iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
صنعت آلومینیوم ایران
رشد قیمت آلومینیوم در روزهای آتی دور از انتظار خواهد بود

با افزایش ناگهانی موجودی آلومینیوم، رشد قیمت در روزهای آتی دور از انتظار خواهد بود قیمت میانگین هفتگی آلومینیوم در هفته گذشته مبلغ ۲ هزار و ۱۷۸ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به رقم مشابه از هفته پیش از آن، ۲٫۳ درصد افت داشت. بیشترین افت قیمت طی این هفته، در روز پایانی روی داد که در آن…

اشتراک گذاری در

با افزایش ناگهانی موجودی آلومینیوم، رشد قیمت در روزهای آتی دور از انتظار خواهد بود

قیمت میانگین هفتگی آلومینیوم در هفته گذشته مبلغ ۲ هزار و ۱۷۸ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به رقم مشابه از هفته پیش از آن، ۲٫۳ درصد افت داشت. بیشترین افت قیمت طی این هفته، در روز پایانی روی داد که در آن بالغ بر ۳۹ هزار تن بر موجودی انبارها افزوده شد. به‌علاوه افزایش ارزش دلار نیز به افت بیشتر قیمت آلومینیوم دامن زد.

پس از افت ناگهانی در پایان سال ۲۰۱۷، قیمت آلومینیوم از اوایل ۲۰۱۸ با کمی رشد همراه شده بود اما در ۲ هفته گذشته روندی اصلاحی را طی کرد و به سطوح قیمتی پایین‌تری سقوط کرد. حتی در این دوره که به‌غیر از روز ۹ فوریه موجودی آلومینیوم روندی نزولی را طی می‌کرد نیز نتوانست از این افت قیمت ممانعت کند.

هفته پایانی ماه ژانویه، آخرین روزهای مصادف با رشد قیمت برای آلومینیوم بود و پس از آن با ورود به ماه دوم سال جدید میلادی، قیمت آلومینیوم، روندی اصلاحی را در پیش گرفت تا جایی که حتی به زیر سطح ۲ هزار و ۱۵۰ دلار بر تن کاهش یافت. طی این دوره، به‌غیر از روز ۹ فوریه که میزان موجودی انبارها با شوک نزدیک به ۳۹ هزار تنی مواجه بود، در مجموع حدود ۳۳٫۷ هزار تن از موجودی‌ها کاسته شد.

از اصلی‌ترین عواملی که سبب افت قیمت آلومینیوم طی این دوره شد می‌توان به آغاز رشد تدریجی ارزش دلار و همچنین ایجاد یک نگرانی و واهمه همه‌گیر پس از سقوط بسیاری از سهام اشاره کرد. این امر که نه‌تنها فلز آلومینیوم بلکه سایر فلزات پایه و صنعتی را تحت‌الشعاع قرار داد، در روز ۶ فوریه، بسیاری از سهام‌ شرکت‌های مهم معدنی در بازارهای سهامی ایالات متحده سقوط کرد و بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش یکجای سهام خود، حتی با ارزشی کمتر از مقدار واقعی کردند. در پی این اتفاق، قیمت بسیاری از فلزات پایه نیز در بورس فلزات لندن کاهش یافت. هر چند که در روزهای پس از آن، ایجاد ثبات پس از این واهمه، تا حدی توانست افت قیمت‌ فلزات پایه را جبران کند، اما آلومینیوم همچنان به روند اصلاحی و نزولی خود ادامه داد.

میانگین هفتگی قیمت آلومینیوم در هفته گذشته ۲ هزار و ۱۷۸ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به رقم مشابه هفته پیش از آن، افت ۲٫۳ درصدی داشت. بیشترین افت قیمت طی این هفته، در روز پایانی روی داد که در آن بالغ بر ۳۹ هزار تن بر موجودی انبارها افزوده شد، همچنین در این روز نیز شاخص ارزش دلار به روند صعودی خود طی هفته‌های اخیر ادامه داد و حدود ۰٫۱۱ درصد بر ارزش آن اضافه شد و به مقدار ۹۰٫۲۲ واحد رسید.

هر چند که احساس می‌شود قیمت آلومینیوم به سطوح حمایتی خود نزدیک شده باشد، اما با شوک افزایش موجودی انبارها در روز ۹ فوریه، انتظار نمی‌رود قیمت آلومینیوم در روزهای آتی از نزدیک شدن به سطح حمایتی بهره‌ای ببرد و به روند صعودی خود بازگردد.

لازم بذکر است که آمار کسری عرضه منجر به صعود قیمت آلومینیوم در روزهای گذشته شده بود.

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.