iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
رشد قیمت آلومینیوم بر خلاف انتظارات

در هفته گذشته به‌طور میانگین قیمت معاملات نقدی آلومینیوم در بورس فلزات لندن، نزدیک به ۲ هزار و ۹۵ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۱٫۰۸ درصدی داشت. این در حالی بود که در کل هفته گذشته قیمت آلومینیوم تحت تأثیر تغییرات ارزش دلار دچار تحول شد. در مجموع در هفته گذشته حدود…

اشتراک گذاری در
aluminium price

در هفته گذشته به‌طور میانگین قیمت معاملات نقدی آلومینیوم در بورس فلزات لندن، نزدیک به ۲ هزار و ۹۵ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۱٫۰۸ درصدی داشت. این در حالی بود که در کل هفته گذشته قیمت آلومینیوم تحت تأثیر تغییرات ارزش دلار دچار تحول شد. در مجموع در هفته گذشته حدود ۳۴ هزار و ۵۲۵ تن به موجودی انبارهای بورس فلزات لندن افزوده شد.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از اخبار فلزات، نمودار ۱، نوسان قیمت معاملات نقدی آلومینیوم در بازار بورس فلزات لندن به‌همراه تغییرات موجودی انبارهای این بازار را برای ۴ هفته گذشته نشان می‌دهد. آلومینیوم روز دوشنبه، ۲۱ آگوست، را با قیمت متوسط ۲ هزار و ۸۴ دلار بر هر تن به پایان رساند که نسبت به روز کاری پیش از آن، یعنی جمعه ۱۸ آگوست، ۰٫۹۵ درصد (معادل ۲۰ دلار به‌ازای هر تن) افت داشت. این افت قیمتی عمدتا ناشی از افزایش ۱۱ هزار و ۱۵۰ تنی موجودی انبارهای آلومینیوم بورس فلزات لندن بود که از اواخر ماه ژوئن (قبل از آغاز روند صعودی قیمت‌ها) بی‌سابقه بود. البته کاهش ۰٫۲۰ درصدی شاخص ارزش دلار در روز جمعه و رسیدن آن به ۹۳٫۴۳۴ واحد از شدت تأثیر افزایش موجودی انبارها کاست.

قیمت نقدی و موجودی آلومینیوم در بورس فلزات لندن
قیمت نقدی و موجودی آلومینیوم در بورس فلزات لندن

 

پس از آن، در روز سه‌شنبه با وجود عامل کاهنده‌ای همچون افزایش ۱۰ هزار و ۵۰۰ تنی موجودی انبارهای آلومینیوم، قیمت آلومینیوم حدود ۰٫۸۱ درصد افزایش یافت و به سطح قبلی خود در روز جمعه ۱۸ آگوست بازگشت. از مهم‌ترین عواملی که سبب افزایش قیمت آلومینیوم در روز سه‌شنبه شد، افت ارزش دلار در دوشنبه به مقدار ۰٫۳۶ درصد عنوان شد.

در ۲۳ آگوست و روزهای پس از آن نیز قیمت آلومینیوم همراه با افت و خیز ارزش دلار دچار نوسان شد. در همین حین نیز موجودی انبارهای آلومینیوم با افزایش همراه بود. گرچه این موجودی انبارها در روز ۲۴ آگوست بدون تغییر ثابت باقی ماند، اما در همین روز به‌واسطه کاهش ۰٫۴۳ درصدی شاخص ارزش دلار در روز قبلش، با افزایش بیش از ۲۲ دلار بر تن مواجه شد.

در هفته گذشته به‌طور میانگین قیمت آلومینیوم، نزدیک به ۲ هزار و ۹۵ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۱٫۰۸ درصدی داشت. این در حالی بود که در هفته گذشته، در مجموع حدود ۳۴ هزار و ۵۲۵ تن به موجودی انبارها نیز افزوده شد و در همین حین نیز بسیاری از تحلیل‌گران انتظار داشتند که قیمت هر تن آلومینیوم پس از عبور از مرز ۲ هزار دلار تحت فشار قرار گرفته و روند نزولی را پیش بگیرد. در همین راستا، بسیاری پیش‌بینی‌های روز بعد خود را براساس کاهش قیمت آلومینیوم ارایه دادند که بسیاری از آن‌ها واقع نشد.

به‌طور کلی قیمت آلومینیوم در هفته گذشته، شدیدا تحت تأثیر تغییرات ارزش دلار آمریکا بود. البته به غیر از این مورد، تزریق ۷٫۴۹ میلیارد دلار بانک خلق چین به بازار برای حفظ نقدینگی و همچنین پیش‌بینی بازار تولید و مصرف هند از آلومینیوم از عوامل تأثیرگذار مهم دیگر در بازار هفته گذشته آلومینیوم به‌شمار رفتند. تزریق ۷٫۴۹ میلیارد دلاری بانک خلق چین، تأثیر به‌سزایی در رشد تولید ناخالص داخلی و به تبع آن مصرف آلومینیوم دارد. از طرف دیگر، التیماتوم دولت هند برای اتمام پروژه پارک آلومینیوم انگول هند (Angul) تا پایان مارس سال ۲۰۱۸ که یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان مذاب آلومینیوم برای ساخت محصولات پایین‌دست آلومینیوم است، مصرف و تقاضای آلومینیوم را به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد داد؛ این در حالی است که نگرانی‌های گسترده‌ای بابت کسری عرضه در زمستان سال جاری وجود دارد.

همچنین، قیمت آلومینیوم همچون بسیاری از فلزات پایه دیگر که در روند قیمتی از یکدیگر تبعیت می‌کنند، در هفته گذشته تا حدودی تحت تأثیر رشد قیمت مس و نیکل نیز بود. نیکل در هفته گذشته به‌دلیل کاهش عرضه در بازار چین (به‌واسطه بازرسی‌های زیست‌محیطی و تعطیلی برخی از واحدها) و همچنین کاهش ۲۴ درصدی تولید معدنی فیلیپین با صعود همراه شد. صعود این فلز تا حدودی مس و به تبع آن سایر فلزات پایه را تحت‌الشعاع قرار داد.

منبع:اخبار فلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.