iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
بازار آلومینیوم تا سال ۲۰۳۴ به ۱۳.۹ میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی آلومینیوم با خلوص بالا در سال ۲۰۲۴ به ارزش ۴.۸۴ میلیارد دلار برسد و در ده سال آینده با CAGR چشم‌گیر ۱۱.۱ درصد افزایش یابد.

اشتراک گذاری در
بازار آلومینیوم تا سال ۲۰۳۴

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی آلومینیوم با خلوص بالا در سال ۲۰۲۴ به ارزش ۴.۸۴ میلیارد دلار برسد و در ده سال آینده با CAGR چشم‌گیر ۱۱.۱ درصد افزایش یابد. طبق این پژوهش که توسط Fact.MR، ارائه‌دهنده تحقیقات بازار و اطلاعات رقابتی، انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود آسیای شرقی موضع غالب خود را از نظر درآمد فروش جهانی آلومینیوم با خلوص بالا (HPA) تا سال ۲۰۳۴ حفظ کند.

   رشد دیجیتال‌سازی در سراسر جهان تقاضا برای قطعات الکترونیکی و نیمه‌هادی‌ها را افزایش می‌دهد، که پیش بینی می‌شود فروش آلومینیوم با خلوص بالا را در ده سال آینده شتاب بخشد. همچنین تخمین زده می‌شود به‌خاطر تقاضایی که برای آلومینیوم با خلوص بالا در ساخت هواپیما و اجزای آن وجود دارد، صنعت هوانوردی در سراسر جهان گسترش یابد. این امر به‌خاطر هزینه کم و سبک‌وزن بودن آلومینیوم است.

بخش‌های کلیدی گزارش پژوهشی صنعت آلومینیوم با خلوص بالا:

با توجه به رتبهبا توجه به مصرف نهاییبا توجه به شکلبا توجه به منطقه
4N
5N
6N
نیمه‌هادی‌ها
تولید تراشه
تولید نمایشگر
تولید فیلم نازک
تولید فویل
خازن الکترونیکی
سیستم‌های ذخیره‌سازی الکترونیک
هوافضا
خودرو
دیسک
پالت
شمش
سیم و سیم‌پیچ‌ها
اشکال دیگر
آمریکای شمالی
آمریکای لاتین
اروپا
آسیای شرقی
آسیای جنوبی و اقیانوسیه
خاورمیانه و آفریقا

‌ ‌

صنعت هوانوردی در هند با سرعتی پرشتاب در حال گسترش است و طبق آمار ارائه شده توسط یاتا (انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی)، پیش‌بینی می‌شود هند از چین و ایالات متحده پیشی بگیرد و تا پایان ده سال آینده به بازار هوانوردی پیشرو در جهان تبدیل شود.

در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که منطقه آسیا به پرسودترین فضا برای فروشندگان آلومینیوم با خلوص بالا تبدیل شود، زیرا روند تولید خودرو و تولید نیمه‌هادی در کشورهایی مانند هند، چین، ژاپن و کره جنوبی در آینده افزایش می‌یابد.

نکات کلیدی از مطالعه بازار

  • تقاضای جهانی برای آلومینیوم با خلوص بالا قرار است از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۴ با CAGR ۱۱.۱ درصد افزایش یابد.
  • پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی آلومینیوم خلوص بالا تا پایان سال ۲۰۳۴ به ارزش ۱۳.۹ میلیارد دلار برسد.
  • افزایش استفاده از آلومینیوم با خلوص بالا در صنایع خودروسازی و هوافضا، تقاضای زیاد برای قطعات الکترونیکی و افزایش هزینه‌های دفاعی در سراسر جهان عواملی هستند که می‌توانند رشد بازار را در آینده شتاب دهند.
  • پیش‌بینی می‌شود که مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی و دفع لجن قرمز (بقایای ضایعات بوکسیت) و هزینه‌های عملیاتی بالای کارخانه‌های تولید آلومینیوم با خلوص بالا تا سال ۲۰۳۴ مانع توسعه بازار شود.
  • پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای آلومینیوم با خلوص بالا در شرق آسیا تا سال ۲۰۳۴ با ۱۲.۸ درصد CAGR افزایش یابد و سهم درآمد غالب در طول دوره مورد مطالعه را به خود اختصاص دهد.
  • پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰.۲ درصد از کل آلومینیوم با خلوص بالا فروخته شده در سال ۲۰۲۴ به شکل شمش باشد.

   یکی از تحلیلگران Fact.MR می‌گوید: «تامین آلومینیوم با خلوص بالا برای صنعت نیمه‌هادی، برای همه شرکت‌ها به‌منظور بهره‌مندی از سودهای کلان در آینده حیاتی خواهد بود.»

  راهبرد برنده

تولیدکنندگان آلومینیوم با خلوص بالا باید روی سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه برای ایجاد رتبه‌های جدید HPA با خلوص بالا برای برآوردن تقاضای بخش‌های مختلف صنعت تمرکز کنند. تولیدکنندگان آلومینیوم با خلوص بالا نیز باید در آینده با گسترش کارخانه‌های موجود و راه‌اندازی تأسیسات جدید، بر حداکثرسازی و گسترش قابلیت تولید خود تمرکز کنند.

‌ ‌

چشم‌انداز رقابتی

در چشم انداز رقابتی، تولیدکنندگان آلومینیوم با خلوص بالا به طور راهبردی برای افزایش ظرفیت تولید و رسیدگی به تقاضای رو‌به‌رشد جهانی، برای ادغام، مالکیت، مشارکت و همکاری تلاش می‌کنند.

  • دو شرکت Alpha HPA Limited و Orica مشارکت استراتژیک خود را در نوامبر ۲۰۲۲ گسترش دادند و ۵ درصد از سهام را به چنگ آوردند و بر روی امکان تاسیس یک کارخانه تولید HPA جدید در آمریکای شمالی به بحث‌وفحص نشستند.
  • هولدینگ دبی در ماه مه ۲۰۲۲، برای ایجاد یک مرکز تولید پیشگام HPA در امارات متحده عربی، با تمرکز بر تولید HPA 4N و بالاتر با Nature Alu شریک شد.

مشخصات شرکت‌های کلیدی

  • Nature Alu
  • Chalco
  • Showa Denko KK
  • Norsk Hydro
  • Kyshu Mitsui Aluminium
  • Nippon Light Metal Holding Co.
  • Join World
  • RuSAL
  • Sumitomo Chemicals Co. Ltd

‌ ‌

 بازار آلیاژهای آلومینیوم

بازار جهانی آلیاژهای آلومینیوم در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲ به ۲۸۷ میلیارد دلار آمریکا برسد و در دوره ارزیابی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ با ۸.۱ درصد CAGR افزایش یابد.

 بازار سولفات پتاسیم آلومینیوم

بازار جهانی سولفات پتاسیم آلومینیوم قرار است در سال ۲۰۲۳ به ارزشی معادل ۴۹.۴ میلیون دلار برسد و انتظار می‌رود که با ۵.۱ درصد CAGR رشد کند و تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۸۱.۳ میلیون دلار برسد.

بازار برد مدار چاپی با روکش آلومینیومی

افزایش تقاضا برای دستگاه‌های بی‌سیم و نوآوری مداوم برای کاهش اندازه لوازم الکترونیکی مصرفی نیز از جمله عوامل کلیدی رشد بازار برد مدار چاپی با روکش آلومینیومی است.

 نویسنده:راک‌ویل، ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳-GLOBE NEWSWIRE

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.