iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
صنعت آلومینیوم ایران
راه اندازی 4 واحد توسعه ای در شرکت آلومینای ایران تا پایان امسال

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از ایمیدرو، مدیر عامل شرکت آلومینای ایران در نخستین همایش بوکسیت ، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار،افزود: شرکت آلومینای ایران با هدف تنوع محصول و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، محصولی جدید تحت عنوان «هیدرات های ویژه» به عنوان کندسوز کننده را با سرمایه گذاری 1500 میلیارد ریالی (به روز رسانی شده) اجرا کرده…

اشتراک گذاری در
شرکت آلومینای ایران

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از ایمیدرو، مدیر عامل شرکت آلومینای ایران در نخستین همایش بوکسیت ، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار،افزود: شرکت آلومینای ایران با هدف تنوع محصول و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، محصولی جدید تحت عنوان «هیدرات های ویژه» به عنوان کندسوز کننده را با سرمایه گذاری 1500 میلیارد ریالی (به روز رسانی شده) اجرا کرده که در سال جاری، وارد بازار مصرف می شود.

وی ادامه داد: این روش کاملا دانش بنیان بوده و توسط متخصصان شرکت آلومینای ایران انجام شده و در دنیا منحصر به فرد است. به گفته وی، با تولید آن، جزو 5 کشوری خواهیم بود که این محصول استراتژیک را تولید می کنند.
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به طرح های دیگر در حال اجرای این شرکت، تصریح کرد: طرح های تولید «توسعه واحد گل قرمز احداث دو تیکنر» و «توسعه واحد سود و تبخیر» با بیش از 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست و تا نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: با توجه به نیاز کارخانه آلومینای جاجرم به حدود 900 هزار تن بوکسیت در سال، یکی از مهمترین راهکارها، پرعیارسازی بوکسیت است که این شرکت، طرح مهم پرعیارسازی بوکسیت به روش واسطه سنگین به ارزش 1500 میلیارد ریال را از سال گذشته آغاز کرده و در سال جاری به بهره برداری می رساند. این گام می تواند ما را در اجرای توسعه های بعدی کمک کند.

طرح مطالعاتی تولید آلومینا از معادن کم عیار
زارع خاطرنشان کرد: امسال بیش از یک میلیون و 200 هزارتن آلومینا مورد مصرف کارخانجات آلومینیوم کشور وارد می شود که حدود یک میلیارد دلار ارزبری دارد. با توجه به اینکه از نظر ذخایر بوکسیت غنی نیستیم، هر اقدام برای پرعیار سازی بوکسیت، به نفع تولید و توسعه کشور محسوب می شود.
وی افزود: طرح تولید آلومینا از معادن کم عیار به روش سینترینگ با ظرفیت 500 هزار تن، یک طرح مطالعاتی است که با شرکت های خارجی در حال انجام است. سرمایه مورد نیاز این طرح، 700 میلیون یورو است.

احداث نیروگاه 160 مگاواتی برق
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با اشاره به اقدام این شرکت برای تامین برق پایدار مجتمع گفت: در این شرکت، طرح احداث نیروگاه 160 مگاواتی سیکل ترکیبی به سرمایه گذاری 18 هزار و 500 میلیارد ریال با تامین مالی ایمیدرو انجام می شود. فعالیت های اجرایی این طرح در نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین، تفاهم نامه ای با سازمان حفاظت محیط زیست به ارزش 150 میلیارد ریال در جهت حفظ منابع طبیعی جاجرم به امضا رسانده است. عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری آغاز می شود.

افزایش ذخایر بوکسیت
زارع با بیان اینکه حجم فعالیت های اکتشافی انجام شده طی سال های اخیر توسط شرکت آلومینای ایران، 5 برابر افزایش یافته است، گفت: نتایج حاصل از این اکتشافات، افزایش40 میلیون تنی ذخایر قطعی پرعیار بوکسیت و نیز 70 میلیون تنی حجم ذخایر کم عیار بوکسیت است.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این شرکت، راهبری و هدایت معدنکاران بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه معادن بخش خصوصی است و در حال حاضر، 10 درصد از مواد اولیه مورد نیاز خود را از معادن بخش خصوصی تامین می کنیم. همچنین با برنامه ریزی های انجام شده، طی سال های آتی، این میزان افزایش خواهد یافت.

رتبه آلومینیوم ایران از 21 به 14
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: تولید آلومینا در جهان در سال 2021 حدود 138 میلیون تن بود که رشد 6 درصدی را نسبت به سال های اخیر تجربه کرد. تولید فلز آلومینیوم از آلومینا طی سال گذشته میلادی در جهان، 68 میلیون تن بود.
وی افزود: در ایران با راه اندازی کارخانه های تولید آلومینیوم سالکو و جاجرم، ظرفیت تولید آلومینیوم به بیش از 700 هزار تن رسید و رتبه کشور را از 21 به 14 ارتقا داد. به گفته وی، مجتمع آلومینای ایران فاز نخست تولید آلومینیوم به ظرفیت40 هزار تن را راه اندازی کرده است. این ظرفیت در فازهای بعدی، به 120 هزار تن می رسد. طرح یاد شده، به 250 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.
زارع بیان داشت: با توجه به توسعه صنعت آلومینیوم دنیا از نظر حمل و نقل اتوماتیک، دیجیتالی کردن ماشین آلات برقی، الکترونیکی کردن ماشین آلات، جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و توسعه پایدار، از مهمترین فعالیت های نوین در بخش معادن بوکسیت دنیا است که ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.