iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
بورس
بازگشت المهدی با معامله هزارتنی

پس از ۵ ماه که شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال در بورس کالا حضور نداشت، بالاخره به رینگ بورس کالا بازگشت و توانست یک هزار تن از محصولات خود را معامله کند. طی این مدت شرکت آلومینیوم ایران تنها عرضه‌کننده آلومینیوم در بورس کالای ایران بود و توانست با بهبود فرآیند معاملات خود و نحوه عرضه، باعث افزایش معاملات خود…

اشتراک گذاری در
آلومینیوم المهدی

پس از ۵ ماه که شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال در بورس کالا حضور نداشت، بالاخره به رینگ بورس کالا بازگشت و توانست یک هزار تن از محصولات خود را معامله کند. طی این مدت شرکت آلومینیوم ایران تنها عرضه‌کننده آلومینیوم در بورس کالای ایران بود و توانست با بهبود فرآیند معاملات خود و نحوه عرضه، باعث افزایش معاملات خود شود که این موضوع حتی پس از حضور شرکت المهدی ـ هرمزال نیز ادامه یافته است.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقال از اخبار فلزات، غیبت ۵ ماه شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال در بورس کالا باعث شده بود تا شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به تنهایی به عرضه آلومینیوم در بورس کالا بپردازد. طی این مدت شرکت ایرالکو توانست تا حد زیادی نحوه عرضه خود را بهبود بخشد و معاملات متعددی را به ثبت برساند. تا پیش از غیبت ۵ ماهه المهدی در بورس، معاملات آلومینیوم در این نهاد به‌سختی انجام می‌شد و اغلب عرضه‌های آلومینیوم بدون معامله باقی می‌ماند. حتی شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال نمی‌توانست حتی یک‌سوم از عرضه خود را در بورس کالا معامله کند. در اواسط فروردین ماه بود که پس از عرضه یک هزار تنی شمش اولیه با خلوص ۹۹٫۷۵ و عدم فروش آن در بورس کالا، شرکت المهدی ـ هرمزال عرضه خود را در این نهاد متوقف کرد و در خارج از بورس به عرضه محصولات خود پرداخت.

با این حال پس از ۵ ماه و ثبت قانونی انبارهای این شرکت به‌عنوان محل تحویل کالا، آلومینیوم المهدی بار دیگر به بورس کالا بازگشت. این بازگشت را در این شرایط باید به فال نیک گرفت؛ چرا که تقاضای آلومینیوم طی چند ماه اخیر در بورس کالا افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند به رونق هر چه بیشتر بازار آلومینیوم در کشور و نیز شفافیت معاملات این فلز کمک کند. تا پیش از این، بسیاری از مصرف‌کنندگان و خریداران آلومینیوم در بورس کالا نسبت به عدم شفافیت عرضه در بورس و خارج از آن و نیز تفاوت قیمت میان عرضه در بورس و عرضه آزاد اعتراض داشتند. در همین راستا، شرکت ایرالکو فرآیندهای عرضه خود را در بورس کالا بهبود بخشید و باعث افزایش تقاضا و معامله شد.

در شرایطی که شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال نیز در بورس کالا حضور یافته است، عرضه هر ۲ شرکت می‌تواند به رقابتی شدن بازار و انجام معاملات بیشتر منجر شود. چنانچه شرکت المهدی ـ هرمزال در مرحله اول پس از حضور توانست یک هزار تن شمش اولیه را به فروش برساند.

طی هفته گذشته یعنی از ۲۱ تا ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات آلومینیومی در بورس کالای ایران عرضه شد که در مقابل آن ۳ هزار و ۳۰۰ تن تقاضا وجود داشت؛ اما در نهایت اندکی بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن آلومینیوم مورد معامله قرار گرفت و به فروش رفت. در این میان ۲ هزار و ۳۰۰ تن شمش اولیه آلومینیوم عرضه شد که تقاضایی در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ تن داشت و در نهایت یک هزار و ۸۰۰ تن از این محصول معامله شد. علاوه بر این شمش آلیاژی نیز به میزان ۲۰ تن در بورس کالا عرضه شد که تمامی آن به فروش رفت. در عین حال ۲۰ تن نیز شمش خالص آلومینیوم به رینگ بورس کالا آمد که تمامی این محصول نیز مورد معامله قرار گرفت.

شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) ۸۴۰ تن انواع محصولات خود را شامل شمش اولیه، شمش آلیاژی و شمش خالص در بورس کالا عرضه کرد که توانست تمامی محصولات خود را در این بازار معامله کند. ضمن اینکه شرکت آلومینیوم المهدی ـ هرمزال نیز یک هزار و ۵۰۰ تن از شمش اولیه خود را در بورس کالا عرضه کرد که توانست یک هزار تن از آن را مورد معامله قرار دهد.

منبع:اخبار فلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.