iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
بازار جهانی آلومینیوم تحت تاثیر چینی ها

قیمت هر تن آلومینیوم در هفته گذشته بیش از ۱۵۰ دلار افزایش یافت و منجر به رکوردزنی قیمت این فلز از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ شد. در همین دوره نیز حدود ۴۷٫۴ هزار تن از موجودی انبارها کاسته شد که به نگرانی‌ها برای مواجهه با کسری در فصل زمستان دامن زد.   به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از…

اشتراک گذاری در
چین

قیمت هر تن آلومینیوم در هفته گذشته بیش از ۱۵۰ دلار افزایش یافت و منجر به رکوردزنی قیمت این فلز از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ شد. در همین دوره نیز حدود ۴۷٫۴ هزار تن از موجودی انبارها کاسته شد که به نگرانی‌ها برای مواجهه با کسری در فصل زمستان دامن زد.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات، نوسان قیمت نقدی و موجودی آلومینیوم انبارهای بورس فلزات لندنرا برای ۴ هفته گذشته نشان می‌دهد( نمودار ۱) . همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، قیمت آلومینیوم در هفته گذشته از ثبات قیمتی نسبی هفته‌های گذشته خارج شد و در هفته پیش با حدود ۵٫۳۵ درصد رشد نسبت به هفته پیش از آن، تا بیش از سطح ۲ هزار و ۴۰ دلار به‌ازای هر تن افزایش یافت. موجودی انبارها نیز طی همین دوره در حدود ۴۷٫۴ هزار تن کاهش یافت که در افزایش قیمت آلومینیوم تأثیر به‌سزایی داشت.


قیمت نقدی و موجودی انبار آلومینیوم در بورس فلزات لندن
قیمت نقدی و موجودی انبار آلومینیوم در بورس فلزات لندن

 

قیمت آلومینیوم در روز ابتدایی هفته گذشته، دوشنبه ۷ آگوست، تحت تأثیر برنامه سخت‌گیرانه کاهش ظرفیت تولید در استان شاندونگ چین (یکی از مهمترین استان‌های چین در صنعت آلومینیوم) رشد ۱٫۵۹ درصدی را نسبت به روز جمعه، ۴ آگوست، تجربه کرد. بنا به این برنامه، تمامی واحدهای دارای استانداردهای لازم زیست‌محیطی در استان شاندونگ چین، باید تا ۳۰ درصد از ظرفیت تولید خود تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ بکاهند. این قانون در مورد واحدهای فاقد استانداردهای لازم، تنها شامل توقف کامل تولید می‌شود. علاوه بر آن، در همین روز حدود ۹٫۴ هزار تن از موجودی انبارها کاسته شد که در ۴ هفته اخیر بی سابقه بود.

پس از آن در روز سه‌شنبه، ۸ آگوست، آلومینیوم در پی انتشار خبر توقف فعالیت ۲٫۶۸ میلیون تن دیگر از ظرفیت تولید در استان شاندونگ چین به رشد بیشتر آلومینیوم دامن زد و سبب شد تا آلومینیوم با رشد ۳٫۱۸ درصدی نسبت به روز قبل، به حدود یک هزار و ۹۸۱ دلار بر هر تن برسد. البته از کاهش ۸٫۶ هزار تنی موجودی انبارها نیز در افزایش قیمت آلومینیوم نباید غافل شد. نگرانی‌های بابت کسری عرضه در فصل زمستان سال جاری که در پی کاهش ظرفیت‌های تولید در استان شاندونگ چین ایجاد شد، در روزهای بعد نیز ادامه پیدا کرد. در همین راستا، در روز چهارشنبه، ۹ آگوست، موجودی انبارهای آلومینیوم حدود ۱۰٫۴ هزار تن دیگر کاهش یافت که منجر به تداوم رشد قیمت آلومینیوم تا سطح ۲ هزار و ۱۸ دلار به‌ازای هر تن از آن شد.

در همین حین وقوع حادثه‌ای در واحد تولیدی آلومینیوم عمان، صحار، که منجر به توقف حداقل چند روزه این واحد شد، باعث شد تا تب بازار آلومینیوم فروکش نکند و قیمت آلومینیوم همراه با روند رو به رشد حجم معاملات آن، افزایش یابد. بدین ترتیب قیمت آلومینیوم در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۰ و یازدهم آگوست، از مرز ۲ هزار و ۴۰ دلار به‌ازای هر تن نیز فراتر رفت. موجودی انبارها نیز روند کاهشی خود را ادامه داد به‌طوری که در این ۲ روز، مجموعا حدود ۱۹ هزار تن از موجودی آلومینیوم انبارهای بورس فلزات لندن کاسته شد. البته تا حدی، افزایش قیمت واقع شده ناشی از کاهش ارزش دلار طی این چند روز و تقویت یوان چین در مقابل دلار آمریکا بود. در مجموع طی ۲ روز انتهای هفته گذشته، ارزش دلار حدود ۰٫۵۱ درصد افت داشت که خود از عوامل مهمی در رشد قیمت اکثر فلزات پایه به‌شمار می‌رفت.

به طور کلی در هفته گذشته، قیمت هر تن آلومینیوم بیش از ۱۵۰ دلار افزایش یافت و از مرز ۲ هزار و ۴۰ دلار نیز عبور کرد که از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ تاکنون بی‌سابقه بود. این افزایش قیمت باعث خواهد شد تا شرکت‌های تولیدی آلومینیوم سعی کنند تا با افزایش تولید و فروش خود نهایت استفاده را از فرصت شکل گرفته ببرند. در چنین حالتی انتظار می‌رود از سرعت رشد قیمت آلومینیوم در کوتاه‌مدت کاسته شود و حتی در مسیر نزولی نیز قرار بگیرد.

منبع:اخبارفلزات

 

 

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.