iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
بازار بورس فلزات لندن در انتظار افزایش قیمت آلومینیوم و فلزات دیگر

بزرگترین بازار پیش قراردادهای استاندارد، بودجه‌ی سازمانی اتاق پایاپای را در ماه آینده دو برابر مقدار فعلی خواهد کرد. واضح است که این اقدام به جهت کاهش ریسک تعدیل نیرو در صورت افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار فلزات انجام می‌شود.

اشتراک گذاری در
بازار بورس فلزات لندن در انتظار افزایش قیمت آلومینیوم و فلزات دیگر

گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک

به گزارش اتاق خبر ایرک، بازار  بورس فلزات لندن حدود 1 میلیارد دلار سرمایه‌ی پوشش خود را افزایش می‌دهد تا اگر اتفاقی مثل افزایش قیمت نیکل در اوایل این ماه پیش آمد، از ضرر و زیان جلوگیری کند.

بازار بورس فلزات لندن طی یک بیانیه در روز جمعه اعلام کرد: «بر اثر افزایش قیمت تمام فلزهای بازار بورس فلزات لندن طی یک ماه گذشته، بودجه‌ی سازمانی در ماه آوریل از 1.1 میلیارد دلار به 2.075 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.»

«هر ماه بازار بورس فلزات لندن بودجه‌ی سازمانی را از نو تغییر می‌دهد. تغییرات منظم بودجه‌ی سازمانی نتیجه‌ی دوره‌ی مروری است که طی آن داده‌های قدیمی از حافظه پاک شده و داده‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.»

آلومینیوم یکی از فلزهای مورد مبادله در بورس است که باعث ایجاد نگرانی شده، زیرا متخصصین انتظار افزایش قیمت آلومینیوم در آینده‌ی نزدیک بر اثر کمبود تامین فلز را دارند. حمله‌ی روسیه به اوکراین باعث بهم زدن نظم خطوط تامین فلز داخل و خارج روسیه شده که یکی از مهم ترین پالایشگاه‌های آلومینیوم و تصفیه‌ی آلومینا به شمار می‌رود.

از دست دادن بخشی یا تمام سهام 6 درصدی روسیه در تولیدات آلومینای جهان، آن را هم‌ردیف مس و نیکل قرار می‌دهد که روسیه به ترتیب 3.5 درصد و 10 درصد سهم تولید منابع جهانی این فلزات را برعهده دارد.

بازار بورس فلزات لندن ابتدای این ماه به دلیل افزایش قیمت هر تن نیکل به بالای 100000 دلار، برای مدت کوتاهی تبادل نیکل را به تعلیق درآورد. دو برابر شدن قیمت نیکل طبق گفته‌های یک منبع موثق که با رویترز در حوزه‌ی بازرگانی مصاحبه کرده، به قمار مبادله‌ای بر سر کاهش قیمت القایی تامین کنندگان جهت کاهش هولدینگ‌ها و کم کردن اخطار کسری سرمایه نسبت داده شده است.

بودجه‌ی سازمانی از اعضای بازار بورس فلزات لندن جمع‌آوری شده و سهام آنها براساس میزان قراردادهایی که با بازار بورس فلزات لندن دارند، اختصاص داده خواهد شد.

منبع ناشناسی افشا کرد: «اگر ریسک ژئوپولیتیک به میزان زیادی افزایش پیدا کند، ممکن است آنها تصمیم بگیرند سهم مشارکت بیشتری درخواست کنند.»

 

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.