iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
دولت اوکراین قصد دارد کارخانه مصادره شده آلومینیوم روسال را خصوصی‌ کند

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک، دولت اوکراین قصد خصوصی‌سازی کارخانه آلومینای نیکولایف و چندین دارایی دیگر متعلق به شهروندان روسیه را اعلام کرده است. این حرکت، به گفته رئیس صندوق اموال دولتی اوکراین، در گذشته بارها صورت گرفته است. او بیان کرد که پیش از این دارایی‌های رئیس فراری ویکتور یانوکوویچ، تاجر روس ولادیمیر یووتوشنکف و همچنین شرکت Demurinsky…

اشتراک گذاری در
دولت اوکراین قصد دارد کارخانه مصادره شده آلومینیوم روسال را خصوصی‌ کند

به گزارش اختصاصی اتاق خبر ایراک، دولت اوکراین قصد خصوصی‌سازی کارخانه آلومینای نیکولایف و چندین دارایی دیگر متعلق به شهروندان روسیه را اعلام کرده است. این حرکت، به گفته رئیس صندوق اموال دولتی اوکراین، در گذشته بارها صورت گرفته است.

او بیان کرد که پیش از این دارایی‌های رئیس فراری ویکتور یانوکوویچ، تاجر روس ولادیمیر یووتوشنکف و همچنین شرکت Demurinsky GZK که متعلق به تاجر روس میخائیل شلکوف بود را از دست داده‌اند.

به گفته عمروف، رئیس صندوق اموال دولتی اوکراین، کارخانه آلومینای نیکولایف که پیش از این متعلق به رئیس سابق شرکت آلومینیوم روسال الگ دریپاسکا بود، به مدت دو تا سه ماه در دسترس نخواهد بود.

این زمان لازم است تا دارایی برای خصوصی‌سازی آماده شود. عمروف همچنین به توضیح فرایند فروش کارخانه به صورت دارایی خصوصی پرداخت و اعلام کرد که درباره دیگر دارایی‌ها همچنان در حال کار برای مدیریت آنها هستند.

صندوق اموال دولتی اوکراین، با این حرکت، به دنبال جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در این کشور است. در این راستا، خصوصی‌سازی دارایی‌های شهروندان روسیه، از جمله کارخانه آلومینای نیکولایف، می‌تواند یکی از راهکارهای مهم برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در اوکراین باشد.

کارخانه آلومینای میکولاییو هنوز تحت مدیریت قانونی SPF قرار نگرفته است، اما به سرعت قصد داریم آن را تحت مدیریت خودمان قرار داده و برای حراج آماده کنیم. برای خصوصی‌سازی این کارخانه، حدود 60-90 روز زمان لازم است و طبق برنامه‌ریزی، این فرآیند در ربع دوم یا سوم سال جاری آغاز خواهد شد. همچنین اعلام شده است که صندوقی که در Demurinsky GZK عمل می‌کرد، پس از اعلام حراج، به همان شکل فعالیت خود را در این کارخانه ادامه خواهد داد.

برای شروع فعالیت در این کارخانه، مبلغ 40 میلیون گریونی نیاز بود که با استفاده از دارایی‌های موجود و فروش محصولات در Prozorro، تأمین شد. اما قبل از حراج، SPFU قصد دارد یک بازرسی قانونی، فنی و مالی قابل توجه را در این کارخانه انجام دهد.

کارخانه آلومینایی میکولاییو با ظرفیت اسمی 1.8 میلیون تن در سال از فرآیند بایر برای تولید هیدروکسید آلومینیوم استفاده می‌کند و دومین دارایی آلومینای بزرگ شرکت Rusal است. این کارخانه یک پنجم از تولید سالانه کل شرکت را تشکیل می‌دهد.

 

 

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.