iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اقتصاد ایران
دستور اقتصادی مقام معظم رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«به مشکل نظام بانکی به‌طور جدّی باید رسیدگی بشود؛ این حرفی است که همه میزنند.در نظام بانکی و مشکل نقدینگی‌ای که الان در کشور وجود دارد، اگر چنانچه ما میتوانستیم با هنر هدایت این نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش میبردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است؛ واقعاً یک چیز خیلی…

اشتراک گذاری در
مقام معظم رهبری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«به مشکل نظام بانکی به‌طور جدّی باید رسیدگی بشود؛ این حرفی است که همه میزنند.در نظام بانکی و مشکل نقدینگی‌ای که الان در کشور وجود دارد، اگر چنانچه ما میتوانستیم با هنر هدایت این نقدینگی به کارهای سازنده و مفید، کشور را پیش میبردیم، این نقدینگی نعمت بزرگی بود؛ الان یک بلای بزرگی است؛ واقعاً یک چیز خیلی خطرناکی است.

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ،رهبر انقلاب در دیدار اخیر هیات دولت فرمودند: به مشکل نظام بانکی به‌ طور جدی باید رسیدگی بشود،این حرفی است که همه می زنند.

دراین رقم نقدینگی خیلی رقم فوق‌العاده‌ای است؛ هم رقمش خیلی بالا است، هم رشدش زیاد است؛ ۱۵۰۰ هزار میلیارد یک چیز افسانه‌ای است.
به نظر من مسئله‌ی بانک‌ها و بخصوص تکیه‌ی روی مسئله‌ی نقدینگی احتیاج دارد به یک کارگروه دانا، حسّاس، پُرکار، خطرپذیر و شجاع؛ دولت یک کارگروهی تشکیل بدهد.

یک کارگروه قویّ فعّالِ شب‌وروزکار، معیّن بشوند فقط برای اینکه فکر کنند ببینند با مسئله‌ی بانک‌ها و با مسئله‌ی نقدینگی چهجوری بایستی برخورد کنند؛  بخشهای جذّابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرند که البتّه یک فهرستی به من داده شده. … نگذاریم که این نقدینگی سرازیر بشود به طرف ارز و به طرف طلا و به طرف مسکن و به طرف کالاها، که خب طبعاً به هرجا که این نقدینگی رو کند و هجوم بیاورد، پدر آن منطقه درمی‌آید.

البتّه کارگروهی که بخواهند بنشینند و هفته‌ای یک جلسه داشته باشند، فایده‌‌ ندارد؛ باید یک کارگروه دائمِ شبانه‌روزی از آدمهای فعّال تشکیل بشود، بنشینند واقعاً کار کنند، فکر کنند، سرِ یک ماه، دو ماه، سه ماه یک برنامه‌ی کاری روشنی مشخّص کنند و بیاورند بدهند به آقای رئیس‌جمهور، دستور اقدام داده بشود و بلافاصله مشغول عمل بشوند؛ … یعنی یک‌چنین چیزی لازم است…»

[aparat id=”Odweg”]

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.