iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
اخبار بین المللی صنعت آلومینیوم
سهم اندک ایران از تولید آلومینیوم در جهان

معاون برنامه‌ریزی و تحقیق و توسعه شرکت ایرالکو با اشاره به اینکه ایران سهم اندکی در تولید آلومینیوم در جهان دارد، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور حدود ۵۰۰ هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده به حدود یک میلیون تن برسد. به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از فارس،علیرضا احمدی در نشست میز…

اشتراک گذاری در
aluminium world map

معاون برنامه‌ریزی و تحقیق و توسعه شرکت ایرالکو با اشاره به اینکه ایران سهم اندکی در تولید آلومینیوم در جهان دارد، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور حدود ۵۰۰ هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده به حدود یک میلیون تن برسد.

به گزارش اتاق خبر ایراک به نقل از فارس،علیرضا احمدی در نشست میز آلومینیوم در اراک اظهار کرد، با توجه به نیاز بازار جهان به صنعت آلومینیوم باید بکوشیم سهم بیشتری از صادرات این محصول را به خود اختصاص دهیم. وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور حدود ۵۰۰ هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده به حدود یک میلیون تن برسد، تصریح کرد: میزان ظرفیت تولید آلومینیوم در جهان ۵۰ میلیون تن است که ایران سهم کمی در این زمینه دارد.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیق و توسعه شرکت ایرالکو ایران تعرفه‌های مالیات را یکی از دلایل سهم کم ایران در صادرات دانست و گفت: متاسفانه مسائلی از این دست باعث شده بیشتر فکر و توان تولید و ظرفیت در تولید داخل به کار گرفته شود، و کمتر به بحث صادرات ورود پیدا کنیم.

احمدی افزود: برای پرداختن به امر صادرات باید تعرفه‌های صادراتی را اصلاح کنیم، بخشی از تولید نیازمند واردات است که به واردات تعرفه‌های سنگینی می‌خورد که موجب شده  ارزش افزوده‌ای پیش‌بینی شده، محقق نشود.

وی حل مسائل مالیاتی، مسائل بانکی و مسائل مربوط به حمل و نقل، ریلی و جاده‌ای  را راهکار مناسبی برای حل مشکلات برشمرد.

دبیرکل سندیکای آلومینیوم نیز گفت: قیمت مواد اولیه بزرگ‌ترین مشکل صادرات محصولات آلومینیمی است.

آریا صادق‌نیت با اشاره به اینکه آلومینیوم در هاب بندرعباس زیر ۵۰ دلار صادر می‌شود، تصریح کرد: این درحالی است همین آلومینیوم به صنایع داخلی با قیمت ۱۶۳ دلار فروخته می‌شود.

به گفته وی در ۹ ماهه امسال ۱۲۳ هزار تن آلومینیوم خالص صادر شده است.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.