iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 آلیاژ و ریخته گری فن آوری ذوب گلپایگان 1,110,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,383,435
شمش آلیاژ ADC12 فناوران آلومینیوم ایده آل آمیژه 960,000
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,301,872
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 995,000
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 990,000
صنعت آلومینیوم ایران
معامله ۳ هزار و ۹۰۰ تنی آلومینیوم در یک هفته

کش‌وقوس‌های بازار آلومینیوم کشور همچنان ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد که چالش بازار جهانی نیز به آن اضافه شده باشد. متقاضیان برای خرید آلومینیوم ارزان از بازار در صف قرار می‌گیرند و بازار آلومینیوم شرایطی را تجربه می‌کند که تا پیش از این سابقه نداشته است. تقاضای ۱۴ هزار تنی تنها برای ۴ هزار تن آلومینیوم می‌تواند ناشی از هیجان…

اشتراک گذاری در
معامله 3 هزار و 900 تنی آلومینیوم در یک هفته

کش‌وقوس‌های بازار آلومینیوم کشور همچنان ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد که چالش بازار جهانی نیز به آن اضافه شده باشد. متقاضیان برای خرید آلومینیوم ارزان از بازار در صف قرار می‌گیرند و بازار آلومینیوم شرایطی را تجربه می‌کند که تا پیش از این سابقه نداشته است. تقاضای ۱۴ هزار تنی تنها برای ۴ هزار تن آلومینیوم می‌تواند ناشی از هیجان بازار و ترس از کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت باشد.

به گزارش اتاق خبر ایراک و به نقل از فلزات آنلاین، بازارهای جهانی آلومینیوم طی هفته‌های گذشته شاهد رشد قیمت بودند و به‌نظر می‌رسد این رشد قیمت نیز ادامه‌دار باشد. جنگ تجاری میان آمریکا و دیگر کشورها بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم و اقدامات متقابل کشورها در مواجهه با تصمیم تجاری آمریکا، یکی از عوامل اصلی ایجاد شوک‌های ناگهانی به بازار محسوب می‌شود. این موارد باعث شده‌اند که طی یکی دو هفته گذشته قیمت آلومینیوم از ۲ هزار و ۲۴۰ دلار در هر تن به ۲ هزار و ۳۳۰ دلار در هر تن افزایش یابد و مجددا با ۸۰ دلار کاهش به ۲ هزار و ۲۴۰ دلار در هر تن برسد. درنتیجه بازار آلومینیوم در دنیا شرایط نسبتا مبهمی را تجربه کرده است. به‌نظر می‌رسد که جنگ تجاری میان آمریکا و دیگر کشورها بر سر تعرفه‌های آلومینیوم، باز هم چشم‌انداز این فلز را طی ماه‌های آینده مبهم کند. به‌ویژه آنکه مهلت روسال برای شروع تحریم‌ها نیز به‌تدریج رو به پایان است.

در بازار آلومینیوم ایران نیز با گذشت نزدیک به ۳ ماه از سال، شرایط ملتهبی را سپری می‌کند. به‌ویژه آنکه تثبیت نرخ ارز باعث تشدید وضعیت شده است. آلومینیوم در طول دو سه سال گذشته هیچ گاه برای خریداران تا این حد جذاب نبوده و برای نخستین بار، طی ۲ ماه پیاپی، تقاضای آلومینیوم از عرضه آن بیشتر شده است. تقاضا برای خرید آلومینیوم در بورس کالا به‌اندازه‌ای زیاد است که در بسیاری از مواقع، قیمت معامله بیش از قیمت عرضه و برای خرید آلومینیوم بیش از ۱۰ درصد رقابت صورت می‌گیرد. به عبارت بهتر  نگرانی بابت قیمت‌های آینده از یک سو و ارزان بودن این فلز با نرخ ارز تثبیت شده از سوی دیگر، باعث جذب متقاضیان و خریدارانی شده است که حتی شاید توان خرید حجم بالای عرضه آلومینیوم در بورس کالا را نداشته باشند، اما شانس خود را در این آشفته بازار امتحان می‌کنند که شاید نصیبی برده باشند. بنابراین تقاضای کنونی چندان واقعی به‌نظر نمی‌رسد.

معامله 3 هزار و 900 تنی آلومینیوم در یک هفته
معامله ۳ هزار و ۹۰۰ تنی آلومینیوم در یک هفته

نمودار ۱ حاکی از آن است که طی هفته گذشته یعنی از ۱۹ تا ۲۴ خرداد ماه، ۳ هزار و ۹۰۰ تن آلومینیوم شامل بیلت آلومینیوم و شمش آلومینیوم در بورس کالا عرضه شد که در مقابل آن ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن تقاضا وجود داشت و همه این محصولات به فروش رفتند. شمش آلومینیوم به میزان ۳ هزار تن عرضه شد که ۹ هزار و ۴۰۰ تن تقاضا داشت. ضمن اینکه انواع بیلت آلومینیوم نیز به میزان ۹۰۰ تن از سوی ایرالکو عرضه شد که این محصول نیز تقاضایی در حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن داشت. همه این محصولات در نهایت مورد معامله قرار گرفتند.

منبع:فلزات آنلاین

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.