iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
صنعت آلومینیوم ایران
تنش در بازار آلومینیوم

متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افت و خیزهای بسیاری در بازار محصولات اولیه آلومینیومی(انواع شمش و بیلت) بودیم. افزایش قیمت های جهانی از یکسو و بحث تحریم های جدید ایران بهمراه مشکلات ناشی از نرخ ارز از سوی دیگر به این امر دامن زد. موضوع تحریم روسال توسط ایالات متحده نیز باعث تشدید این تنش ها شد به صورتیکه چالکو…

اشتراک گذاری در
بررسی قیمت آلومینیوم در بازرهای جهانی و بورس فلزات ایران

متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افت و خیزهای بسیاری در بازار محصولات اولیه آلومینیومی(انواع شمش و بیلت) بودیم.
افزایش قیمت های جهانی از یکسو و بحث تحریم های جدید ایران بهمراه مشکلات ناشی از نرخ ارز از سوی دیگر به این امر دامن زد.
موضوع تحریم روسال توسط ایالات متحده نیز باعث تشدید این تنش ها شد به صورتیکه چالکو در تلاش برای جبران کمبود ناشی از تحریم روسال و عدم عرضه محصولات روسال در بورس فلزات لندن برآمد تا خلاء ناشی از خروج این شرکت را جبران کند.
در داخل نیز متاسفانه خریداران عمده بورسی با خرید های سنگینی که از بورس انجام دادند حجم زیادی از محصولات را جمع آوری نمودند که متاسفانه در بازار مصرف و تولید عرضه نشد.
این موضوع به شکل گیری بازار سیاه دامن زد بگونه ای که در حال حاضر تهیه انواع شمش و بیلت آلومینیومی به دشواری و با قیمت های بالا و غیر منطقی صورت می گیرد.
شرکت های تولید کننده شمش و بیلت نیز بجای عرضه های بیشتر و مدام در بازار داخلی به منظور تثبیت بازار، به صادرات روی آورده اند و عمده تولیدات خود را به صورت مستقیم یا با واسطه به کشورهای منطقه صادر می کنند.

مطمئنا تدام این موضوع مشکلات زیادی را برای صنایع پایین دستی بهمراه خواهد داشت و به روکود بیشتر در حوزه صنعت منجرب خواهد شد و تعطیلی واحدهای تولیدی بیشتری را در پی خواهد داشت.

عدم توجه شرکت های بزرگ تولیدکننده محصولات اولیه آلومینیومی(شمش و بیلت) به بازار داخلی و روی آوردن آنها به صادرات با هدف جبران زیان های گذشته و افزایش سود آوری و بالا رفتن سهامشان در بورس به قیمت از هم پاشیدن تولید داخل تمام خواهد شد.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.