iran فارسی
english English
ورود به حساب کاربری
شمش آلیاژ ADC12 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,200,550
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,589,680
بیلت 6063-7 آلومینیوم ایران(ایرالکو) 1,586,403
شمش آلیاژ AS9U3 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,210,850
شمش آلیاژ LM2 صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان 1,113,000
صنعت آلومینیوم ایران
نامه دکتر اخوان به مقدسی نماینده مردم اراک

نامه دکتر اخوان مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران خطاب به سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک اگر یار صنعت و اشتغال نیستید ، بار آن نیز نباشید دکتر اخوان مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران خطاب به سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک؛   شما دلواپس واگذاری ایرالکو به کدام افراد هستید؟! اخیراً مطلبی از جنابعالی در جراید و فضای مجازی منتشر…

اشتراک گذاری در
دکتر اخوان مدیرعامل ایرالکو

نامه دکتر اخوان مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران خطاب به سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک

اگر یار صنعت و اشتغال نیستید ، بار آن نیز نباشید

دکتر اخوان مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران خطاب به سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک؛

  شما دلواپس واگذاری ایرالکو به کدام افراد هستید؟!

اخیراً مطلبی از جنابعالی در جراید و فضای مجازی منتشر گردید که جهت علم و آگاهی و تنویر افکار عمومی خوانندگان محترم مطلبی به عرض می رسد.

حسب تکلیف و با اصرار دوستان و خدمت به کلان شهر اراک و محل زادگاهم به شرکت آلومینیوم ایران آمدم.

شرکتی که به عنوان اولین تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران و خاورمیانه و تولید کننده فلز استراتژیک آلومینیوم، انتظار می رفت که وضعیت مالی و اقتصادی خوبی داشته باشد. اما بر خلاف انتظار (بر اساس گزارشات بازرسی کل کشور و سیستم های نظارتی در استان مرکزی) با زیان انباشته ۱۳۰۰ میلیارد تومانی، نبود نقدینگی، نبود مواد اولیه، تراکم و جذب کارشناسی نشده و بی حساب و کتاب نیروی انسانی، مطالبات پرداخت نشده، سر رسید چک های وصول نشده، عقب افتادگی حقوق پیمانکاران، توقف اجرای طرحهای توسعه ای و از همه دردناکتر رانت خواری افراد مسبوق به سابقه و معلوم الحال که شرکت را به ورطه ی نابودی کشانده بودند، مواجه شدیم.

اما با توکل به خدا و با عزمی راسخ و به پشتوانه اعضای محترم هیأت مدیره، سهامداران و کارکنان غیور و پر تلاش ایرالکو کار را شروع کردیم.

در اولین گام دستان ناپاک و افزون خواه را از سفره بیت المال کوتاه کردیم و این موضوع بر عافیت طلبان گستاخ گران آمد. وقتی حقوق نامشروع آنان قطع گردید با بدخویی، بد اخلاقی، تخریب ، تهدید، شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی و شانتاژ تبلیغاتی سعی و تلاش نمودند تا به خوان متنعم گذشته خویش برگردند. اما جای بسی تأمل و تأسف است که جنابعالی با اظهار نظری عجولانه و شتاب زده در صف آنان ایستاده و با آنان همصدا و همنوا شده و اظهار داشته اید که مدیریت اینجانب پادگانی است.

حیرت آور است که خانواده ۲۰ هزار نفری فرزندان صنعت آلومینیوم که در ایرالکو مشغول فعالیت هستند، جنابعالی را که باید از حقوق حقه و از دست رفته آنان حمایت نمایید در صف حامیان ویژه خواران و فرصت طلبان مشاهده می نمایند؟!!

اما در پادگانی که شما از آن نام می برید، فرمانده ای است با بیش از چهار هزار سرباز فداکار و بیدار که اجازه چپاول و دست درازی به اموال بیت المال را نخواهند داد.

ما افتخار می کنیم که در این مدت کوتاه با قطع ید فرصت طلبان و سود جویان، ایرالکو را از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و مرز ورشکستگی نجات دادیم.

آیا وقت آن نرسیده است که جنابعالی وظیفه نمایندگی خویش را صرف حل مشکلات کارگران عزیز شرکت های همجوار و خانواده معظم ایشان که در این ماه پرخیر و برکت سفره افطاری آنان خالی از نان است نمایید؟!!

استان مرکزی در سالیان قبل قطب چهارم صنعت کشور و دوم صنایع مادر محسوب می گردیده، آیا با وضع موجود در صنعت استان و با اظهار نظرهای نسنجیده و اخلاق غیر حرفه ای و غیر کارشناسی صنعت و اشتغال استان را به ورطه ی نابودی پیش نبرده ایم.

اگر یار صنعت و اشتغال نیستیم و نمی توانیم گره ای از مشکلات آنها برداریم لااقل با هیاهوی رسانه ای و تبلیغاتی بار آن نیز نباشیم.

آقای مقدسی شما دلواپس واگذاری ایرالکو به کدام افراد هستید؟!

و تمایل دارید که این شرکت را چه کسانی خریداری نمایند که دیگر نگرانی تعدیل نیروی انسانی نداشته باشید و با طیب خاطر و آرامش ایرالکو را اداره نمایند. اگر چه پشت صحنه های این امر به وضوح مشخص است و در موعد مقرر اطلاع رسانی شفاف خواهیم نمود.

بهتر بود جنابعالی به عنوان نماینده و وکیل مردم شریف اراک همصدا با نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی به دور از خط و ربط های فامیلی و سیاسی، ایرالکو را در احداث صنایع پایین دستی و جانبی که می تواند حداقل برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال زایی نموده و ارزش افزوده بالایی برای استان و کشور در سال اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال به همراه دارد یاری و مساعدت می نمودید و برگی درخشان به کارنامه مدیریتی خود می افزودید.

امروز مردم شریف اراک از شما اشتغال زایی می خواهند و امید دارند که جنابعالی با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی به توسعه متوازن شهر اراک کمک شایانی نمایید.

امروز از گفتار شما تفاسیر گوناگونی شنیده می شود که ممکن است لطمات جبران ناپذیری به شما وارد نماید از شما می خواهم که به دور از حاشیه سازی ها همراه و همگام با سایر مسئولین استان دست به دست هم دهیم تا استان مرکزی و بالاخص کلان شهر اراک به جایگاه شایسته مردم شریف آن در کشور دست یابد.

ما افتخار می کنیم که کارگاه ۵۰ هزار تنی تولید بیلت را با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان برای اولین بار در طول حیات اقتصادی ایرالکو به بهره برداری رساندیم.

ما افتخار می کنیم که تمامی رفاهیات و حقوق حقه ی ۴ هزار نفر پرسنل زحمت کش ایرالکو را در موعد مقرر بدون کوچکترین وقفه پرداخت نموده و اجازه ندادیم که ایرالکو به سرنوشت شرکت های همجوار که ماهها حقوق دریافت ننموده و در حال تحصن هستند گرفتار شود.

ما افتخار می کنیم که مواد اولیه وارداتی ایرالکو را با عقد قرارداد با کشورهای تأمین کننده اصلی منعقد نموده و از واسطه گری و دلال بازی ممانعت بعمل آورده ایم.

ما افتخار می کنیم که دست ویژه خواران و فرصت طلبان و برخی کاسبان جناح ها را از بیت المال کوتاه نموده و بساط عافیت طلبی و رانت خواری آنان را برچیده ایم.

ما افتخار می کنیم که معاونین و مدیران را از پرسنل با تجربه و متخصص شرکت انتخاب و انتصاب نموده و جلوی باج خواهیهای افراد سود جو را گرفته ایم.

ما افتخار می کنیم که هزینه های تولید را کاهش داده و از تهاتر شمش آلومینیوم در جهت تأمین منافع شخصی افراد هزار فامیل ممانعت بعمل آورده ایم.

ما افتخار می کنیم که پرسنل فهیم شرکت، فرزندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به عنوان بازوان قدرتمند مدیریت، به انحای مختلف مراتب تقدیر و تشکر خویش را از اینجانب به عنوان خادم کوچکشان اعلام نموده اند.

بنده به عنوان خادم این شرکت افتخار می کنم که حاصل دست رنج و عرق جبین ۴ هزار سرباز فداکار جبهه تولید آلومنیوم کشور را به جیب و کام عده ای منفعت طلب نریخته ام.

وقتی نامه نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه معزز اراک در خصوص دل مشغولی و نگرانی ایشان از وضعیت گذشته ایرالکو به دست اینجانب رسید، و ایشان مرقوم فرموده بودند که متاسفانه گوش شنوایی کمتر مشاهده می شود، تصمیم گرفتم کما فی السابق در مقابل بدخواهان و افزون خواهی فرصت طلبان و کاسبان برخی جناح ها فرمانده باشم و از حقوق سهامداران، بیت المال و کارکنان زحمت کش ایرالکو محافظت نموده و در مقابل کارگران عزیز که با سعی و تلاش شبانه روزی به دنبال کسب روزی حلال می باشند مانند سربازی کوچک در کنارشان انجام وظیفه نمایم.

آقای سید مهدی مقدسی:

باید فرمانده باشیم، باید سرباز باشیم، باید بیدار باشیم تا خفاشان شب، اموال بیت المال را به یغما نبرند.

امیدوارم به یاری خداوند سبحان و به تأسی و پیروی از ائمه اطهار(س) و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال و با حمایت هیأت مدیره محترم، مجمع سهامداران و کارکنان خدوم ایرالکو شرکت آلومینیوم ایران را به جایگاه واقعی خود در منطقه و خاورمیانه برسانیم و برگ زرین دیگری از افتخار و بالندگی توسط فرزندان فداکار صنعت آلومینیوم کشور رقم بخورد.

منبع:ایرالکو

نظرات: (0 نظر ثبت شده)

آلومینیوم پلاس

آلومینیوم پلاس یک پلتفرم آنلاین و هوشمند برای تحلیل بازار آلومینیوم ایران و جهان است که پاسخگوی نگرانی‌های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، دسترسی فوری، دقیق، شفاف و بی‌واسطه به اطلاعات مهم و کاربردی است.