iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
بورس
بررسی رشد ۹۷درصدی سهام آلومینیوم ایران-فایرا

 آخرین وضعیت مالی و عملیاتی آلومینیوم ایران که با تغییر ۲۴۹ درصدی درآمد در عملکرد سال مالی قبل و توقف دیروز بعد از رشد ۹۷ درصدی قیمت سهام در یک ماه روبرو شد توسط یک کارگزاری بررسی و تحلیل شد .   به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل ازماین نیوز، در حالی دیروز نماد شرکت آلومینیوم ایران به…

اشتراک گذاری در
فایرا

 آخرین وضعیت مالی و عملیاتی آلومینیوم ایران که با تغییر ۲۴۹ درصدی درآمد در عملکرد سال مالی قبل و توقف دیروز بعد از رشد ۹۷ درصدی قیمت سهام در یک ماه روبرو شد توسط یک کارگزاری بررسی و تحلیل شد .

 

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل ازماین نیوز، در حالی دیروز نماد شرکت آلومینیوم ایران به دلیل تعدیل ۷۸ درصدی سود سال مالی اسفند گذشته ( از ۶۸ به ۱۲۱ ریال) بسته شد که این شرکت طی یک ماه جاری با رشد ۹۷ درصدی قیمت سهام ، کارنامه فوق العاده ایی را به جا گذاشت
در این میان ، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت آلومینیوم ایران-ایرالکو با نماد بورسی “فایرا” توسط کارگزاری آبان بررسی و اعلام شد این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند گذشته با سرمایه ۵۱۹ میلیارد تومانی مبلغ ۱۲۱ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۷۸ درصد بودجه محقق کرده این در حالی است که در سال۹۵، مبلغ ۱۲۸ ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده بود.

فایرا” در پایان سال ۹۶ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان زیان انباشته ( ۳۳۴ ریال زیان انباشته به ازای هر سهم) داشته است. همچنین مبلغ ۱٫۴۶ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی معادل ۱۰۲ درصد بودجه داشته که ۲۶ درصد فراتر از سال۹۵ بوده است. حدود ۷۷ درصد از درآمد شرکت در سال۹۶ حاصل از فروش شمش خالص آلومینیوم بوده که حدود ۵۲ درصد آن صادرات به ترکیه بوده است.

شرکت آلومینیوم ایران-ایرالکو در سال۹۶ به تولید ۱۳۸٫۵هزار تن و عرضه ۱۳۳٫۳ هزار تن شمش آلومینیوم خالص اقدام کرده که نسبت به سال۹۵ تغییر چندانی نداشته است. تولید و فروش سایر محصولات شامل شمش آلیاژ و شمش بیلت آلومینیوم در سال۹۶ نسبت به سال۹۵ کاهش داشته اند. درآمد فروش شمش خالص صادراتی در سال۹۶ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال۹۵ حدود ۵۸۰ میلیارد تومان تحقق یافته که ۹۸ درصد بودجه را پوشش داده و ۴۰ درصد کل درآمد شرکت را به خود اختصاص داده است.

فروش داخلی شمش خالص نیز مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان درآمد معادل ۱۰۲ درصد بودجه حاصل کرده که نسبت به مدت مشابه سال۹۵ حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است. در سال۹۶، هر کیلوگرم شمش خالص صادراتی با متوسط نرخ ۷۷,۹۸۶ ریال و هر کیلوگرم شمش خالص داخلی با متوسط نرخ ۹۱,۱۰۵ ریال به فروش رسیده که به ترتیب نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۱ و ۴۰ درصد افزایش داشته اند.

افزایش مذکور عمدتا ناشی از افزایش متوسط نرخ های فروش آلومینیوم در جهان و افزایش نرخ تسعیر دلار در سال۹۶ بوده است. بهای تمام شده شرکت در سال ۹۶ حدود ۱٫۲۵ هزار میلیارد تومان معادل ۹۷ درصد بودجه بوده که نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است. افزایش مذکور عمدتا ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه بوده است. بیش از نیمی از مواد اولیه شرکت از خارج تامین شده است.

در مجموع، “فایرا” در سال۹۶ مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که ۲۳۵ درصد بیشتر از سال۹۵ بوده است. شرکت در سال ۹۶، حدود ۴۶٫۶ هزار میلیارد تومان سایر هزینه های عملیاتی محقق کرده که عمدتا ناشی از زیان ناشی از تسعیر ارز و هزینه های جذب نشده تولید است. هزینه مالی در سال ۹۶ هم حدود ۲۵٫۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۳ درصد بودجه محقق شده که با توجه به افزایش درآمد شرکت و کاهش نیاز به اخذ تسهیلات، حدود ۴۴ درصد کمتر از سال ۹۵ بوده است.

منبع:ماین نیوز

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.