد که گزارش منتشرشده، رویه‌های پیش رو در صنعت آلومینیوم را آشکار می‌سازد. به گفته‌ی وی، «هدف از ارائه‌ی این گزارش از سوی موسسه‌ی بین‌المللی آلومینیوم، معرفی عوامل تاثیرگذار در میزان تقاضای این فلز، و تعیین خط‌مشی صنعتی در نحوه‌ی پاسخ‌گویی پایدار به تقاضای مصرف‌کننده است. مفاد گزارش حاضر، حکایت از تاکید روزافزون جامعه بر مولفه‌هایی چون کارآمدی و پایایی زیست‌محیطی دارد و بازار آلومینیوم نیز باید قابلیت هم‌خوانی با چنین شرایطی را داشته باشد. در هر کدام از منابع عمده‌ی تقاضای آلومینیوم، مسائل مربوط به پایایی زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی در کانون اصلی توجه قرار دارند. »

به گفته‌ی زید الجنبابی Zaid Aljanabi، ریاست بخش آلومینیوم گروه تحقیقات کالایی CRU) Commodities research unit) ،در سال‌های پیش رو، پایایی زیست‌محیطی، کماکان از موضوعات مهم موردتوجه مصرف‌کنندگان آلومینیوم قلمداد خواهد شد.

به گفته‌ی وی، «صنعت آلومینیوم این قابلیت را دارد که با درک انتظارات و پاسخ‌گویی به خواست‌های مصرف‌کنندگان، و مشارکت در زنجیره‌ی ارزش اقتصادی، محصولات و خدماتی سازگارتر با مقوله‌ی پایایی زیست‌محیطی تولید و عرضه نماید و بتواند جایگاه خود را در این زمینه حفظ کند. مشاوران گروه تحقیقات کالایی (CRU)، سابقه‌ای بیش از چهل سال در ارائه‌ی مشاوره به فعالان صنعت آلومینیوم دارند و خدمات مستقل و اختصاصی خود را در اختیار کنش‌گران مختلف زنجیره‌ی ارزش اقتصادی قرار داده‌اند.»

«در دستیابی به چشم‌انداز پایایی زیست‌محیطی، و در جهان عاری از کربن، فلز آلومینیوم ویژگی‌های دارد که مطلوب نظر مصرف‌کنندگان در این چارچوب خواهد بود؛ آلومینیوم، فلزی بادوام، سبک، چندکاره و مقاوم در برابر خوردگی است که رسانش گرمایی و الکتریکی مطلوبی دارد و قابل‌بازیافت است. قریب به 75 درصد از 5/1 میلیون تن آلومینیومی که تاکنون تولید شده، کماکان قابلیت کاربری خود را در صنعت حفظ کرده است. فلز آلومینیوم در بسیاری از پیشرفت‌های صنعتی و مهندسی قرن بیستم حضور داشته و در دستیابی به چشم‌انداز پایایی زیست‌محیطی نیز می‌توان بر توان آن تکیه کرد. امکان تامین پایدار تقاضای بازار، چالشی پیش روی تمام اعضای زنجیره‌ی ارزش اقتصادی است؛ با وجود این، اما صنعت آلومینیوم از تخصص و اراده‌ی کافی در دستیابی به روش‌های کارآمد برای کاستن از میزان کربن دفعی در فرایند تولید برخوردار است»

‌ ‌‌‌‌‌

 

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.