iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
بورس
رشد 2 درصدی قیمت آلومینیوم در هفته گذشته

هفته گذشته قیمت آلومینیوم رشد قابل توجهی را رقم زد. این فلز هفته منتهی به روز جمعه، ۷ جولایرا در حالی به پایان رساند که میانگین قیمت آن نسبت به میانگین قیمت هفته پیش از آن، شاهد رشد ۱٫۸۲ درصدی بود. بدین ترتیب آلومینیوم مرز یک هزار و ۹۱۵ دلار به‌ازای هر تن را درنوردید.   به گزارش اتاق خبر…

اشتراک گذاری در
aluminium price

هفته گذشته قیمت آلومینیوم رشد قابل توجهی را رقم زد. این فلز هفته منتهی به روز جمعه، ۷ جولایرا در حالی به پایان رساند که میانگین قیمت آن نسبت به میانگین قیمت هفته پیش از آن، شاهد رشد ۱٫۸۲ درصدی بود. بدین ترتیب آلومینیوم مرز یک هزار و ۹۱۵ دلار به‌ازای هر تن را درنوردید.

 

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از اخبار فلزات،میانگین قیمت نقدی آلومینیوم در هفته گذشته بیش از یک هزار و ۹۱۵ دلار برای هر تن بود که نسبت به میانگین قیمت هفته پیش از آن، ۱٫۸۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.قیمت هر تن آلومینیوم در بازار بورس فلزات لندن در روز دوشنبه، ۳ جولای، نسبت به روز کاری قبل خود یعنی روز جمعه، ۳۰ ژوئن، ۰٫۴۷ درصد رشد داشت و به حدود یک هزار و ۹۱۸ دلار رسید. در این روز تنها حدود ۱٫۹ میلیون تن از موجودی آلومینیوم انبارها کاسته شد. با توجه به اینکه این مقدار از کاهش موجودی انبارها در قیمت آلومینیوم تأثیر زیادی نمی‌تواند داشته باشد، از این رو، دلیل اصلی افزایش نرخ نقدی قیمت آلومینیوم را باید در روزهای پیش از آن جستجو کرد. به‌نظر می‌رسد انتشار گزارش انجمن صنایع فلزی غیر آهنی چین در مورد ظرفیت‌های قانونی و ظرفیت‌های غیر قانونی این کشور، همگام با بازرسی‌های زیست‌محیطی از واحدهای ذوب آلومینیوم، تأثیر مهمی در ایجاد نگرانی‌ها بابت احتمال تعطیل شدن قسمت قابل توجهی از ظرفیت تولید آلومینیوم چین، افزایش قیمت این فلز را در بازارهای بین‌المللی باعث شد. بنا به این گزارش، حدود ۵ میلیون تن ظرفیت به‌صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند که این رقم بیش از یک‌نهم ظرفیت کنونی چین است.

روز سه‌شنبه، ۴ جولای، قیمت آلومینیوم با افزایش ۰٫۶۲ درصدی شاخص ارزش دلار در روز پیش از آن، حدود ۰٫۷۳ درصد افت داشت. حتی کاهش موجودی ۷ هزار و ۷۷۵ تنی انبارها نیز نتوانست از افت قیمت آلومینیوم در این روز جلوگیری کند و به کمترین سطح خود در هفته گذشته، یعنی یک هزار و ۹۰۴ دلار بر هر تن رسید. البته از اثر قرارداد صادرات سالانه ۸۵۰ هزار تن بوکسیت از اندونزی به چین نیز در افت قیمت آلومینیوم نباید غافل شد. این قرارداد، در حالی بسته شد که صادرات بوکسیت از اندونزی از سوی دولت این کشور، منع قانونی داشت. با وجود برداشته شدن این قانون از اوایل سال جاری، اقدامات جدی برای صادرات بوکسیت از این کشور انجام صورت نگرفته بود.

روز چهارشنبه، ۵ جولای، آلومینیوم در حالی رشد قیمتی را در بازار بورس فلزات لندن ثبت کرد که اکثر فلزات پایه در این بازار با افت قیمتی همراه شده بودند. از مهم‌ترین دلایل این صعود قیمت آلومینیوم را می‌توان انتشار خبر کاهش صادرات آلومینیوم برزیل، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان دانست. بنا به گزارش‌های منتشر شده در این روز، صادرات برزیل در ماه ژوئن حدود ۳۱٫۳ نسبت به سال گذشته افت داشت. این مقدار از کاهش صادرات کشور مهم صادرکننده‌ای همچون برزیل، سبب افزایش احتمال کسری عرضه در ماه جاری شد و صعود قیمت آلومینیوم را در این روز به‌دنبال داشت.

روز پنجشنبه، ۶ جولای، آلومینیوم به‌واسطه کاهش ۵ هزار و ۸۵۰ تنی موجودی انبارها، شاهد رشد ۰٫۶۵ درصدی و عبور از مرز یک هزار و ۹۲۵ دلار بر هر تن بود. این افزایش قیمت آلومینیوم در حالی بود که در روز پیش از آن، ارزش دلار به مقدار اندک ۰٫۰۷ درصدی رشد کرده بود. با این وجود، مسیر قیمتی آلومینیوم بدون جهت‌گیری از شاخص ارزش دلار، در این روز رشد کرد و به بیشترین مقدار خود در هفته گذشته رسید. در روز جمعه نیز، آلومینیوم شاهد افت ۰٫۲۹ درصدی بود. این افت قیمتی در حالی رخ داد که نه تنها موجودی آلومینیوم انبارهای بورس فلزات لندن با ۹ هزار و ۴۰۰ تن کاهش موجودی همراه بود، بلکه شاخص ارزش دلار نیز حدود ۰٫۵۱ درصد افت داشت. با این وجود، قیمت آلومینیوم با افت اندک ۰٫۲۹ درصدی به سطح یک هزار و ۹۲۰ دلار به‌ازای هر تن رسید. از مهم‌ترین‌ دلایل این افت قیمتی را می‌توان به افت قیمت این فلز در بازار چین نسبت داد که در پی فصل گرم تابستان، از مقدار معاملات آن برای مصرف و تولید محصولات پایین‌دست آلومینیومی کاست. این کاهش در میزان معاملات صورت گرفته، سبب افت قیمت این فلز در دیگر بازارهای بین‌المللی نیز شد.

با این حال، یکی از تولیدکنندگان مهم آلومینیوم چین در هفته گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار تن از ظرفیت تولید خود را کاست. بنا به مجوزهای صادر شده، شرکت مذکور تنها مجوز بهره‌برداری از ۸۰۰ هزار تن ظرفیت خود را خواهد داشت. تداوم این عمل با بازرسی‌های دولت چین از واحدهای ذوب، می‌تواند ادامه یافتن روند افزایشی قیمت آلومینیوم را در هفته‌های آتی تضمین کند.

منبع:اخبارفلزات

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.