iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
ترکیبی از عوامل صعودی و نزولی برای حفظ محدوده قیمت آلومینیوم در کوتاه مدت

با توجه به اینکه بازار با عوامل نزولی و صعودی در هم تنیده شده است، قیمت آلومینیوم ممکن است بدون روند خاصی حرکت کند. محبوب ترین قراردادهای معاملاتی یعنی آلومینیوم SHFE و آلومینیوم LME احتمالاً در این هفته به ترتیب بین 18000-18800 یوان در هر تن و 2400-2580 دلار در هر تن برآورد میشوند.

اشتراک گذاری در
ترکیبی از عوامل صعودی و نزولی برای حفظ محدوده قیمت آلومینیوم در کوتاه مدت

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک ،از نظر فاکتورهای کلان، حقوق و دستمزد مشاغل غیرکشاورزی در ایالات متحده آمریکا، با تعدیل نیروی فصلی 510,000 نفر در ماه ژانویه، افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود در 53 سال گذشته رسیده و شاخص دلار آمریکا نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در نتیجه این فاکتورهای کلان بازار بورس کالا تحت فشار قرار گرفته است.

متعاقبا، پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، اعلام کرد که نرخ بهره بیشتر افزایش خواهد یافت و این افزایش بدون شک بازار را متلاطم خواهد کرد. در کشور چین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی یک ویدئو کنفرانس ملی در 9 فوریه برگزار کرد و بیان کرد که بر تثبیت قیمت‌های بازار در سال جاری تمرکز خواهد کرد. طبق آمار اولیه، تامین مالی اجتماعی جدید چین در ژانویه به 5.98 تریلیون یوان رسید که 195.9 میلیارد یوان نسبت به سال قبل کاهش داشته است. در این میان، وام های RMB جدید اضافه شده به اقتصاد واقعی به 4.93 تریلیون یوان رسید که نشان دهنده افزایش 730.8 میلیارد یوانی در سال است. دولت چین به صورت مداوم اقداماتی را برای تقویت اقتصاد انجام داده که تاثیر آن در برخی از داده های اقتصادی منعکس شده است و باعث افزایش انتظارات برای بهبود مصرف شده است.

از نظر اصول فاندامنتال یا اساسی، از آنجایی که کاهش تولید آلومینیوم در شهر یوننان (Yunnan)، پس از مدت ها انتظار، هنوز هم اجرایی نشده است، معامله گران با موقعیت خرید (long) صبر خود را از دست داده اند. تولید شمش آلومینیوم در سایر مناطق به تدریج به سطح عادی بازگشته است. کاهش قیمت زغال سنگ و آند پیش پخته منجر به کاهش هزینه های آلومینیوم می شود. با وجود سفارشات پایدار نرخ های عملیاتی در بخش های آلیاژ آلومینیوم اولیه و فویل آلومینیوم تغییری چندانی نداشته است، اما در سایر بخش ها نشانه هایی از بهبودی داشته است. به طور خاص، تولیدکنندگان در صنعت اکستروژن آلومینیوم، و همچنین صنایع ورق و نوار آلومینیوم خوشبین هستند و معتقدند که سفارشات آنها افزایش پیدا کند. به طور کلی، نرخ عملیات در بخش های زیر مجموعه در کوتاه مدت همچنان در حال افزایش است. موجودی شمش آلومینیوم داخلی هنوز در یک چرخه انباشت فصلی است و هیچ نشانه ای از سقوط در آینده قابل پیش بینی در روند آن وجود ندارد. ایالات متحده در نظر دارد تعرفه آلومینیوم روسیه را 200 درصد افزایش دهد و این نگرانی را ایجاد می کند که آلومینیوم روسیه بازار آسیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حقوق و دستمزد مشاغل غیرکشاورزی در ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه در کنار اظهارات مقامات فدرال رزرو منجر به کاهش ریسک در بازار شده است، در حالی که احساسات کلان در چین صعودی است. اگر کاهش تولید آلومینیوم در شهر یوننان انتظارات بازار را برآورده کند، منطق معاملات در بازار آلومینیوم ممکن است به هزینه، مصرف زیرمجموعه ها و موجودی تغییر کند. این در حالی است که اگر کاهش تولید بیشتر از حد انتظار باشد، بازار آلومینیوم می‌تواند به تعادل در یک محدوده مشخص برسد.

با توجه به اینکه بازار با عوامل نزولی و صعودی در هم تنیده شده است، قیمت آلومینیوم ممکن است بدون روند خاصی حرکت کند. محبوب ترین قراردادهای معاملاتی یعنی آلومینیوم SHFE و آلومینیوم LME احتمالاً در این هفته به ترتیب بین 18000-18800 یوان در هر تن و 2400-2580 دلار در هر تن برآورد میشوند.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.